Aviseringar
Rensa alla

Um-träffarna.


Ämnesstartare

Igår hade jag ett väldigt jobbigt samtal med min vän Micke som inte alls tyckte att träffar för ett community var bra alls, han sa att det tog bort poängen med det hela och att tvinga människor att gå på en träff skulle förstöra för dem.

Jag försökte försvara med att säga att det var frivilligt men han fortsatta tala om att de som inte går på träffarna känner sig stämplade, "ni som inte kom" <--- Själv har jag dissat nästan alla umträffar och känner mig inte stämplad, någon annan som gör det?

Att verklighetens mesar på ett forum som ungdomar.se kunde få hög status, bli forumets kungar och faktiskt få känna sig populära - att gå på en träff skulle kunna riva ned bilden de byggt upp?

Han hade en poäng men han såg det så svart-vitt så jag fick panik på det så jag översätter det till lite mer färgat.

Så min fråga lyder, vad anser ni om träffar på ett community och känner ni er tvugna att delta? Jag vill höra åsikter från forumet för han är faktiskt en person som tittar in i buren, han vet ju faktiskt inte hur det är innuti buren.


   
Citera
Ämnesstartare

Nej, det är verkligen bara en kul grej. Åtminstone för vårt forum. Just UM är väl till stor del en sajt där man utvidgar sin bekantskapskrets och hittar nytt folk att bli mer än bara nätvänner med. Typ man träffas på festivaler och liknande. Ser verkligen inga problem med en forumträff för den här sidan. Andra sidor... kanske.

Ses man som en kung på ett forum och inte kan leva upp till det så är det ju bara dess eget problem, att han utgivit sig för något han verkligen inte är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förlåt, jag har inte ens varit nära att somna än[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Förlåt, jag har inte ens varit nära att somna än[sad]

Msna med mig, jag kan inte sova heller. :/

Budolicious:

Just UM är väl till stor del en sajt där man utvidgar sin bekantskapskrets och hittar nytt folk att bli mer än bara nätvänner med.

Det var mitt argument med! 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Violine:

Det var mitt argument med! 🙁

Lika är vi[blush]

Violine:

Msna med mig, jag kan inte sova heller. :/

oki!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om det gäller ett mindre forum där alla medlemmar har ett gemensamt intresse har han väl en viss poäng men här på UM finns det ju hur mycket folk och hur många olika grupperingar som helst. Tror inte att någon känner sig stämplad för att de inte kommer iaf. [rolleyes]

Fast era UM-träffar verkar fail ändå, fast av andra anledningar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag känner inget tvång till att gå på UM-träffar, däremot så tycker jag att det är roligt, så jag brukar vara på en del. Det är ju inte direkt som att det sker en total utfrysning av folk som inte dyker upp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

z i n:

Tror inte att någon känner sig stämplad för att de inte kommer iaf. [rolleyes]

Det var mitt argument också att jag aldrig uppfattat någon känna sig stämplad för att de har struntat i träffarna.

Hans argument där var "men det vet du inte".

Alltså han var väldigt orealistiskt mörk i sina teorier och såg enbart den mörka sidan av allt, och som utomstående borde man absolut se båda sidorna av myntet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Ser verkligen inga problem med en forumträff för den här sidan.

senast gjorde du ju bara ditt och drog ditt svin [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JrL414_3:

senast gjorde du ju bara ditt och drog ditt svin [mad]

Mjo, men jag kom från jobbet, skulle egentligen hem (jobba dagen efter). hon ringer och är snefull som fan, jag blev ju tvungen typ :/

och jag "gjorde inte mitt" 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Mjo, men jag kom från jobbet, skulle egentligen hem (jobba dagen efter). hon ringer och är snefull som fan, jag blev ju tvungen typ :/

Ångest.
Och jo jag vet, hon skyllde det på mig.


   
SvaraCitera

Violine:

Så min fråga lyder, vad anser ni om träffar på ett community och känner ni er tvugna att delta

Jag har aldrig gått på nån um-träff, och kommer aldrig att göra. Jag själv klarar mig så bra utan.
Men vafan låt folk träffas om de vill, folk lär ju känna varann på forumen så varför inte lära känna folk irl också.

Jag tycker mer det låter som han är orolig över någonting, att han skulle argumentera så starkt emot en sån liten grej känns konstigt.


   
SvaraCitera

UMträffarna e typ roliga 😀 inget tvång o gå eller så, mest en kul grej 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är ju bara roligt med träffar [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budo beskrev de rätt bra i sitt första inlägg.[y]


   
SvaraCitera