Aviseringar
Rensa alla

UMNotifikation appen (Android)


Ämnesstartare

Hejhopp!

Tidigare i sommar tog jag kontakt med André och ville skapa en app vars syfte var att plinga till när man fick en notifikation på UM. Denna app är nu uppe i Google Play. [Länk]

Du kan få notifikationer vid PM, citeringar och uppdatering av trådar du följer. Du kan välja hur du vill bli aviserad och hur ofta applikationen ska hämta notifikationer sålänge som det är mer än var 15de sekund.

Det är inget super avancerat och jag tänkte inte bygga vidare på den mycket mer. Om det uppstår problem som flera vill se lösta kanske jag löser dem men annars tycker jag den fungerar bra.

Den kräver givetvis att ni loggar in i appen vilket kan vara oroande för vissa. Jag har skrivit på avtal med Ungdomar.se där jag intygat att jag inte kommer missbruka någon användarinformation som appen får tillgång till. Era inloggningsuppgifter och notifikationer är era och jag kan inte komma åt dem. 

Jag får inte heller tillgång till några personuppgifter genom telefonen utan allt är enligt ungdomar.se's regler om personuppgifter.
http://ungdomar.se/regler

Tack till Davvelito, Zymba och en del andra som skickar PM, citerat mig och uppdaterad trådar on demand de senaste veckorna samt Fingerprints och Edinburgh som testat appen som moderatorer. Edinburgh har även kodgranskat och pekat på några buggar.

Återigen:
Länk till appen
Hoppas det fungerar fint för er och om ni har några frågor så får ni ställa dem här.


   
Citera

*väntar på att du ska tacka mig för all assistans*


   
SvaraCitera

Blåbärt: Den kräver givetvis att ni loggar in i appen vilket kan vara oroande för vissa. Jag har skrivit på avtal med Ungdomar.se där jag intygat att jag inte kommer missbruka någon användarinformation som appen får tillgång till. Era inloggningsuppgifter och notifikationer är era och jag kan inte komma åt dem.

Och om någon nu tänker "men kan man verkligen lita på den där Blåbärt, han har ju rosa hår och ojämn mustasch, och vad är Blåbärt egentligen för konstigt namn?!?!?!?! Förvirrad" så kan jag intyga att ovanstående stämmer!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba:
*väntar på att du ska tacka mig för all assistans*

Redigerade Söt


   
SvaraCitera

Blåbärt:

Redigerade Söt

Cool 

Önskar jag kunde prova den, du får fixa den till iPhone snaaart! Party


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba:

Cool 

Önskar jag kunde prova den, du får fixa den till iPhone snaaart! Party

Vi får se Rullar ögonen


   
SvaraCitera

Är väldigt nöjd med att ha den installerad, det funkar himla smidigt. 🙂


   
SvaraCitera

Not available utanför sverige 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg:
Not available utanför sverige 

Så var det under testen men det ska försvinna under eftermiddagen. Prova igen om någon timme 


   
SvaraCitera

menåå:( vill osså ta del av appeeeen, fixa till iphones


   
SvaraCitera

Bra jobbat Blaaao 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:
Bra jobbat Blaaao 🙂

Tack = )


   
SvaraCitera

Nu är kommer jag bli beroende Ledsen


   
SvaraCitera

Låter som en bra idé. Ska med spänning testa och se hur det funkar, men hade helst sett att du lagt in hela rubbet i appen Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schim:
Nu är kommer jag bli beroende Ledsen

nejdå Rullar ögonen


   
SvaraCitera