Forumet - under 18 flytta

under 18 flytta

1119 0 56
Hej!
Jo jag är ju 15 nu men nästa år då jag ska börja på gymnasiet så är jag ju 16 XD
Men iaf det är så här jag ska studera i Linköping och det är 3 nästan 4 timmars rese tid från hemma [shake]

Så då tänkte jag på hyresrätt och då var det så här...min pappa han bor ju med en annan tjej...men han lovade hjälpa till för mamma har inget jobb och har fullt upp med lån [sad]

Men problemet är att villkoret att jag ska få stöd från pappa på kanske 2000 kr imån...är att jag ska kunna betala vissa saker själv som min hyra kommer ligga på typ 3300kr....

Så fattas 1300kr...Och det måste jag få in nånstans [sad] Men hur ? sen liksom mat pengar [shake]

Lite tips???

Image

Spana också in:

Sovande:

Sedan får du ju också jobb lite typ mcdonalds:P
Har du bara tänkt på hyran? Menar maten,behov osv?

nej jag har tänkt på det med och mat om man bor själv är ju typ 2000 kr..men nu är det ju inte säkert om min pojkvän kanske kommer bo på vardagarna och bidra lite men det är ju inte säkert

Vincenco:

vilken skola i lkpg hade du tänkt dig att plugga i då?

realgymnasiet tänkte jag då
Blivande_japan:

är du väldigt tjock eller tränar du bara mer än 8 ggr/vecka?

nej men enligt mamma så blir det alltid dyrare att bo själv...för om man bor tex 4 pers då är mat kanske 3000 enligt min lärare ...det blir alltid dyrare om man är själv..för då kommer ofta tänkte på att man inte riktigt vet vad man behöver...

litade bara på vad min mamma sa [shake] och typ på lyxfällan XD