Aviseringar
Rensa alla

Under eller överskattad musik


Ämnesstartare

Fektomorf:

Dom är riktigt överskattade, dock inte heller dåliga.

Ifall man ska jämnföra med ett band som The Clash vid samma tid så är de rätt dåliga [wink]

Fektomorf:

Men posers som få, iaf det jag har hört.

Ja det var dom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathOrGlory:

Emo

DeathOrGlory:

är överskattat

[tired] bara för att det är jag eller? ): kanske kan hålla med lite, dom gör ju inte dom mest avancerade låtarna men så illa äre ju inte.

DeathOrGlory:

Oi, Punx, Ska, Reggae är underskattat.

jaha du [rolleyes] kan hålla med om att Ska är rätt skönt ifs, men det är inte underskattat.

Fektomorf:

men det är ju något bättre mer riktigt man vill ha egentligen

hängde inte med i den meningen... 😛


   
SvaraCitera

DeathOrGlory:

Ifall man ska jämnföra med ett band som The Clash vid samma tid så är de rätt dåliga

Hmm... nja jo jag gillar också The Clash mycket bättre.
Men sen spelade ju Clash en mer städad punk än vad Sex pistols.
Å andra sidan, om man vill ha uppkäftig eller kaxigare punk än The Clash så vänder i alla fall jag mig till Stiff Little Fingers


   
SvaraCitera

filulilus:

hängde inte med i den meningen... 😛

Hah, nej men man vill ju inte ha en brud för att man är känd utan för att hon gillar en, osv osv.
Du vet det snacket ;D

Men nu har vi gått off-topic, rätt ordentligt 😛


   
SvaraCitera

Are you morbid:

Fall Of Troy är väl snarare överskattade än underskattade.

hur motiverar du det? finns ingenting som är överskattad med dom, då i princip allt dom gör är originellt.


   
SvaraCitera
sincan

Fektomorf:

Marilyn Manson
Håkan Hellström
Kent

i loled.
Håkan har ju typ bara gjort sveriges bästa popplatta.
kent är bra, snarare underskattade då alla snackar skit om dem.
Manson är ju allmänt pwn, även om senaste skivan kanske lämnade lite mer att önska.

Underskattade:
Thyrfing!
Överksattade!
All hiphop och R'n'b


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fektomorf:

Hah, nej men man vill ju inte ha en brud för att man är känd utan för att hon gillar en, osv osv.
Du vet det snacket ;D

Precis ;D

Fektomorf:

Men nu har vi gått off-topic, rätt ordentligt 😛

Ääääsh, inge å oroa sig för, det är ju UM vi sitter på ändå [rolleyes]


   
SvaraCitera

sincan:

i loled.
Håkan har ju typ bara gjort sveriges bästa popplatta.
kent är bra, snarare underskattade då alla snackar skit om dem.
Manson är ju allmänt pwn, även om senaste skivan kanske lämnade lite mer att önska.

Underskattade:
Thyrfing!
Överksattade!
All hiphop och R'n'b

Det är ju därför dom är överskattade, folk som inte lyssnar på annat än dom. För att dom just är Håkan, Manson och Kent, utan att egentligen lyssna och ta in så lyssnar dom på dom pga att dom är allmänt kända som bra.
Sånt tycker jag är tråkigt.
Och det med att alla trash-talkar Kent kanske har med att göra att dom inte är "så underbart bra" som alla fansen som bara lyssnar på dom påstår.
Jag har dock inte sagt något alls om att någon av dom är dåliga musikmässigt, Manson verkar även vara en väldigt smart individ. Dom andra har jag inte lika bra koll på.

Thyrfing är najs, men har inte hört mycket med dom alls...


   
SvaraCitera
sincan

Fektomorf:

Och det med att alla trash-talkar Kent kanske har med att göra att dom inte är "så underbart bra" som alla fansen som bara lyssnar på dom påstår.

Antingen det, eller om man går samhäll så är det jävligt inne att snacka skit om esteter och sånt.

Underskattade:
Dissection! Alla borde äga ett ex av reinkaos.


   
SvaraCitera

filulilus:

Ääääsh, inge å oroa sig för, det är ju UM vi sitter på ändå

Hahah yeah! 😛

Ey, mycket av den moderna poppen, för att inte tala om den moderna r 'n' b som spelas är i många fall rent ut sagt dålig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

filulilus:

[tired] bara för att det är jag eller? ): kanske kan hålla med lite, dom gör ju inte dom mest avancerade låtarna men så illa äre ju inte.

Nej utan för att jag tycker att det är det. Blivit som ett mode bara.

filulilus:

jaha du [rolleyes] kan hålla med om att Ska är rätt skönt ifs, men det är inte underskattat.

Jo Ska är det definitivt. Det är väldigt litet utbud på sådana spelningar.

Fektomorf:

Hmm... nja jo jag gillar också The Clash mycket bättre.
Men sen spelade ju Clash en mer städad punk än vad Sex pistols.
Å andra sidan, om man vill ha uppkäftig eller kaxigare punk än The Clash så vänder i alla fall jag mig till Stiff Little Fingers

Ett ihop plock som Pistols kommer aldrig vara uppkäftigt enligt min mening.


   
SvaraCitera

sincan:

Antingen det, eller om man går samhäll så är det jävligt inne att snacka skit om esteter och sånt.

HAahahahahahahahah xD
Det gör jag, men mest för kul, och för att det är så typisk "gymnasiefördomar" och en rätt kul så-det-ska-va-grej.

Men när det gäller att seriöst ha sådana fördomar, speciellt när det gäller musik tycker jag inte om.
Men om det är något jag har ännu svårare för så är det folk som lyssnar på tex Kent och i stort sett inget annat men likförbannat påstår att dom är den absolut bästa musiken, eftersom att då har dom ingen riktig koll på vad det finns för någon annan musik.
Jag har lyssnat på mycket olika musik och tycker det är rätt svårt att hitta överskattade band bland dom jag kommer på.


   
SvaraCitera
sincan

Fektomorf:

Men om det är något jag har ännu svårare för så är det folk som lyssnar på tex Kent och i stort sett inget annat men likförbannat påstår att dom är den absolut bästa musiken,

Man kan ju inte riktigt mäta musik, men jag skulle inte klassa kent som den bästa musiken. Så om man säger att dem är de bästa i världen så är man väl ganska trångsynt. Fast bättre att säga att kent är de bästa, än 50cent[cool]


   
SvaraCitera

DeathOrGlory:

Ett ihop plock som Pistols kommer aldrig vara uppkäftigt enligt min mening.

Dom var ett kommersiellt boy band i många avsenden, ja, kanske till och med i dom flesta?
Men jag menade mer som att dom sågs som mer uppkäftiga än vad The Clash kanske gjorde, dock tror jag minsann att Clash var mycket mer politiskt uppkäftiga osv, men dom var mycket mer "städade" i sin musik.
Men det är definitivt inget illa om Clash, dom är nog tillsammans med SLF under sig, dom bästa "originalpunk"-banden enligt min mening


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fektomorf:

Dom var ett kommersiellt boy band i många avsenden, ja, kanske till och med i dom flesta?

Ja precis.

Fektomorf:

Men jag menade mer som att dom sågs som mer uppkäftiga än vad The Clash kanske gjorde, dock tror jag minsann att Clash var mycket mer politiskt uppkäftiga osv, men dom var mycket mer "städade" i sin musik.

Jo det är sant.


   
SvaraCitera