Aviseringar
Rensa alla

Underhållning på resan?


Ämnesstartare

Nån som vet sätt man kan ha kul på när man sitter i en bil 6h med grandparents?

typ.. kolla film.. eller något. All ideas are welcome. Måste verkligen sysselsätta mig själv på något vis..

DE FÅR FORTFARANDE INTE TIPSA DIG OM DET!


   
Citera
Ämnesetiketter

Podcasts.


   
SvaraCitera

Ladda hem några bra serier, lite spel, ta med en bok, smsa med folk.

Om du vill veta om nedladdning får du nog skicka pm


   
SvaraCitera

Eller be dem berätta hela sina livshistorier (om du inte redan känner till dem). Det kommer du säkert att vara glad över den dagen de inte längre finns i livet.


   
SvaraCitera

Eller nej det behöver du inte alls kom jag på. 

Det vanligaste sättet att ladda ner via fildelning är bittorrent. Det används både till laglig och olaglig fildelning, jag kommer anta att du kommer ägna dig och laglig sådan. 

Först måste du ha en bittorrent-klient. Jag brukar använda mig av u-torrent som finns att hitta på http://www.utorrent.com/

När du installerat detta program (installera ej toolbars och sådant mög) är du redo att ladda hem torrentfiler. Jag brukar använda mig av   http://www.thepiratebay.se som har både lagliga och olagliga torrenter, om du vill vara laglig så se då till att filen inte är upphovsrättsskyddad.

Väl på den sidan kan man söka efter filer. Det står hur många distributörer/seeders och reciprokatörer/leeches filen har. Om en fil har väldigt många distributörer i förhållande till reciprokatörer kommer filen gå fortare att ladda hem.

När filen nått 100% i utorrent är den nedladdad, då kan du högerklicka på den och välja "öppna mapp" så ligger den där. Under tiden den ligger kvar där kommer du ladda upp filen till andra, det kan vara snällt eftersom fildelning bygger på att alla delar med sig till varandra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas:  be dem berätta hela sina livshistorier

Hela deras historier kommer avbrytas med ''RUNE NU KÖR DU FÖR FORT'' ''Kerstin, jag kör 5km för sakta.'' ''Rune titta! Snart måste du tanka'' ''Nej kertin, jag har lagom bensin för att ta mig dit''

Sen kommer dom börja om, så de enda man på resan kommer höra är hur tufft de är att en av dom föddes samma dag som de första skotten avfyrades under andra världskriget.

Järn:

Om du vill veta om nedladdning får du nog skicka pm

jag gör de 🙂


   
SvaraCitera

MissJanuary:

jag gör de 🙂

Jag har redan skrivit här, om du har följdfrågor kanske de hör bäst hemma i pm dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Järn:

Jag har redan skrivit här, om du har följdfrågor kanske de hör bäst hemma i pm dock.

svara på pm då! 🙂


   
SvaraCitera

MissJanuary: Hela deras historier kommer avbrytas med ''RUNE NU KÖR DU FÖR FORT'' ''Kerstin, jag kör 5km för sakta.'' ''Rune titta! Snart måste du tanka'' ''Nej kertin, jag har lagom bensin för att ta mig dit''

Då känns podcasts som ett bättre alternativ.


   
SvaraCitera

Men jösses, 6h är väl inte så mycket? Fan på med lite musik och dröm dig bort! Lyssnar du på Black Metal kan jag tipsa om lite skit!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas:

Då känns podcasts som ett bättre alternativ.

Hittat en sjukt bra podcast av 2 99or från hammarby sjöstad, hoho kan ju lyssna på den.. om jag hade internet i min lur.. uwh..

Armagedda:
Men jösses, 6h är väl inte så mycket? Fan på med lite musik och dröm dig bort! Lyssnar du på Black Metal kan jag tipsa om lite skit!

los samsung batteri håller två-tre timmar .. max


   
SvaraCitera

395908-nintendo_game_boy_advance.jpeg

endast för de coola


   
SvaraCitera

MissJanuary: Hittat en sjukt bra podcast av 2 99or från hammarby sjöstad, hoho kan ju lyssna på den.. om jag hade internet i min lur.. uwh..

Dra ner på datorn och tjonga över i telefonen?


   
SvaraCitera

Lyssna på musik, glo på tallar genom fönstret och tjöta med dina grand parents -6 timmar är ingenting. 


   
SvaraCitera

lyssna på massa bra musik och titta ut på världen och dagdröm


   
SvaraCitera