Aviseringar
Rensa alla

Underkänd


Ämnesstartare

df rqp:

eller så har du 0 självinsikt som vanligt 

hmm undrar vilket som är mest sannolikt

ska inte du ta och reda upp ditt liv eller bara sluta dryga och hitta på något vettigt med ditt liv istället? det börjar bli lite tröttsamt nämligen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp:

eller så har du 0 självinsikt som vanligt 

hmm undrar vilket som är mest sannolikt

att du gör fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

ska inte du ta och reda upp ditt liv eller bara sluta dryga och hitta på något vettigt med ditt liv istället? det börjar bli lite tröttsamt nämligen

ahahahahaha alltid den här

"skaffa ett liv"

tack för att du gör detta så enkelt ¨

vad är det du själv gör i tråden här om inte att dryga? är du på fullaste allvar okunnig nog att tänka såhär:

isola: Praktik kan väl inte ge någon högskolekompetens

?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp:

ahahahahaha alltid den här

"skaffa ett liv"

tack för att du gör detta så enkelt

hade ej behövt skriva det om och om igen om du lyssnat. men offerkoftan är väl skön antar jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

image_20.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp:

ahahahahaha alltid den här

"skaffa ett liv"

tack för att du gör detta så enkelt ¨

vad är det du själv gör i tråden här om inte att dryga? är du på fullaste allvar okunnig nog att tänka såhär:

?

det var en fråga pga var som sagt osäker på om han gick anpassad studiegång eller praktik som en del av ett program.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp: vad är det du praktiserar som?

Jag är på Dalabergs mötesplats. Vad jag egentligen är så oklart lite därav problemet. Jag går den sociala inriktningen i Barn & fritid och de andra i min klass med samma inriktning praktiserar på ställen som ålderdomshem, som personlig assistent eller på folk med funktionsnedsättningar och sånt. Jag ville dock inte detta och fick Mötesplatsen. Det jag egentligen skulle göra var att hjälpa invandrare med språket och att komma in i samhället och vara som ett stöd.

Men förra året fick jag typ jobba som trädgårdsmästare och jag hade ingen kontakt alls med brukarna som lärarna säger. Nu plötsligt under det här året tycker de jag ska få annorlunda uppgifter, så jag har hjälpt barn med läxor, stått i kassan i deras café och lite så. Men skolan vill att jag typ ska ta min handledares roll men det går typ inte för det är inte det jag blivit förberedd för eller tränad för under tiden där. Så för en månad sen med 2 månader kvar säger de att jag förmodligen ska få underkänt eftersom jag inte hjälper brukare eller kan kommunicera. 

Nu fick du att läsa.

ditt bästa jag: kära vän, byt plats så att du får en ny chans

Kan inte byta med en månad kvar så måste gå om efter skola, därför jag nämnde komvux. Idiot lärarna mer eller mindre tvingade mig i augusti att stanna här för de tyckte det var bra medan jag ville byta då. 

isola: eller aha det är en del av en utbildning
får du inte byta praktik nu?

Ja det är ju en del. Jag går ju barn och fritid och måste klara praktiken för att få hela mitt betyg. Praktiken slutar innan jullovet och jag går sista året, nästa termin är jag i skolan hela tiden. De säger att jag måste fixa det på komvux

ditt bästa jag: får man inte godkänt på praktiken får man inte godkänt i några kurser

Jo. Enda kursen som rör praktiken är "gymnasiearbetet" och där blir jag då underkänd. Allt annat får jag betyg för. Jag får ett gymnasiebetyg när jag slutar men inte en hel del av det typ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

hade ej behövt skriva det om och om igen om du lyssnat. men offerkoftan är väl skön antar jag.

detta handlar inte om min eventuella offerkofta utan om att du spelar dum för att ha något att säga:

patrick bateman:
Jag kommer bli underkänd på praktiken vilket innebär att jag inte kommer få ett gymnasiebetyg vilket innebär att jag inte kan söka till högskola

isola:
Praktik kan väl inte ge någon högskolekompetens? Eller gör du skolarbete också?

liksom wtf va? VA!??!?!? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

It's on


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

Jag är på Dalabergs mötesplats. Vad jag egentligen är så oklart lite därav problemet. Jag går den sociala inriktningen i Barn & fritid och de andra i min klass med samma inriktning praktiserar på ställen som ålderdomshem, som personlig assistent eller på folk med funktionsnedsättningar och sånt. Jag ville dock inte detta och fick Mötesplatsen. Det jag egentligen skulle göra var att hjälpa invandrare med språket och att komma in i samhället och vara som ett stöd.

Men förra året fick jag typ jobba som trädgårdsmästare och jag hade ingen kontakt alls med brukarna som lärarna säger. Nu plötsligt under det här året tycker de jag ska få annorlunda uppgifter, så jag har hjälpt barn med läxor, stått i kassan i deras café och lite så. Men skolan vill att jag typ ska ta min handledares roll men det går typ inte för det är inte det jag blivit förberedd för eller tränad för under tiden där. Så för en månad sen med 2 månader kvar säger de att jag förmodligen ska få underkänt eftersom jag inte hjälper brukare eller kan kommunicera. 

Nu fick du att läsa.

jobbigt läge. kan du inte byta program till något som passar dig bättre, tillgodoräkna kurser och komplettera så du har till exempel sam-examen istället?

eller brinner du för att jobba i kontakt med människor osv, bara att det inte blev så nu?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Denna tråd ser ut att utvecklas till något trevligt...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp:

detta handlar inte om min eventuella offerkofta utan om att du spelar dum för att ha något att säga:

liksom wtf va? VA!??!?!? 

för ett tag sedan skulle jag gärna käftat in i oändligheten med dig pga var också på den nivån att jag fick ut någonting av det men som tur är har jag gått vidare
kramkram


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp: jobbigt läget. kan du inte byta program till något som passar dig bättre, tillgodoräkna kurser och komplettera så du har till exempel sam-examen istället?

eller brinner du för att jobba i kontakt med människor osv, bara att det inte blev så nu?

Kan ju inte byta när jag går i trean och är 21. Jag har gått om 3 år redan så jag måste gå ut nu. Måste fixa efteråt. 

Vet inte vad jag brinner för riktigt. Att det blev dåligt här skyler jag på min inkompetenta lärare som hanterar praktiken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:
Jag kommer bli underkänd på praktiken vilket innebär att jag inte kommer få ett gymnasiebetyg vilket innebär att jag inte kan söka till högskola. Känns sådär ärligt talat.

Nån som har koll på komvux och sånt och har tips eller förslag?

Hade varit snlllt 🙂

Det finns ingen möjlighet att göra om praktiken inom ramen för gymnasiet?  Har du frågat för praktiken ansvarig lärare?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed: Det finns ingen möjlighet att göra om praktiken inom ramen för gymnasiet?  Har du frågat för praktiken ansvarig lärare?

Vad menar du? Det blir väl så efteråt också, sa den läraren iaf. Att jag måste göra liknade praktik men på komvux. 


   
SvaraCitera