Aviseringar
Rensa alla

Underliga saker era föräldrar lärde er som små?


Ämnesstartare

Mamma lärde mig att man ska inte gå nära järnvägar genom att säga att man får inga julklappar då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min morsa sa att man inte fick säga rumpa för det var jättefult och hemskt utan man måste säga bak.
Vad mer... hm.. jo! Hon sa också att huggormar kunde bitas med tungan och resa sig jättelångt.
Jag och min syster var jätterädda när vi på landet såg en huggorm mellan springorna långt nere under altanten och hoppade upp på sofforna och vågade inte gå ner på golvet.
Det var väl för att vi inte skulle springa ner dit och leka då kanske, eller så var hon bara otroligt dum.
Detsamma med grävlingar.


   
SvaraCitera

Att man absolut dör om bältrosen hinner runt kroppen och det vill säga bildar ett helt bälte..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

de har aldrig lärt mig nåt.

låter jättetragiskt


   
SvaraCitera

Inte gunga när jag hade en klubba i munnen. Eftersom att om jag ramlade frammåt så skulle klubben fara upp i halsen och jag skulle kvävas.

Hehe, kommer nog va 1000 gånger värre en mina föreldrar i det över beskyddande beteendet. Om jag får barn så ska inget illa hända dem !


   
SvaraCitera

pappa sa att om vi (jag och min lillebror) bråkade hos min faster skulle "han med hornen" komma och ta oss, jag och min bror trodde därför att det bodde en get i min fasters garage.

kommer ej på mer på rak arm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zapetta:

en hon bor ju i speglarna va. kommer fram när man skvätter vatten på spegeln och släcker lampan va

faaaan det fick inte jag lära mig[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zapetta:

låter jättetragiskt

har nog lärt mig grejer men inget direkt underligt och inget jag minns som liten. varken min morsa eller farsa är särsklit smarta så är mest mina syskon som har lärt mig saker


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att det fanns ett paradis [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det här var ej min mor utan min mors syster.
Det blev ganska roligt och jag har fortfarande svårigheter att se dagisfröken i fråga i ögonen, trots att jag var liten då det hände.

Men here we go:
Min moster bantade när jag var 3-4 år
hon brukade slå på sina lår så de dallrade och säga FETT! och samtidigt skratta lite. Så tittade jag på henne, slog på hennes lår och sa FETT och hon skrattade ännu mer så jag tyckte ju också det var roligt.

Veckan därpå när mamma hämtade mig från dagis ville dagisföreståndaren ha ett allvarligt samtal med mamma. Tydligen hade en av dagisfröknarna försökt gå ner i vikt under en lång tid utan någon direkt framgång. Gissa vilken fröken jag i mina tidiga år valde att gå fram och slå på låren och ropa FETT!!!! till? Hehehhehe Jo just den viktkämpande dagisfröken som blev mycket ledsen av händelsen och sjukskrev sig resten av den dagen.

Oupsi.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMI:

faaaan det fick inte jag lära mig[sad]

Jag och mina vänner brukade ofta försöka få fram henne

patrick bateman:

har nog lärt mig grejer men inget direkt underligt och inget jag minns som liten. varken min morsa eller farsa är särsklit smarta så är mest mina syskon som har lärt mig saker

Syskon kan vara guldvärda, även fast jag aldrig varit med om det. Känns mest som att det är jag som är det syskonet

Postorderhoran:

Oupsi.

HAHAHAHAHAHAHA [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zapetta:

Syskon kan vara guldvärda, även fast jag aldrig varit med om det. Känns mest som att det är jag som är det syskonet

jo ibland, ibland kan de dock vara hemska. det suger


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

jo ibland, ibland kan de dock vara hemska. det suger

Mitt ena är hemskt nästintill hela tiden [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zapetta:

Mitt ena är hemskt nästintill hela tiden

usch då [n] vet hur det känns. min storebror är typ 50/50. ena stunden är han snäll, rolig osv men andra studen klagar han bara på mig osv

hur är din hemsk då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

usch då [n] vet hur det känns. min storebror är typ 50/50. ena stunden är han snäll, rolig osv men andra studen klagar han bara på mig osv

Förstår inte varför vissa har behov av att klaga på andra, ingen är felfri.

patrick bateman:

hur är din hemsk då?

Hon gör sig själv till martyr och låter det gå ut över mig 24/7. Riktigt drygt att leva tillsammans med en sådan.


   
SvaraCitera