Aviseringar
Rensa alla

Underviktig?


Ämnesstartare

Hej.

Jag är 17 år (född 2000) och 170-171cm lång med vikten 47kg. Finner ingen vettig hemsida så jag vänder mig till detta forum och frågar om min vikt är bra för min ålder och längd? Även om du/ni inte är "utbildade/legitemerade" så uppskattar jag alla svar!

Oseriösa svar hänvisas till papperskorgen!


   
Citera
Ämnesetiketter

Tjena! Du är rätt underviktig, men hur är dina föräldrar? Man ärver mkt från dem och det är ju isåfall genetiskt. Är också 17 år och är 170 cm lång och väger 61 kg, tränar dock och äter så mkt jag kan. Vill också gå upp i vikt men de är svårt . Händer mkt i kroppen under ungdomsåren och man växer väldigt mkt på längden
, just därför går energin åt det. Kan rekommendera gainer till dig, kosttillskott som gör att du kan bygga muskler men även träna mer! Sen är de viktigt att du äter mkt


   
SvaraCitera

Ingen fara, har varit i nästan samma situation som dig. Självklart inte bra att svälta ut sig SJ, de är kanske de som är en grundläggande faktor till varför du är så smal. Är du tjej eller kille? Kan rekommendera müsli bars med choklad, 100 kalorier i en sån. Här är gainers  https://www.gymgrossisten.com/supreme-mass

de är pulver som du blandar med vatten, som en milkshake. Testa det i samband med träning, men använd aldrig de och ersätt istället för Mat. De är som extra mellanmål / mackan 


   
SvaraCitera

enbart siffror säger ingenting i sig självt, och omständigheter och grejer osv


   
SvaraCitera

synd att jag inte är underviktig.... :c


   
SvaraCitera