Aviseringar
Rensa alla

undrar


Lounge fact:

är lite psyk av mig tycker du om mig ändå

Gud nej, men det har aldrig hindrat förr!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fick höra för många år sedan att det ska göra det svårare för äggvitan att tränga ut om ägget spricker, sedan dess gör jag det hela tiden, blivit en vana typ. Om det stämmer eller inte vet i fan. 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Varför undviker du ägg?

Smakar inge vidare anser jag. Förvisso kan stekt ägg vara gott ibland.

Det var en gång då jag skulle beställa en pizza. Jag underströk att jag INTE skulle ha ägg på. Det var knappast så att jag blev överlycklig när jag stod med facit i hand.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gör det för att någon sa att det är mindre risk att skalet spricker om man gör det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sterd:

Gud nej, men det har aldrig hindrat förr!

Fattar inte!!!

Temnozor:

Fick höra för många år sedan att det ska göra det svårare för äggvitan att tränga ut om ägget spricker

enhimmelskdrog:

gör det för att någon sa att det är mindre risk att skalet spricker om man gör det

Najs!!! Lägger ner äggen försiktigt också, förut slängde jag bara i dem bonk och så var halva ägget i vattnet [sad]

Lejonhjärta:

Smakar inge vidare anser jag. Förvisso kan stekt ägg vara gott ibland.

Aha, lukten är förjävlig men tycker det smakar göttanz

Lejonhjärta:

Det var en gång då jag skulle beställa en pizza. Jag underströk att jag INTE skulle ha ägg på. Det var knappast så att jag blev överlycklig när jag stod med facit i hand.

Haha [sad] hatar sådant, upplevt det.


   
SvaraCitera

Vatten med salt har högre kokpunkt, det borde alltså gå snabbare att koka ägg utan salt i vattnet[wink]

Enligt google[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Lägger ner äggen försiktigt också, förut slängde jag bara i dem bonk och så var halva ägget i vattnet

haha, jag lägger alltid i äggen först sen har jag i så mycket vatten att det precis täcker typ för så ska man göra [blush] tror det är något jag har kommit på själv att man ska göra dock


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nirr:

Vatten med salt har högre kokpunkt, det borde alltså gå snabbare att koka ägg utan salt i vattnet[wink]

aha!! men kokar alltid tio min för länge ändå för jag hatar när man öppnar äggen och gulan är ohård


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

hatar sådant, upplevt det.

Förvisso så var mitt exempel otroligt jävla dåligt om jag får använda svordomar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

haha, jag lägger alltid i äggen först sen har jag i så mycket vatten att det precis täcker typ för så ska man göra [blush] tror det är något jag har kommit på själv att man ska göra dock

aaa tror det är så man ska göra!!! men hur länge kokar du när du lägger i dem i kallvatten?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lejonhjärta:

Förvisso så var mitt exempel otroligt jävla dåligt om jag får använda svordomar.

vad vore ett bättre exempel då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

men hur länge kokar du när du lägger i dem i kallvatten?

från att det har börjat koka brukar jag ta typ 6-7 minuter. då blir dom inte riktigt hårdkokta oftast men inte lösa heller, lite geggiga liksom för det är godare om man ska äta dom som dom är. enligt mig alltså :P. om jag ska skiva dom och ha på macka kokar jag 8 min så dom inte kladdar [crazy]


   
SvaraCitera

Lounge fact:

men kokar alltid tio min för länge ändå för jag hatar när man öppnar äggen och gulan är ohård

Det är smart, har typ slutat med ägg pga råkar alltid få ohård äggula[n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

om jag ska skiva dom och ha på macka kokar jag 8 min så dom inte kladdar [crazy]

ja det är det värsta av denna värld [crazy] kladdiga skivade ägg. kokar 10 min och då har jag inte i dem från start

Nirr:

Det är smart, har typ slutat med ägg pga råkar alltid få ohård äggula[n]

kör 1 timme da [wink]


   
SvaraCitera

Lounge fact:

kör 1 timme da[wink]

Hehe gott[crazy]


   
SvaraCitera