Aviseringar
Rensa alla

Undrar om det bara är jag som känner så?


Ämnesstartare

Asså jag är en tjej på 15 år med ADHD, autism och ODD. Och jag undrar om det bara är jag som typ bryter ihop och börjar gråta jätte mycket i skolan över en jätte liten sak, och känner som om alla vuxna inte vill försöka förstå mig? Och när jag pratar med dom om har jag tycker det är så känns det som om dem inte lyssnar. 
Jag vet att när man har ADHD så är man mycket känsligare och kan få mycket ångest en andra utan. 


   
Citera

Ellen200215:
Asså jag är en tjej på 15 år med ADHD, autism och ODD. Och jag undrar om det bara är jag som typ bryter ihop och börjar gråta jätte mycket i skolan över en jätte liten sak, och känner som om alla vuxna inte vill försöka förstå mig? Och när jag pratar med dom om har jag tycker det är så känns det som om dem inte lyssnar. 
Jag vet att när man har ADHD så är man mycket känsligare och kan få mycket ångest en andra utan. 

brukar t.o.m gråta och bli deppig för ingenting ibland!


   
SvaraCitera

Det händ att jag känn att man vill bara skrika nån i ansikte, men du kan ju prata med en psykolog? BUP är ju gratis, nog för att dom ha gjort bort sig litte på sistone, men kan ju pröva iaf.


   
SvaraCitera
Exinon

Jag tror att det är många som känner att lärare och andra vuxna inte lyssnar, ibland är det nästan bäst att hitta en vuxen som gör det och hoppas att den personen kan hjälpa dig med att prata med resten. En psykolog är ett bra alternativ för att kunna rensa sina tankar, om du känner att det är jobbigt så får du gärna skicka ett pm till mig. Folk har iaf sagt att jag är bra på att lyssna.


   
SvaraCitera

Alla är väl deppiga ibland? Hitta andra autister att prata med istället för dina lärare. De är mycket bättre/lättare att prata med. Testa #wrongplanet på irc.freenode.net eller #aspergers på irc.snoonet.org om du inte hittar några i verkligheten.


   
SvaraCitera

qwertyy:
Det händ att jag känn att man vill bara skrika nån i ansikte, men du kan ju prata med en psykolog? BUP är ju gratis, nog för att dom ha gjort bort sig litte på sistone, men kan ju pröva iaf.

Jättelång kö till BUP, det är bara akuten man kan komma till utan att behöva vänta i 6+ veckor och det är inget trevligt ställe. Plus att BUP är skit som oftast bara gör saker värre. 

Undvik psyk!


   
SvaraCitera

autistic:

Jättelång kö till BUP, det är bara akuten man kan komma till utan att behöva vänta i 6+ veckor och det är inget trevligt ställe. Plus att BUP är skit som oftast bara gör saker värre. 

Undvik psyk!

Det funka för mig, typ. Problema mina gick över iaf.


   
SvaraCitera

Min syster har asperger, depression och är bipolär och jag vet att hon känner typ likadant som dig, men hon pratar ju med psykologer hit och dit och äter medicin som om det vore godis, så ja, det finns nog ganska många som känner så <33


   
SvaraCitera
TUNONE

Även folk utan diagnoser kan känna som du, väldigt många faktiskt. Och vuxna måste inte förstå och orkar många gånger inte förstå. Försök förtså dig själv istället, innan du försöker andra att förstå. 


   
SvaraCitera