Aviseringar
Rensa alla

Undringar om mens


berättade bara första gången sedan såg hon till att det alltid fanns hemma osv tills hon flyttade, då bad jag pappa köpa med tamponger när han skulle handla istället. men kan såklart köpa det själv men orkar inte lägga pengar på det så ber honom ist [smile]


   
SvaraCitera

Nej.
Nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tjifa:

berättar ni det för eran mamma då,

Nej

tjifa:

Köper ni bindor och sånt själva?

Nej


   
SvaraCitera

Harpyja:

Sen minns jag inget mer. Tror att jag stängde av hjärnan då.

haha [love]


   
SvaraCitera

1. Nej, däremot märker hon det eftersom jag blir så håglös och grinig. Ibland passar hon upp mig med choklad och värktabletter. Snäll mamma.

2. Både ja och nej. Jag är ofta med och handlar mat och då lägger jag ner det jag behöver i vagnen men det händer att jag köper själv också. Inget pinsamt med det, alla har ju mens.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

1. Nej. Har aldrig sagt det överhuvudtaget.

2. Nej. Har alltid köpt själv. I början var det pinsamt, när man köpte bindor och tamponger i mataffären. Men sen upptäckte jag hur mycket billigare det var på Apoteket, så köper där. Och där är det inte särskilt pinsamt när det bara är gamla tanter i kassorna [crazy]


   
SvaraCitera

tjifa:

Varje gång ni får mens berättar ni det för eran mamma då, om ni försåtr vad jag menar

Köper ni bindor och sånt själva?

Nej, ser ingen anledning till att berätta det för min mamma.

Ibland köper jag tamponger själv, men betalar dem väldigt sällan själv... Haha!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha, nej.

Säger bara till ifall bindorna är slut.


   
SvaraCitera

Min mamma märker bara att jag har mens när jag bittert kastar in vetekudden i mikron. Jag berättade för henne första gången, alla andra gånger är onödiga. Varför skulle man säga: "god morgon mamma, nu har jag mens igen!" ? [confused]

När jag var mindre (12-13) så brukade jag ringa henne på jobbet och be henne köpa bindor. Jag vågade inte göra det själv.
Numera får hon inte ta hand om mina tampongköp, hon kan inte alla märken och storlekar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan berätta för mor min då det är kul att vi alltid lyckas få det samtidigt, köper alltid själv. Tycker inte det är speciellt pinsamt, behöver dem ju.


   
SvaraCitera

tjifa:

Varje gång ni får mens berättar ni det för eran mamma då

Nej.

tjifa:

Köper ni bindor och sånt själva?

Ja. Men när jag bodde hemma bad jag bara min far att köpa när han skulle åka och handla.


   
SvaraCitera

tjifa:

Varje gång ni får mens berättar ni det för eran mamma då,

nä. är mest hon som pratar mens och jag som typ "jaha"

tjifa:

Köper ni bindor och sånt själva?

Nej men kommer "tvingas" börja i augusti...


   
SvaraCitera

Brukar oftast köpa själv och säger inte till när jag får mens. Men om hon ska åka och handla och jag vet att jag behöver så kan jag ibland säga till att hon kan köpa med det. [smile]


   
SvaraCitera

Jag berattade det for henne forsta gangen, och sen medan jag bodde hemma sa fick hon sta for kop av tamponger sa de ganger det inte fanns hemma sa bad jag henne kopa och da forstod hon ju.

Det var tva ar sedan jag flyttade nu sa koper dem sjalv, saklart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag brukar inte säga att jag har mens, men hon märker eftersom jag frågar om hon kan köpa med bindor när hon är och handlar nästa gång, då brukar det går upp ett ljus för henne om varför jag har varit så grinig de senaste dagarna. Men om det är akut och hon inte ska handla precis så brukar jag gå och handla i närmaste affär.


   
SvaraCitera