Aviseringar
Rensa alla

Ung framgångsrik artist 20 dog


Ämnesstartare

Tycker just att denna rapparen är framgångsrik för att han är reko och gör bra låtar och inte massa gangster trams. 

han var riktigt framgångsrik för att vara så ung (endast 20) och sedan dog han för att några luffare rånade han på hans klocka när han åkte i bilen och de sköt honom o allt finns på video

här är en låt av han

https://m.youtube.com/watch?v=GX8Hg6kWQYI

tycker det är patetiskt att han dog för en sån patetisk grund. Att när han är framgångsrik o åker i en bra bil ute på stan så stoppas han o skjuts till döds för att ta hans klocka o plånbok.

varför väljer personer som han att bo i USA eller folk i allmänhet att bo i USA där det är rena katastrofen? Man dör hursomhelst där


   
Citera

Hans musik är värdelös och har hört att hans personlighet också var det. 

daygamer
varför väljer personer som han att bo i USA eller folk i allmänhet att bo i USA där det är rena katastrofen? Man dör hursomhelst där

Du tror väl inte på fullaste allvar att det är såhär?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Deinosuchus:
Hans musik är värdelös och har hört att hans personlighet också var det. 

Du tror väl inte på fullaste allvar att det är såhär?

Hans låt är riktigt bra. Vet inte var du får hans personlighet ifrån.


   
SvaraCitera

daygamer:

Hans låt är riktigt bra. Vet inte var du får hans personlighet ifrån.

bara för du tycker att hans låtar är bra då betyder inte det att andra tycker det


   
SvaraCitera

Jag var i Miami dagen då han sköts till döds... befann mig på fort Lauderdale bara några kvarter bort 😛


   
SvaraCitera

Du är lite sen


   
SvaraCitera

Snacka om att vara sen


   
SvaraCitera

Deinosuchus: Du tror väl inte på fullaste allvar att det är såhär?

Jo, det är så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Helt ärligt detta är bottenskrapet av musik


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asstriid:
Helt ärligt detta är bottenskrapet av musik

Nej inte moonlight. Den e elegant


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu är iof sig inte jag någon rap eller hiphop fantast men jag tycker både artisten och låten var allmänt usel. I så fall tycker jag svenska Petter är ljusår mycket bättre. Tumme upp

daygamer: varför väljer personer som han att bo i USA eller folk i allmänhet att bo i USA där det är rena katastrofen? Man dör hursomhelst där

När du gör sådana inlägg så är det en fördel om du har källa för dina uppgifter. Men jag kan hjälpa dig på traven.
Du känner säkert till staden New York dvs New York City som är USAs största stad med dryga 8.5 miljoner innevånare (i centralorten). Procentuellt sett till befolkningen så har Sverige fler mord än vad New York City har. Men det innebär inte att jag någonsin skulle slänga ur mig påståendet eller ifrågasätta varför folk bor i Sverige.

Källa

Dystert facit för 2017 – Sverige nu farligare att leva i än New York.
Vi kan alltså konstatera att Sverige som helhet nu alltså har gått förbi staden New York räknat i antal mord per 100.000 invånare, vilket är det vanligaste sättet att mäta. Medan NYC landar på en ”mordkvot” på 3,35, ser Sveriges facit ut att hamna på drygt 4,0 – ett nytt rekord med andra ord. Om siffrorna står sig, bli det mig veterligen första gången i modern tid som Sverige placerar sig på denna nivå.

För snart ett år sedan skrev jag ett inlägg där Malmö var på vippen att gå om NYC, men staden klarade sig då undan med en hårsmån. Idag ligger Sverige betydligt risigare till, också jämfört med kända europeiska storstäder kända för sin brottslighet. Förra gången jag kollade var det bara fyra storstäder som låg högre än 4.0 i mordkvot – Moskva (4,2), Vilnius (4,7), Glasgow (5,1) och Tallinn (5,5).

För den som nu närmast instinktivt kommer att skylla allt på invandring och mångkultur, kan vi ju fundera lite på att New York City sannolikt är en av världens mest etniskt blandade storstäder, men alltså ändå lyckas att minska det dödliga våldet med 87 procent på 27 år.

Problemet som Sverige befinner sig i handlar istället om att vi – alltså politiker och myndigheter – mer eller mindre frivilligt retirerat från det som brukar kallas för våldsmonopol. Om svensk polis agerat i linje med sina kolleger i New York och infört nolltolerans mot småbuset – alltså de rövhattar som i dessa dagar roar sig med att bränna bilar och skjuta raketer mot nyårsfirare – hade det förmodligen sett annorlunda ut på gatorna i Malmö, Göteborg och i Stockholms nordvästra förorter. För om småbuset inte möter motstånd, växer det snart upp till ett betydligt större och farligare bus som kanske organiserar sig i. Dessutom kan det vara smart att inte låta helt nya typer av brottslighet – till exempel den som följt med i spåren av det ökande tiggeriet – att etablera sig och därmed ta viktiga polisresurser i anspråk.

Dessa insikter har nog börjat sjunka in så smått, men vi ska inte vänta oss några krafttag under året som kommer. (Däremot mycket retorik och fördömanden från ansvariga politiker.) Vi kan bara hålla tummarna för att 2018 i alla fall inte blir värre än 2017.

Något att tänka på, kanske?  Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoner:
Nu är iof sig inte jag någon rap eller hiphop fantast men jag tycker både artisten och låten var allmänt usel. I så fall tycker jag svenska Petter är ljusår mycket bättre. Tumme upp

När du gör sådana inlägg så är det en fördel om du har källa för dina uppgifter. Men jag kan hjälpa dig på traven.
Du känner säkert till staden New York dvs New York City som är USAs största stad med dryga 8.5 miljoner innevånare (i centralorten). Procentuellt sett till befolkningen så har Sverige fler mord än vad New York City har. Men det innebär inte att jag någonsin skulle slänga ur mig påståendet eller ifrågasätta varför folk bor i Sverige.

Källa

Dystert facit för 2017 – Sverige nu farligare att leva i än New York.
Vi kan alltså konstatera att Sverige som helhet nu alltså har gått förbi staden New York räknat i antal mord per 100.000 invånare, vilket är det vanligaste sättet att mäta. Medan NYC landar på en ”mordkvot” på 3,35, ser Sveriges facit ut att hamna på drygt 4,0 – ett nytt rekord med andra ord. Om siffrorna står sig, bli det mig veterligen första gången i modern tid som Sverige placerar sig på denna nivå.

För snart ett år sedan skrev jag ett inlägg där Malmö var på vippen att gå om NYC, men staden klarade sig då undan med en hårsmån. Idag ligger Sverige betydligt risigare till, också jämfört med kända europeiska storstäder kända för sin brottslighet. Förra gången jag kollade var det bara fyra storstäder som låg högre än 4.0 i mordkvot – Moskva (4,2), Vilnius (4,7), Glasgow (5,1) och Tallinn (5,5).

För den som nu närmast instinktivt kommer att skylla allt på invandring och mångkultur, kan vi ju fundera lite på att New York City sannolikt är en av världens mest etniskt blandade storstäder, men alltså ändå lyckas att minska det dödliga våldet med 87 procent på 27 år.

Problemet som Sverige befinner sig i handlar istället om att vi – alltså politiker och myndigheter – mer eller mindre frivilligt retirerat från det som brukar kallas för våldsmonopol. Om svensk polis agerat i linje med sina kolleger i New York och infört nolltolerans mot småbuset – alltså de rövhattar som i dessa dagar roar sig med att bränna bilar och skjuta raketer mot nyårsfirare – hade det förmodligen sett annorlunda ut på gatorna i Malmö, Göteborg och i Stockholms nordvästra förorter. För om småbuset inte möter motstånd, växer det snart upp till ett betydligt större och farligare bus som kanske organiserar sig i. Dessutom kan det vara smart att inte låta helt nya typer av brottslighet – till exempel den som följt med i spåren av det ökande tiggeriet – att etablera sig och därmed ta viktiga polisresurser i anspråk.

Dessa insikter har nog börjat sjunka in så smått, men vi ska inte vänta oss några krafttag under året som kommer. (Däremot mycket retorik och fördömanden från ansvariga politiker.) Vi kan bara hålla tummarna för att 2018 i alla fall inte blir värre än 2017.

Något att tänka på, kanske?  Glad

Du tar din källa ur röven?

kollade precis, "per 100 000 invånare som dödas"

-usa 17 250
-sverige 106

det är rena slakthuset i usa


   
SvaraCitera

daygamer:

Du tar din källa ur röven?

kollade precis, "per 100 000 invånare som dödas"

-usa 17 250
-sverige 106

det är rena slakthuset i usa

well jag kan säga att det är rena slakten i sverige då Sverige har betydligt fler mord per 100 tusen invånare än vad new york har


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skåneärbäst:

well jag kan säga att det är rena slakten i sverige då Sverige har betydligt fler mord per 100 tusen invånare än vad new york har

Violent crime in New York City has been dropping since 1991[1]and, as of 2017, is among the lowest of major cities in the United States. In 2017, there were 290 homicides, the lowest number since the 1940s.[2] According to a 2015 ranking of 50 cities by The Economist, New York was the 10th safest major city in the world, as well as the 28th safest in personal safety


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

daygamer: Du tar din källa ur röven?

kollade precis, "per 100 000 invånare som dödas"

-usa 17 250

det är rena slakthuset i usa

Menar du på fullt allvar att du tror att 17.250 jänkare av 100.000 mördas dvs att 17,25% av USAs befolkning mördas? USA har en befolkning på ca 330 miljoner. Det innebär att med dina "troll-uppgifter" att 17,25% av USAs befolkning skulle mördas så innebär det att 57 miljoner jänkare skulle mördas!!!???

GÖR OM - GÖR RÄTT!   Skadeglädje


   
SvaraCitera