Aviseringar
Rensa alla

Ung mens


Ämnesstartare

Hej jag är 11 och jag är i puberviteten och antar att mensen kommer inom ett år min mamma fick mens i 4:an så jag är väldigt nära.Men jag vet inte hur jag ska göra när jag väl får mens t.x om jag har tanponher och jag får mens ska jag bara trycka up den medans det blöder eller? Och får jag gå till Ica och köpa bindor,rakyvel och tanponher?


   
Citera
Ämnesetiketter

med mens har jag ingen aning om men du får köpa bindor tamponger och troligen rakhyvlar med


   
SvaraCitera
time
 time

http://www.umo.se/Kroppen/Mens/Mensskydd/ Här finns massvis med bra info.


   
SvaraCitera

Ursäkta men som ung o oskuld borde man inte strunta i tamponger. Mitt ex använde bara tampong vid bad och idrott för hennes teori är att använda binda så att mensen kommer ut utan hinder och det låter smart för mej.??


   
SvaraCitera
time
 time

Anton999: Mitt ex använde bara tampong vid bad och idrott för hennes teori är att använda binda så att mensen kommer ut utan hinder och det låter smart för mej.??

Mensen kommer ut precis som den ska även vid tamponganvändning. Oskuld eller inte har absolut ingenting med detta att göra. Glad


   
SvaraCitera

time:

Mensen kommer ut precis som den ska även vid tamponganvändning. Oskuld eller inte har absolut ingenting med detta att göra. Glad

Du borde veta bättre än mej o jag berättar bara vad andra tjejer berättat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej tackMycket glad


   
SvaraCitera