Aviseringar
Rensa alla

Unga föräldrar


Ämnesstartare

Halloj, varför tror du att man skaffar barn tidigt? t.ex. mellan 18-25 och vad är för- och nackdelar med att vara ung förälder? Tack på förhand


   
Citera

25 är ju inte ens tidigt.


   
SvaraCitera

det finns många fler nackdelar än fördelar enligt mig


   
SvaraCitera

En kille och en tjej i min klass fick ett barn tillsammans i januari, båda två var vid den tidpunkten 17 men nu har båda fyllt 18. dom ville väl antagligen ha ett.


   
SvaraCitera

finns inga fördelar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det finns bara nackdelar med att skaffa barn oavsett hur gammal man är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

En kille och en tjej i min klass fick ett barn tillsammans i januari, båda två var vid den tidpunkten 17 men nu har båda fyllt 18. dom ville väl antagligen ha ett.

Hur klarade dom det då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Själasvälten:

25 är ju inte ens tidigt.

jo nog är det väl de. för man räknas som ung mamma ända till 25 års ålder


   
SvaraCitera

Fördelen är väl att du själv inte är så jävla gammal när barnen är uppväxta och utflyttade.


   
SvaraCitera

Lantto:

Hur klarade dom det då?

ingen aning, tjejen har hoppat av skolan iallafall och det har killen med typ, han är bara där ibland. nu har dom även flyttat till ett eget ställe, hur dom klarar sej ekonomiskt har jag ingen aning om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

ingen aning, tjejen har hoppat av skolan iallafall och det har killen med typ, han är bara där ibland. nu har dom även flyttat till ett eget ställe, hur dom klarar sej ekonomiskt har jag ingen aning om.

okej det är ju inte bra att man hoppar av skolan, utbildning är ju bra för dem båda två men kan fatta om tjejen var tvungen med tanke på att hon har en bebis att sköta men killen borde ju visa lite ansvar och gå klart skolan


   
SvaraCitera

Lantto:

varför tror du att man skaffar barn tidigt?

för att man slarvar med skyddet?


   
SvaraCitera

Lantto:

okej det är ju inte bra att man hoppar av skolan, utbildning är ju bra för dem båda två men kan fatta om tjejen var tvungen med tanke på att hon har en bebis att sköta men killen borde ju visa lite ansvar och gå klart skolan

jo det tycker jag också faktiskt. tjejen ska t.o.m börja om gymnasiet sen igen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det finns olika anledningar bakom att skaffa barn tidigt, (gulligull, eller brist på kärlek därav kommer barnet fylla den kärleken..etc)

Fördelen med att skaffa barn tidigt är att kroppen orkar mer. Ur ett biologiskt perspektiv är en kvinna mest fertil mellan 18-25, med ökande ålder tillkommer svårigheter alltifrån ökad risk vid förlossning, risk för down syndrom hos fostret etc.

Nackdelen är att man inte har tillräcklig erfarenhet(Menar inte arbetsliv eller resa) utan etik och moral!! Är man mentalt mogen? Visst man har varit om en del upplevelser. Men upplevelser är inte densamma som erfarenhet. (Erfarenhet är när man har reflekterat över upplevelser).


   
SvaraCitera

Lantto:

Halloj, varför tror du att man skaffar barn tidigt?

För att man blir med barn, det känns som om det oftast inte är planerat när det gäller unga föräldrar. Då kanske man känner hur hemst det skulle vara att göra abort och inser att man faktiskt vill ha ett barn.

[party]


   
SvaraCitera