Aviseringar
Rensa alla

Unga Mammor


Ämnesstartare

Kollar just nu på 

och det fick mig undra hur ni skulle ha gjort om ni blev gravida vid 14 års ålder? Galen


   
Citera
Ämnesstartare

abort


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fick mig att tänka på min gamla klasspolare som blev med barn när hon vart 15 år. Hon hade inte abort. Men det stökar till det för dom som vill gå i skolan, speciellt om man inte slutat grundskolan. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Abort pga vad fasen hade jag kunnat ge den ungen för liv? I den perioden av mitt liv var det dessutom knappt att jag själv överlevde så en baby hade nog ej varit spec bra. Stackarn hade nog bara studsat runt bland fosterhem medan jag förgåtts av dåligt samvete.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Abort. Då var man ju bara en liten skit själv. Barn ska inte ha barn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Abort, lm jag fick vara vaken alltså inte bli sövd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Abort, lm jag fick vara vaken alltså inte bli sövd

aborter görs sällan nedsövt, skrapning sker inte heller jätteofta, det vanligaste är medicinsk abort och då tar man tabletter/stoppar upp i fittan sen blöder man 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blöder och blöder är rätt mycket klumpar och så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

aborter görs sällan nedsövt, skrapning sker inte heller jätteofta, det vanligaste är medicinsk abort och då tar man tabletter/stoppar upp i fittan sen blöder man 

Aaa ok. Hade gått med på tabletterna upp där då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Aaa ok. Hade gått med på tabletterna upp där då

alltså det handlar inte om att man går med på, det handlar om hur långt graviditeten är gången


   
SvaraCitera

Abort, herregud man går ju fortfarande i högstadiet dåFörvånad
Vet dock en tjej som fick barn när hon var 14 och gick i 8an, med en kille som var 15 och gick i min parallellklass i 9an. Så hon fick gå om ett år i högstadiet. Sen när han gick sitt 2a år på gymnasiet och hon i 9an så fick dom deras andra barn. Hoppas hon har gått klart högstadiet idag..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

alltså det handlar inte om att man går med på, det handlar om hur långt graviditeten är gången

vad vill du säga? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

vad vill du säga? 

att man, som jag skrev, inte väljer metod själv utan att det beror på hur långt gången graviditeten är gången


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

att man, som jag skrev, inte väljer metod själv utan att det beror på hur långt gången graviditeten är gången

jag ska välja, annars kan de vara. Gör i sådant fall mitt bästa för att ungen hamnar hos en bra familj. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

jag ska välja, annars kan de vara. Gör i sådant fall mitt bästa för att ungen hamnar hos en bra familj. 

Du har ju inga problem med att välja om du ska skrapa eller pillra bort den Galen


   
SvaraCitera