Aviseringar
Rensa alla

Unga mödrar....


Ämnesstartare

Är någon av er en ung mamma eller en ung BLIVANDE mamma? Hur tänkte Ni klara er, försörja lillen? Funderar på att behålla min bebis......


   
Citera
edroon

Hejjsan16:

Funderar på att behålla min bebis......

Tänk efter lite, du oroar dig redan över hur du ska försörja lillen. Snälla född inte lillen till denna svåra värld. Vänta lite, skaffa utbilding och bra jobb sen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, du, jag har tänkt på det länge nu.... Både jag ochmin kille vill verkligen.... och vet vi att det finns chans så kommer vi att behålle lillen..... [smile]


   
SvaraCitera

Hejjsan16:

har tänkt på det länge nu

Kan du ens göra abort fortfarande om du tänkt så länge?


   
SvaraCitera
edroon

Hejjsan16:

Nej, du, jag har tänkt på det länge nu.... Både jag ochmin kille vill verkligen.... och vet vi att det finns chans så kommer vi att behålle lillen.....

tycker i ditt fall, så handlar det inte om att behålla barnet även fast du gärna vill. frågan är hur ni ska försörna barnet? Vill du plåga ditt barn genom att låta inte låta barnet få det barnet vill. Det skulle jag inte vilja.

Jag pluggar och kör min grej, sen när jag har det bra och vet att jag kan ge mitt barn allt hon/han vill så skaffar jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, men självklart vill jag ge allting till mitt barn. Jag tänker inte behålla om jag inte får någon utväg..... Jag vill skapa en säker grund och tänkte om någon kunde berätta lite om dem var med om likadan upplevelse.... Det finns vissa, få men vissa som klarar det ändå.... Jag vill inte tappa hoppet än!


   
SvaraCitera
edroon

Hejjsan16:

Det finns vissa, få men vissa som klarar det ändå.... Jag vill inte tappa hoppet än!

skulle inte tänka mig att 16 årig tjej klarar av att ha barn vid den åldern, nu snackar jag om pengar och så.. kanske om du har en pojkvän som är 25 och jobbar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur gammal är du då? Har du erfarenheter?

Jag får se.... Jag har inte "bankat" in att jag ska föda... Jag har fortfarande chansen att ta bort...... så vi får se

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

ja det kan jag.....


   
SvaraCitera

Är man 16 år, ska det inte ens vara ngt att fundera på. Man har ju knappt växt upp sj, och ser inte samhället på samma syn, som när man växt upp. Livet är inte en dans på rosor.

Att skaffa barn ir inte som att skaffa ett marsvin ir katt, det ska vara med HELA ditt liv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, men det vet jag väl...... Vad fan..... Tro mig när jag säger till dig att jag har varit med om så mycket, kanske inte allt, men livet har redan gett mig en spark.... Jag vill ge all min kärlek till min bebis LIVET UT..... För jag vet att jag är redo!


   
SvaraCitera
Tyrael

edroon:

tycker i ditt fall, så handlar det inte om att behålla barnet även fast du gärna vill. frågan är hur ni ska försörna barnet? Vill du plåga ditt barn genom att låta inte låta barnet få det barnet vill. Det skulle jag inte vilja.

haha, inte fan får barn i afrika det dom vill ha..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyrael:

haha, inte fan får barn i afrika det dom vill ha..

Jag förstår vad edroon menar, men i Afrika.....= helt annan kultur. Dem försöker först och främst överleva ju istället för att få det dem vill ha....


   
SvaraCitera

Gör abort annars förstör du både ditt och ungens liv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jolly Good Fellow:

Gör abort annars förstör du både ditt och ungens liv.

Och vad fan vet du om det? Du känner för fan inte mig eller min kille eller hela situationen! Uhh....


   
SvaraCitera

Hejjsan16:

Och vad fan vet du om det? Du känner för fan inte mig eller min kille eller hela situationen! Uhh....

Behöver inte känna er, du är 16 år, det säger allt.


   
SvaraCitera