Aviseringar
Rensa alla

Unga mödrar....


Ämnesstartare

Jolly Good Fellow:

Behöver inte känna er, du är 16 år, det säger allt.

Och???Du vet ingenting om vårat liv, så du ska inte säga nått...Uhh....!!!!


   
SvaraCitera

Hejjsan16:

Och???Du vet ingenting om vårat liv, så du ska inte säga nått...Uhh....!!!!

Behöver jag inte veta som sagt.


   
SvaraCitera

lyssna inte på alla andra. jag är 15år och funderar själv på och skaffa barn:) jag förstår hur du känner dig! och jag tycker du ska behålla det 🙂[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

majjanj:

lyssna inte på alla andra. jag är 15år och funderar själv på och skaffa barn:) jag förstår hur du känner dig! och jag tycker du ska behålla det 🙂[love]

Hehe tack för stödet.... Jag funderar ju fortfarande, men som sagt jag vill kunna ge mitt barn allt som han/hon vill ha! Och jag kan inte göra det om jag inte har en säker grund (pengar/jobb)

jag får se hur det blir snart, annars har jag inget val.....:(


   
SvaraCitera
smisk

Du har bara ett liv, ska du förstlra det vid 16 års ålder? Du är inte värd att skaffa barn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jolly Good Fellow:

Behöver jag inte veta som sagt.

Och du är vad? Sextio och tror sig känna livet! Tro inte att vi yngre är så "blåsta".... För då har du JÄVLIGT fel.... Jag behöver inte ha erfrenheter, jag behöver min kärlek och omsorg..... Och jag är inte så dum att föda lillen om jag inte kan ge honom/henne en säker framtid hos mig! Faaan

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

smisk:

Du har bara ett liv, ska du förstlra det vid 16 års ålder? Du är inte värd att skaffa barn.

Love isn't blind - it's retarded!

Varför tror alla att mna förstör sitt liv genom att skaffa barn vid ung ålder?!
Men tänk om jag inte har några andra drömmar, eller mål i livet! Tänk om jag endast vill vara lycklig! Jag är redan lycklig, jag har allt jag behöver... En sak som fattas är ett litet barn som jag och min kille ska älska tills dagen vi dör.... Varför kan ingen förstå det?!


   
SvaraCitera
smisk

Hejjsan16:

En sak som fattas är ett litet barn som jag och min kille ska älska tills dagen vi dör.... Varför kan ingen förstå det?!

Det som fattas är ett slags hum om att du faktiskt kan göra andra saker än att ta hand om ett barn.

Finns det inget annat i hela världen som du gillar att göra? Absolut inget annat? Och svara ärligt, för fan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om jag ska vara ärlig, så känns det att jag har redan fått allt jag har velat, jag har uppfyllt mina önskningar jag har haft........ JUst nu vill jag bara föra min lycka vidare.....[smile]


   
SvaraCitera

Hejjsan16:

Och du är vad? Sextio och tror sig känna livet! Tro inte att vi yngre är så "blåsta".... För då har du JÄVLIGT fel....

Och det är ju verkligen jag på bilden också. Du gjorde dig nyss ännu dummare än vad du var förut.

Hejjsan16:

Jag behöver inte ha erfrenheter, jag behöver min kärlek och omsorg..... Och jag är inte så dum att föda lillen om jag inte kan ge honom/henne en säker framtid hos mig! Faaan

Du verkar inte ha alla skor i hallen om man säger så, så du som morsa skulle bli en ren katastrof.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Hejjsan16:

En sak som fattas är ett litet barn som jag och min kille ska älska tills dagen vi dör.... Varför kan ingen förstå det?!

Varför förstår du inte att du har hela livet på dig att skaffa ungar? Det är bättre att du fixar saker som jobb och utbildning först. Det är inte ens säkert att du och din kille är tillsammans om 10 år. Troligtvis är ni inte det.


   
SvaraCitera
smisk

Hejjsan16:

Om jag ska vara ärlig, så känns det att jag har redan fått allt jag har velat, jag har uppfyllt mina önskningar jag har haft........ JUst nu vill jag bara föra min lycka vidare.....

Alltså, om din enda aspiration i livet är att skaffa barn vid så tidig ålder, så är det bannemig dags att tänka om. Skaffa en hjärna istället för att skaffa barn.

Slutsats: du kan inte skaffa barn bara för att du inte har något bättre för dig i livet.


   
SvaraCitera

Jag verkligen ogillar oansvariga människor för var dag som går.. Det är vansinne att bli förälder då man sj bara är ett barn.

Blir så arg!!![mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NI kan ändå inte övertala mig eller få mig att känna mig kränkt på något sätt.... Tyvärr.....[tired]


   
SvaraCitera

Jag skulle vela säga att jag hålletr till viss del med de som skriver här. Jag ville själv skaffa barn när jag var 15, 16 år. Fram tills nu (18 år) så har jag det. nu har jag insett att det finns mer som jag vill göra som jag inte ville då. Jag vill resa massor och även om man kan resa tsm med ett barn så hade jag aldrig haft råd till det. Jag vill också bo själv ett tag för att få "växa upp" som folk kallar det. Det skulle jag inte fått göra innan jag var minst 34, 35 år däför att man MÅSTE ta hand om barnet tills dess att det är 18 år elelr går ut gymnsaiet. En till sak är det att jag tyckte jag hade levt livet och att jag hade gjort allt man skulle som ungdom redan då vilket jag inser nu att jag inte hade. Jag hade festat och sånt, men långt ifrån så som jag kan göra nu med mina vänner. Jag hade blivit slagen och mobbat och utsatt vilket jag tyckte räckte och jag ville bli vuxen direkt.

Om en månad fyller jag 18 år, jag är livrädd för denna dagen då jag verkligen MÅSTE bli vuxen. Jag förväntas vara som en vuxen och kan inte längre gråta för minsta sak, jag kan inte längre skita i att ta ansvar för mina handlingar m.m. Om du skaffar dig ett barn nu så kommer du inse att du gick miste om de två extraåren som så många får till att vara barnslig, till att få skita i allt ansvar, till att såkallat leva livet!

Jag skall inte skriva något om att du SKALL göra abort för det är inte sista utvägen. I många fall så blir en 16 åring en mycket bra mamma, men som sagt jag har själv erfarenheter från detta och mina åsikter har förändrats från när jag var 16 år. Tänk lite längre, försök tänka på hur du kommer tänka sedan och lyssna på de som är äldre, din mamma eller pappa elelr barnmorska. De har trots allt levt ett tag.

Lycka till hur du än gör[smile]


   
SvaraCitera

Hejjsan16:

Är någon av er en ung mamma eller en ung BLIVANDE mamma? Hur tänkte Ni klara er, försörja lillen? Funderar på att behålla min bebis......

Jag är en blivande mamma, ja är i vecka 10 nu [smile]
Jag har funderat mycket på det och jag får massor av hjälp från mina föräldrar och sen så har min mormor och morfar och andra i släkten fixat det viktigaste som spjälsäng, skötbord matstol m.m.
sen har mina föräldrar lovat att hjälpa mej och min pojkvän att skaffa lägenhet så vi inte hamnar i ett hörn av Örebro utan att vi kommer i närheten av mammas lägenhet.. och sedan be soc om hjälp till hyra, och få extra pengar av socialen till barnet.. det är typ de jag vet nu

hoppas det hjälpte kram Rebecka [bigsmile]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Jolly Good Fellow:

Gör abort annars förstör du både ditt och ungens liv.

jag förstår din åsikt.. att bara för man är ung så är man dum..
men se bara på min mamma hon var 17 när hon fick min bror och hon har klarat det med stöd av våran pappa och familj, har man stöd så går det.. du som inte känner den här flickan som söker svar inte kritik hon vet nog lika mycket som alla andra här vilka risker hon gör.. men istället för att kritisera så kan ni ju hoppa över att skriva något..

och det där med att göra Abort kan du ju glömma.
för alla klarar inte att göra abort. det är klart att du som är gammal tror att ungdomar är dumma i huvudet och dricker sig fulla varje helg.. men hur vet du att den här tjejen inte sitter hemma och pluggar eller kanske till och med söker svart jobb som stöd på kvällarna ist?
hur kan du bara säga så få ord till en tjej som faktiskt kämpar??


   
SvaraCitera
edroon

Tyrael:

haha, inte fan får barn i afrika det dom vill ha.

Ofta du kan ge ditt barn allt när du är 15 år.. [shake]


   
SvaraCitera