Aviseringar
Rensa alla

unga tjejer....


Ämnesstartare

retstickan:

*samhällsfunderare*

eller mer "Smart pojk"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

​Kvinnor drabbas värst!

Media älskar att måla ut tjejer som svaga offer, det måste väl sälja [rolleyes]


   
SvaraCitera
Tyrael

Köffein:

​Kvinnor drabbas värst!

Ja, det ser du ju nedan. Idiot. [zzz]


   
SvaraCitera

Det är fan inte synd om killar. Killar tjänar mer i lön för att dom är killar. Killar har färre krav på sig än tjejer. Killar får ligga med (vissa) tjejer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

retstickan:

känner samma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingemarsdotter:

Det finns statistik som visar på att fler tjejer mår sämre, men det betyder inte att en tjej som mår dåligt mår sämre än en kille som mår dåligt, eller att det finns fler/värre orsaker bakom; bara att de är fler till antalet baserat på olika studier och undersökningar.

Visa gärna denna statistiken, jag har letat efter statistik om depression men inte hittat något alls. Det enda jag kunde hitta var självmordsstatistiken i sverige, och är är det betydligt fler (mer än dubbelt) så många män som begår självmord jämfört med kvinnor (1999). källa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Det är fan inte synd om killar. Killar tjänar mer i lön för att dom är killar. Killar har färre krav på sig än tjejer. Killar får ligga med (vissa) tjejer.

Det är fan inte synd om tjejer. Tjejer får bättre betyg än killar för att dom är tjejer. Tjejer har längre medellivslängs än killar. Det är färre tjejer än killar som begår självmord. Risken för att bli överfallen på stan är betydlig lägre för tjejer. Tjejer får ligga lättare än killar. Tjejer behöver inte ragga.


   
SvaraCitera

Köffein:

Det är fan inte synd om tjejer. Tjejer får bättre betyg än killar för att dom är tjejer. Tjejer har längre medellivslängs än killar. Det är färre tjejer än killar som begår självmord. Risken för att bli överfallen på stan är betydlig lägre för tjejer. Tjejer får ligga lättare än killar. Tjejer behöver inte ragga.

Jag vet inget vackrare än kvinnokroppen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyrael:

Ja, det ser du ju nedan. Idiot.

klickade du på länken eller? (idiot) [tired][tired][tired][tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[zzz]


   
SvaraCitera
Tyrael

Köffein:

klickade du på länken eller? (idiot) [tired][tired][tired][tired]

Ja, det gjorde jag. Trams av en bloggare, förmodligen en feminist som bestämt sig för att sammanställa alla artiklar om hur kvinnor har det värst. Tyvärr gjordes ingen liknande sammanställning av hur män har det. Patetiskt.


   
SvaraCitera

Jag tror att tjejer söker mer uppmärksamhet [confused] även fast de inte e problemet, men aso jag tror att dom gör saken problemet större än va de e [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyrael:

Ja, det gjorde jag. Trams av en bloggare, förmodligen en feminist som bestämt sig för att sammanställa alla artiklar om hur kvinnor har det värst. Tyvärr gjordes ingen liknande sammanställning av hur män har det. Patetiskt.

Hur kunde du inte se hur oerhört solklart sarkastisk bloggaren var? [cry] och titta igen vad bloggen handlar om också [wink]....

(sök på kvinnor drabbas värst och sedan män drabbas värst [bigsmile])


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Killar är inte sådana mesar att vi behöver mediahorornas attention och sympati.


   
SvaraCitera

Köffein:

Visa gärna denna statistiken, jag har letat efter statistik om depression men inte hittat något alls. Det enda jag kunde hitta var självmordsstatistiken i sverige, och är är det betydligt fler (mer än dubbelt) så många män som begår självmord jämfört med kvinnor (1999).

Jag har ingen källa via internet, men när jag läste psykologi läste jag flera avhandlingar om ämnet och där fanns statistik. Man får såklart vara kritisk till statistik, men då nästan alla pekade åt samma håll tycks det finnas fler tjejer än killar som mår dåligt. Att må dåligt och ha dålig självkänsla benämns inte alltid som depression, det finns många olika gränsdragningar för vad som kallas depression och inte. Om du söker på fler olika sätt än via ordet depression, kan du mycket väl få fler träffar.

Jag vet mycket väl hur självmordsstatistiken ser ut, det var inte det ts frågade efter dock.


   
SvaraCitera