Aviseringar
Rensa alla

Ungdom investera? ^^


Ämnesstartare

Hej!
Jag är en 15-årig snubbe som plöstligt blivit interesserad av att investera mina pengar.
Mest för att "lära mig värdet av pengar" men också för att gå i plus.
Om jag inte får något bra förslag här, så kommer jag att köpa såjord, krukor och frön. Odla lite blommer och sälja låter ganska kul och lönsamt.

Förslag tack! [bigsmile]


   
Citera
Ämnesstartare

2fat4u:

lära mig värdet av pengar

Vad fan lär du dig om du investerar i nåt skit och sedan går med vinst? Pengarna rullar in på kontot medans du sitter på ditt arsle.

Fixa ett riktigt jobb om du vill lära dig pengars rätta värde.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag jobbar ju för att skaffa pengarna ffs... -.-'
Jag vill bara ha hjälp med förslag, inget annat, tack. [cute]


   
SvaraCitera
Åtta

Haha vad fan? Blommor, jord och frön? [bigsmile]

Trodde du syftade på att investera i aktier eller dylikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är 15 år..


   
SvaraCitera

2fat4u:

så kommer jag att köpa såjord, krukor och frön. Odla lite blommer och sälja låter ganska kul och lönsamt.

beroende på vad det är för sorts blommor du har tänkt odla så kan du nog tjäna en bra slant.[cool]

Annars tycker jag du ska be dina föräldrar köpa aktier åt dig. Det är billigt på marknaden just nu, priserna kommer garanterat att stiga igen det enda som behövs är tid.

En annan grej man kan tjäna en del pengar på är att köpa och sälja saker på ebay/tradera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aktier... Jag vill liksom jobba lite ;P

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Köpa/sälja samma sak.. jag vill använda änderna lite..

Har du något förslag på en "bra" blomma? 😛
Billiga frön som man sen kan sälja för mkt..


   
SvaraCitera

2fat4u, det är kul att du bestämt dig för att investera, men tyvärr är det svårt att hitta något att investera i som du rimligen kan ha råd med. Men att starta ett eget företag borde du definitivt satsa på! Det kan man lära sig mycket från. (börja med hobbyverksamhet bara, enbart registreringen av ett företag lär kosta mer än ditt startkapital [wink]).

Men hur mycket startkapital har du? Alltså, hur mycket pengar är du villig att lägga ut i början? Förvänta dig inte att du kommer få tillbaka dem på en gång bara.

Jag förstår inte riktigt vad du menar med att köpa blommor, hade du tänkt köpa blomfrön och liknande för att odla blommor och sedan sälja dem som krukväxter till människor?

Det låter som en ganska så ambitiös start. Hur hittar du människor som vill köpa blommorna? Jag antar att du redan har material och lokal för verksamheten.

Hell_man:

Vad fan lär du dig om du investerar i nåt skit och sedan går med vinst? Pengarna rullar in på kontot medans du sitter på ditt arsle.

Fixa ett riktigt jobb om du vill lära dig pengars rätta värde.

Vad pratar du om? Vet du hur investering fungerar?
Du uttalar dig på ett mycket konstigt sätt. Hur skulle pengarna "bara rulla in"? Att investera i något och därefter tjäna pengar på det är betydligt svårare än fysiskt arbete.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

k1337oris:

Men att starta ett eget företag borde du definitivt satsa på! Det kan man lära sig mycket från.

Hehe, lite för mkt för en 15-åring ;P

k1337oris:

Men hur mycket startkapital har du? Alltså, hur mycket pengar är du villig att lägga ut i början?

Tja, jag har typ 10k, men vill nog inte lägga ner mer än ett par hundra, vill bara testa på lite..

k1337oris:

Jag förstår inte riktigt vad du menar med att köpa blommor, hade du tänkt köpa blomfrön och liknande för att odla blommor och sedan sälja dem som krukväxter till människor?

Japp ^^

k1337oris:

Det låter som en ganska så ambitiös start. Hur hittar du människor som vill köpa blommorna? Jag antar att du redan har material och lokal för verksamheten.

Min morsa har en butik där jag kan sälja dom..
Material finns i de flesta affärerna och lokal är väll mitt hus 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

k1337oris:

investera i något och därefter tjäna pengar på det är betydligt svårare än fysiskt arbete.

Nej. För ett litet antal personer är det på det sättet. För den stora massan av investerare handlar det till största delen om att investera pengar i ett företag som verkar gå bra och seden kvittera ut en eventuell vinst. Minimalt med jobb för pengarna.

Trådskaparen är att betrakta som en lekman inom ämnet och besitter garanterat inte tillräckligt med kunskaper för att kunna "jobba" med investeringar. I hans fall skulle det alltså handla om att investera en liten skitsumma i något företag som verkar gå bra och sedan kvittera ut vinst. Minimalt med arbete. Kontentan är att han i det fallet inte lär sig pengars rätta värde


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

2fat4u:

Förslag tack!

Om du är intresserad av att investera pengar på börsen så skulle jag rekommendera att du läser den här nybörjarguiden:
Hur börjar man att spara och investera? Del 1
Hur börjar man att spara och investera? Del 2


   
SvaraCitera

Kryddväxter och örter är ju alltid schysst, dom är väldigt goda om inte annat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hell_man:

Vad fan lär du dig om du investerar i nåt skit och sedan går med vinst?

Ekonomi i allmänhet kanske?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd:

Ekonomi i allmänhet kanske?

Förhoppningsvis[wink]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

k1337oris:

Jag antar att du redan har material och lokal för verksamheten.

Ja, det antar du säkert, eller försöker du bara vara fittig?


   
SvaraCitera

Jag har hittat ett ganska nytt koncept på internet.
Du investerar pengar i poster om 6 dollar, och efter några dagar eller någon vecka är de värda 9 dollar. Då återinvesterar man, och pengarna bara ökar, och ökar i en rasande takt.
Vill man så värvar man fler användare, det snabbar upp processen lite, men det här är inget skit, som går ut på att du måste värva si och så många nya för att få några pengar. - Troligtvis kommer du att vilja värva dina vänner åtminstone, eftersom de också är värda att tjäna en bra slant ( Plus att du också tjänar på det... )

Du kan läsa lite mer, och anmäla dig på http://guldgruvan.hermansro.se
Just nu gäller erbjudande om att man får en andel ( kallas token ) gratis, när man registrerar sig som Platinum member för 10 dollar, och det ska man absolut göra !
Man kan också tjäna pengar på att klicka på annonssidor, och det är ruskigt bra betalt, men man måste vänta 45 dagar på att ta ut de pengar man klickat ihop.
Och det funkar ! Det har jag fått bevis på !
Sidan säger att man ska vara 18 eftersom det kan finnas stötande innehåll på sidan, men jag har inte sett något sådant, och inga virus eller spionfiler har jag stött på heller. Inte anger du ålder heller, så...

För att få betalt från annonsörerna, om man klickar på annonserna behöver man ha tillgång till ett Pay-pal konto.
När man begär utbetalning av investeringarna sätts pengarna in på bankkonto.

Det här kräver alltså ingen stor investering, men kan ge massor av pengar !!!
Du kan nöja dig med den gratis token, du får, eller så kan du köpa några till för 6 dollar styck, så kommer du snabbt upp i rejäla summor !


   
SvaraCitera