Aviseringar
Rensa alla

Ungdomar.se har fått sin egen skolfröken


Ämnesstartare

Hej alliopa. Mitt namn är Ulla-Britt och jag arbetar som lärare både för grundskolan och gymnasiet. Då jag har märkt att ungdomar nuförtiden är väldigt outbildade och särskilt nu när det är sommar har jag tagit på mig uppgiften att checka runt lite på det här forumet och informera, lära ut samt rätta när det blir fel.

Ni behöver inte tacka mig utan detta gör jag så gärna nu när jag har semester. [smile]

Jag bedriver även sommarskola i Gränna där jag bor, som om ni är intresserade ni skulle kunna få gå nästa år. Jag förstår att ni gärna hade gått redan det här året, men det är tyvärr fullt för i år, men nästa år är det fritt fram för nya hungriga och lässugna studenter.

Om ni är intresserade så kan ni gå in här och läsa:

http://www.grennaskolan.se/Sommarskola.html

Vi ses i forumet.

/Mvh Ulla-Britt.


   
Citera

Hej Ulla-Britt. Välkommen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hahhhahahahahhah


   
SvaraCitera

Åh usch vad tråkigt troll. CUTCUTCUT


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Hej Ulla-Britt. Välkommen.

Tack så mycket, stereo total. Jag är glad att vara här [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är du oraklet?![crazy]
tror de


   
SvaraCitera

Halleluja, prisa Gud i höjden, exakt vad jag längtat efter. Kan man gå på helgerna också? [rolleyes]
Ps. en seriös fråga. Rättar du folk om de skriver fel?


   
SvaraCitera

roligt/tråkigt troll


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bullen:

Är du oraklet?!
tror de

Oraklet? Naturligtvis är jag inget orakel. De finns bara i sagorna. Jag lär ut sådant som är vedertagen fakta.

Korrekt mening skall dock vara:

"Är du oraklet? Jag tror det."

Även om man inte uttalar d:t i talspråk, så ska man ALLTID göra det i skriftspråk, för annars blir det fel.

Darai:

Kan man gå på helgerna också?

Naturligtvis kan man göra det. [smile] Man kan gå precis hur ofta man vill.

Darai:

Ps. en seriös fråga. Rättar du folk om de skriver fel?

Naturligtvis gör jag det. Det är det jag är här för.


   
SvaraCitera

Verkar faktiskt intressant att få träffa elever från andra länder och sånt. Synd att man bor så långt bort och har sommarjobb[sad]


   
SvaraCitera

Skolfröken:

Naturligtvis kan man göra det. Man kan gå precis hur ofta man vill.

Så det finns inga öppettider? blir det inte lite jobbigt för lärarna att alltid vara till hands?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Darai:

Så det finns inga öppettider? blir det inte lite jobbigt för lärarna att alltid vara till hands?

Vi är ju flera lärare som arbetar i skift. Det är inte så att det är en lärare som arbetar dygnet runt utan vi är ca 5 st som arbetar i skift. Vi har den inställningen att elever ska inte behöva utestängas från värdefull kunskap bara för att det är en viss tid på dygnet eller en viss dag i veckan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Hej Ulla-Britt! Välkommen.


   
SvaraCitera
Tyrael

En moderator behöver verkligen styra upp UM.


   
SvaraCitera