Aviseringar
Rensa alla

Ungdomar.se har fått sin egen skolfröken


Ämnesstartare

välkommen jag hoppas du kommer trivas
du gör mig glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad tycker du om barn?
hur gamla är de barn du undervisar?
är de någonsin respektlösa mot dig?
vad gör du då?
vad anser du om aga?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åh, vilket härligt initiativ!

Jag har en fetisch för skolfröknar. Brukar alltid fantisera om att jag kuggat ett prov och måste kompensera för detta genom att knulla på lärarinnan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skolor kan dra åt h*lvete! [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skolfröken:

som om ni är intresserade ni skulle kunna få gå nästa år.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men guuud så trevligt att ha dig är!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Artie:

välkommen jag hoppas du kommer trivas
du gör mig glad

Tack Artie. Jag kommer alldeles säkert att trivas. Jag blir glad över att du är glad.

Artie:

vad tycker du om barn?
hur gamla är de barn du undervisar?
är de någonsin respektlösa mot dig?
vad gör du då?
vad anser du om aga?

Jag älskar barn. Det är ett måste i mitt yrke. Jag är utbildad för att undervisa i hela grundskolan samt gymnasiet, men just nu är det främst barn i årskurs 4-6. Det händer att de kan vara respektlösa och då måste man visa att man är vuxen och att det är jag som bestämmer. Höja rösten och bli arg brukar fungera om det är riktigt allvarligt. Slår dem dock aldrig. Är starkt emot aga. Ingenting blir bättre genom att bruka våld.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skolfröken:

Jag är utbildad för att undervisa i hela grundskolan samt gymnasiet, men just nu är det främst barn i årskurs 4-6.

oj, är du utbildad som både lågstadium-, mellanstadium-, högstadium- och gymnasiumlärare? Du måste ha gått och läst till lärare hur länge som helst!
strongt!
varför valde du att bli alltihopa?

Skolfröken:

Det händer att de kan vara respektlösa och då måste man visa att man är vuxen och att det är jag som bestämmer.

vad är det värsta ett barn sagt till dig? har någon kallat dig för fitta?

Skolfröken:

Är starkt emot aga. Ingenting blir bättre genom att bruka våld.

vad tycker du om supernanny? hon kör med naughty corner!


   
SvaraCitera

Skolfröken:

då måste man visa att man är vuxen och att det är jag som bestämmer. Höja rösten och bli arg brukar fungera om det är riktigt allvarligt.

barn gillar inte sånna lärare [crazy]


   
SvaraCitera

Skolfröken:

Jag är utbildad för att undervisa i hela grundskolan samt gymnasiet, men just nu är det främst barn i årskurs 4-6.

Är det inte lättare med gymnasieelever. I grundskolan är det ju så många som inte är intreserade av skolan och är rent ut sagt förjävliga mot lärarna. jag har funderat på läraryrket, men jag skulle nog gå i taket om jag var tvungen att ta hand om en massa otrevliga småungar som skiter i skolan. Man borde väl även få bättre lön som gymnasielärare eller högskolelärare?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Artie:

oj, är du utbildad som både lågstadium-, mellanstadium-, högstadium- och gymnasiumlärare? Du måste ha gått och läst till lärare hur länge som helst!
strongt!
varför valde du att bli alltihopa?

Ja, jag började läsa 1973 och 1989 var jag färdig lärare i allt, men jag har jobbat långt tidigare än dess. Redan 1977 hade jag mitt första lärarjobb. Att jag valde att bli alltihop berodde på att jag ville ha större valmöjligheter och inte vara begränsad när jag skulle söka jobb. Under de 22 år jag har arbetat som lärare regelbundet har mina många utbildningar varit till stor nytta för mig.

Artie:

vad är det värsta ett barn sagt till dig? har någon kallat dig för fitta?

Inte fitta, men däremot "jävla kärring".

Artie:

vad tycker du om supernanny? hon kör med naughty corner!

Jag har aldrig sett Supernanny, men jag tycker skamvrån och liknande bestraffningar hör hemma på 50-talet och inte i ett modernt samhälle. Barnen lär sig ingenting utav att stå och skämmas i ett hörn med en strut på huvudet utan de barn som oftast hamnar där är sådana som behöver extra hjälp och då måste de få det istället för att bli bestraffade.

vetinte1999:

barn gillar inte sånna lärare

Kanske inte, men det är viktigt att markera för dem att man inte tolererar vad som helst och om man höjer rösten mot dem så förstår de oftast att det de gjorde var fel.

Darai:

Är det inte lättare med gymnasieelever. I grundskolan är det ju så många som inte är intreserade av skolan och är rent ut sagt förjävliga mot lärarna. jag har funderat på läraryrket, men jag skulle nog gå i taket om jag var tvungen att ta hand om en massa otrevliga småungar som skiter i skolan.

Självklart är det lättare med gymnasieelever eftersom de är där frivilligt och förstår att skolan bara är för deras eget bästa, till skillnad från de flesta barn i grundskolans tidigare år. Lönesättningen är individuell och brukar oftast utgå ifrån hur länge man har pluggat och hur lång erfarenhet man har.


   
SvaraCitera

Välkommen. [bigsmile]


   
SvaraCitera

Skolfröken:

har jag tagit på mig uppgiften

Skolfröken:

gör jag så gärna nu när jag har semester

Skolfröken:

Jag bedriver även sommarskola i Gränna

Skolfröken:

Jag förstår att ni gärna hade gått redan det här året, men det är tyvärr fullt för i år, men nästa år är det fritt fram för nya hungriga och lässugna studenter.

.....

Det känns som att du tar för givet att alla ungdomar är outbildade och att skola under höst- och vårtermin inte räcker. På vilka grunder?


   
SvaraCitera

Skolfröken:

Darai: Ps. en seriös fråga. Rättar du folk om de skriver fel?
Naturligtvis gör jag det. Det är det jag är här för.

Ha i åtanke att majoriteten av personerna på ett forum som detta antagligen inte skriver på samma sätt när de skriver prov/tenta/uppsats osv
Du kanske säger kommer att säga att man alltid ska skriva korrekt eftersom man annars kanske blandar ihop och till slut glömmer hur det faktiskt är när man sitter och skriver uppsats. Men jag tror att skriftspråket förändras i takt med talspråket, och ingen gillar att bli avbruten mitt i ett samtal för att man råkat säga "skärde".


   
SvaraCitera

Hur gammal är du? [smile]


   
SvaraCitera