Aviseringar
Rensa alla

Ungdomar.se-podden #3: Volontärarbete!


NEMI
 NEMI

Volontärarbeta borde alla göra någon gång oavsett verksamhet. ett bra sätt att kombinera nytta och nöje för den som har inte har den gåvan genom ett arbete.


   
SvaraCitera

Volontärarbeta borde alla göra någon gång oavsett verksamhet. ett bra
sätt att kombinera nytta och nöje för den som har inte har den gåvan
genom ett arbete.


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

player one:
jag har alltid varit rätt skeptisk till "volontärarbete" i stil med wwoof eller, som det verkar, helpx, som i princip går ut på att jobba i princip gratis för att finansiera kommersiella verksamheter. det verkar som ett väldigt bra sätt att fullständigt underminera löner och arbetsvillkor för de som faktiskt arbetar med nämnda saker. förstår för allt jag är värd inte varför inte berörda fackföreningar går in med blockader mot nämnda verksamheter, i de fall då de faktiskt är kommersiella.

Har du lyssnat på podden? Vi diskuterar detta.


   
SvaraCitera

time:

Har du lyssnat på podden? Vi diskuterar detta.

det har jag inte än, men det står på att göra-listan.


   
SvaraCitera

S3ON:

fler medpassagerare = fler vittnen = högre risk att misslyckas 

bystandarism existerarerar också Oskyldig  klockrent exempel på det  http://en.wikipedia.org/wiki/Murder_of_Kitty_Genovese


   
SvaraCitera

Blir ju bara bättre och bättre det här. Fint! Party


   
SvaraCitera

när man har gjort två podcasts innan kan man inte säga att det har gått lite längre än vanligt 


   
SvaraCitera

när man har gjort två podcasts innan kan man inte säga att det har gått lite längre än vanligt


   
SvaraCitera

isola:

fast grejen är ju att det sällan finns pengar eller kompetens för dessa grejer på  många ställen. sedan är det ju ett jättebra sätt för folk som har det bättre att verkligen göra en insats där det behövs.

Jo, såklart det finns kompetens, vad snackar du om?? Tror du att människor i Afrika är helt borta eller? 


   
SvaraCitera

Jag finns nog inte:

Jo, såklart det finns kompetens, vad snackar du om?? Tror du att människor i Afrika är helt borta eller? 

om du lyssnar på podden så hör du att det finns människor som t ex tror att mens är en sjukdom. vuxna människor. dessa människor får inte lära sig allt vi får, dels pga religiösa anledningar men också för att det inte anses viktigt. många har sedan inte heller fått chans att gå i skolan och lever på kunskap de fått från äldre släktingar som fått lära sig ännu mindre. vi snackar om människor som knappt har rent vatten ffs.


   
SvaraCitera

shatter:
väldigt roligt att höra! Tumme upp

Edinburgh:
Blir ju bara bättre och bättre det här. Fint! Party

Tack! Glad


   
SvaraCitera

Bäst inledning


   
SvaraCitera

Detta avsnitt var sjukt bra! Jättekul att lyssna på och väldigt intressanta historier. Glad Tycker ni ska fortsätta med liknande koncept; ta in olika människor med olika bakgrunder/perspektiv för att bidra till de ämnen som ni behandlar. Jättespännande! 

Keep up the good work! Party


   
SvaraCitera

Letar du efter sex?  http://fe.gd/UDw


   
SvaraCitera

Tumme uppTumme upp


   
SvaraCitera