Aviseringar
Rensa alla

Ungdomars språkbruk


Ämnesstartare

Jag var på Upp nyss med mina brorsbarn. En barnföreställning alltså. Med en massa barn på.

Bakom oss sitter 2 rader ungdomar (jag uppskattar dem till 17-18-årsåldern) som pratade mest hela tiden. I snitt skulle jag vilja säga att varenda jävla fitt-mening innehöll 2 satans jävla svordomar helvete kuk sätta på röven! För att återknyta till första paragrafen: Ett språk som helt enkelt inte passar bland småbarn och deras föräldrar. Eller någon annan för den delen.

Det verkade också förekomma något slags kukmäteri för en av killarna var väldigt mån om att höras mest och vara roligast inför blondinvåpen.

Nu undrar jag om det verkligen står så illa till att detta var ett lagom tvärsnitt av dagens ungdom, eller om det helt enkelt var ett gäng fordonselever jag råkat hamna framför och att jag kan vara relativt lugn ändå.


   
Citera

Sterd:

helt enkelt var ett gäng fordonselever jag råkat hamna framför


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sterd:

helt enkelt var ett gäng fordonselever

För få jag känner pratar så och de passar in på stereotypen av "fordonselever" tråkigt nog.


   
SvaraCitera

Du kan ju ha uppskattat deras ålder fel, dom kanske snarare var 15-16 år och det gör detta beteende mer förklarligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lallaren från Ibiza:

uppskattat deras ålder fel

Njae, jag är ganska säker på att de var nånstans i 18-årsåldern. Okej att det är svårt men 15 ser man... de är ju små.


   
SvaraCitera

du höll för öronen på dina stackars brorsbarn?[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

du höll för öronen på dina stackars brorsbarn?[crazy]

Riktigt så beskyddande är jag inte 🙂


   
SvaraCitera

[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sterd:

ett gäng fordonselever

Eller annat patrask.


   
SvaraCitera

tråden[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

tråden[love]

Ironisk...? Det är så svårt att veta på Internets.


   
SvaraCitera

Sterd:

Ironisk...? Det är så svårt att veta på Internets.

Nej haha, den var bra. Du har helt rätt kan jag säga också, för att tillföra något. Fast det där verkar försvinna när dom fyller 18-19.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sterd:

helt enkelt var ett gäng fordonselever jag råkat hamna framför och att jag kan vara relativt lugn ändå.


   
SvaraCitera

Sterd:

Nu undrar jag om det verkligen står så illa till att detta var ett lagom tvärsnitt av dagens ungdom

Nej, men dock finns det massa slangutryck bland dagens ungdom som gamla människor stör sig på.

Tex "Softiish", "Walla Balla", "Ringelingding", "Värd", "Asvärd", "övernajs", "lol på dig da", "aboooo", "shouf shouf", "du kan va", "fiwnt ^^", "haha cp", "vuvuvuvu" osv...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

Tex "Softiish", "Walla Balla", "Ringelingding", "Värd", "Asvärd", "övernajs", "lol på dig da", "aboooo", "shouf shouf", "du kan va", "fiwnt ^^", "haha cp", "vuvuvuvu" osv...

Mammas död! Det är helt fruktansvärt, men är inte dylikt mest förekommande hos s.k. fjortisar?


   
SvaraCitera