Aviseringar
Rensa alla

Ungdomsfixering


Ämnesstartare

Barn försöker bete sig som ungdomar, vuxna försöker bete sig som ungdomar, gamla försöker bete sig som ungdomar, ungdomar överdriver sin ungdomlighet.

Allt ska vara nytt eller barndoms-nostalgiskt, rebelliskt, farligt, provocerande och häftigt.

Gamla tanter med silikon i läpparna och höga klackar, Gubbar med hippa ungdomliga kläder eller samma klädstil de hade när de var tonåringar. Små barn med moderiktiga kläder och lillgammal attityd som vill ha sex när de är 11. Asså wtf.

En sorts idiotiskt förgyllande av ungdomars ostadiga och opåbörjade liv med bara sig själv att ansvara för osv
Som att det är det enda rätta sättet att leva, om man beter sig som ett barn när man är barn eller en vuxen när man är vuxen så är man liksom tafatt o jag vettefan

Är det bara jag som galen och rent förbannad på detta fenomen?


   
Citera
Ämnesstartare

Fast nu är det modernt att se gammal och ful ut. Ungdomarna försöker vara gamla och kunna mycket mer än vad de kan, de leker att de är intellektuella och kulturella och intelligenta som förstår alla teorier.

Det är väldigt jobbigt eller åtminstone så är det märkligt, ibland kan det vara lustigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Werjevir:

förgyllande av ungdomars ostadiga och opåbörjade liv med bara sig själv att ansvara för osv

vadå det låter ju som himmelriket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Fast nu är det modernt att se gammal och ful ut. Ungdomarna försöker vara gamla och kunna mycket mer än vad de kan, de leker att de är intellektuella och kulturella och intelligenta som förstår alla teorier.

Ingen försöker väl se gammal ut eller ful ut, utan kanske retro eller äldre.
Och ja vissa håller ju på med det mest för att ha en sådan stil o status ochså vidare, medan andra faktiskt är genuint intresserad att utvidga sin kunskap och mogna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rebeca:

vadå det låter ju som himmelriket.

tycker ovettigt och ohållbart och rent löjligt när man inte ens är ungdom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Werjevir:

Ingen försöker väl se gammal ut eller ful ut, utan kanske retro eller äldre. Och ja vissa håller ju på med det mest för att ha en sådan stil o status ochså vidare, medan andra faktiskt är genuint intresserad att utvidga sin kunskap och mogna.

Jo, det är coolt att lukta illa och ha glasögon. Läsa dammiga böcker som man inte förstår språket i men låtsas att allt är så intressant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är bara du som är konservativ tror jag, [crazy] jag vet iaf att jag inte skulle vilja vara något annat än 16-25(löst beräknat) vrf skulle någon annan vilja vara det?

besinnar inte alla sitt samhällsansvar? jag tror dock inte att du har särskilt rätt, eller ja du menar ju inte heller att alla eller ens en majoritet är sådana (tror jag).

Image

hata normer hata system hata plikter [party]

kankse läste trådstarten lite snabbt dock? rätta mig isf gärna puss


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Jo, det är coolt att lukta illa och ha glasögon. Läsa dammiga böcker som man inte förstår språket i men låtsas att allt är så intressant.

Hipsters jao, fast det är ju bara ett annat socialt gruppfenomen folk håller på med för att känna samhörighet osv.

Fast det är som sagt, så att man kan vilja lära sig mer om världen, livet och allt annat utav kunskap just för kunskapens skull och inte för att imponera. Att man vill mogna just för att ordna ett bra liv och vara en bra medmänniska som kan stå på egna ben och till och med ta ansvar för andra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag vill bara vara pokémon :'/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Werjevir:

tycker ovettigt och ohållbart och rent löjligt när man inte ens är ungdom

vrf ovettigt vrf ohållbart? löjligt får du väl tycka..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Werjevir:

Fast det är som sagt, så att man kan vilja lära sig mer om världen, livet och allt annat utav kunskap just för kunskapens skull och inte för att imponera. Att man vill mogna just för att ordna ett bra liv och vara en bra medmänniska som kan stå på egna ben och till och med ta ansvar för andra.

det här har ingenting med din trådstart att göra imo

EDIT: eller jo ofc på sättet det är formulerat men det behöver inte ha något med det att göra*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min pappa passar förresten bra in i din beskrivning men han är väldigt skön att umgås med. Vi lekte med svärd under helgen och det var skoj, sedan kollade vi på skidåkning och vi tog massor bilder på varandra och kollade på bilder från i somras där min syster såg ut som hon drack piss och jag såg ut som 14 i min bd-tröja. [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rävpojken:

det är bara du som är konservativ tror jag

Hur definierar du konservativ?

Rävpojken:

jag vet iaf att jag inte skulle vilja vara något annat än 16-25(löst beräknat) vrf skulle någon annan vilja vara det?

Vill inte vara som 16-25 när jag inte är det, blir bara sorgligt och falsk
ofta gör det ju att man som tex. barn bara verkar ännu dummare och som vuxen ännu äldre än vad man är pga kontrasten samt löjlig och ibland dum för att viss dumhet gör till det ungdomliga.

Rävpojken:

besinnar inte alla sitt samhällsansvar?

Inte all och det är jävligt lite initiativstagande

Rävpojken:

jag tror dock inte att du har särskilt rätt, eller ja du menar ju inte heller att alla eller ens en majoritet är sådana (tror jag).

Menar att det är en stor del av Sveriges befolkning som har det som en del av sin mentalitet

Rävpojken:

hata normer hata system hata plikter

Visst finns det många idiot normer, system och plikter, men många är rent nödvändiga och till för att skapa ordning och inte för att beröva frihet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rävpojken:

vrf ovettigt vrf ohållbart? löjligt får du väl tycka..

För att man lätt då stannar upp i sin utveckling, nöjer sig med det man vet och kan. Samt om man får ansvar för någon annan så är det lätt att missköta det.
De är ju också ett ohållbart sätt att vara lycklig i och med att man desperat försöker vara något man inte är

Rävpojken:

det här har ingenting med din trådstart att göra imo

EDIT: eller jo ofc på sättet det är formulerat men det behöver inte ha något med det att göra*

Det var mer för att Hjärtis tog upp hipsters som en kontrast.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Werjevir:

Hur definierar du konservativ?

Vet inte, en känsla. Skrev så för att tråden sänder sådana signaler imo.

Werjevir:

Visst finns det många idiot normer, system och plikter, men många är rent nödvändiga och till för att skapa ordning och inte för att beröva frihet.

Ja jag är inte utvecklingsstörd.

Werjevir:

Menar att det är en stor del av Sveriges befolkning som har det som en del av sin mentalitet

Och det är något fel enligt dig? Det stämmer inte överens med dina ideal om den vålmående kärnfamiljen i rätt hus med vita knutar? Så som det är lätt att inbilla sig att det var "förut"

Werjevir:

Inte all och det är jävligt lite initiativstagande

vet ej hur jag ska bemöta det här

Werjevir:

Vill inte vara som 16-25 när jag inte är det, blir bara sorgligt och falsk
ofta gör det ju att man som tex. barn bara verkar ännu dummare och som vuxen ännu äldre än vad man är pga kontrasten samt löjlig och ibland dum för att viss dumhet gör till det ungdomliga.

VEM ÄR DU ATT BESTÄMMA VAD SOM ÄR SORGLIGT OCH FALSKT??

Alltså av det du skrev där framstår det att du menar 50åringar som säger rocka fett och 13åringar som vill leka gangster, trodde analysen gick djupare än så men isf håller jag med om att det är lite smådrygt.


   
SvaraCitera