Aviseringar
Rensa alla

Ungdomsfixering


Ämnesstartare

Hjärtlös:

Min pappa passar förresten bra in i din beskrivning men han är väldigt skön att umgås med. Vi lekte med svärd under helgen och det var skoj, sedan kollade vi på skidåkning och vi tog massor bilder på varandra och kollade på bilder från i somras där min syster såg ut som hon drack piss och jag såg ut som 14 i min bd-tröja.

Ja han är väl skön att umgås med för dig just för att du är en ungdom och han beter sig som en.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Werjevir:

Ja han är väl skön att umgås med för dig just för att du är en ungdom och han beter sig som en.

Mormor tycker också det. Hon är en gammal människa. :'/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Werjevir:

För att man lätt då stannar upp i sin utveckling, nöjer sig med det man vet och kan. Samt om man får ansvar för någon annan så är det lätt att missköta det.
De är ju också ett ohållbart sätt att vara lycklig i och med att man desperat försöker vara något man inte är

Var kommer denna fakta ifrån och vem är det egentligen som desperat försöker vara 16-25? alltså visst, det finns sådana människor, oftast sönderblonderade 40åringar med sillisar. Annars är det ju knappast som att man ser gubbgäng ute och skejta och ränna om nätterna osv. Du väljer att bara skriva allt negativt som generellt associeras med ungdomen.

Werjevir:

Det var mer för att Hjärtis tog upp hipsters som en kontrast.

det jag menar att man kan göra allt det du skrev och ändå vara ungdom eller "ungdomligt lagd"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Mormor tycker också det. Hon är en gammal människa. :'/

"Hon försöker bara vara en ungdom"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rävpojken:

"Hon försöker bara vara en ungdom"

Mm [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Orkar ej diskutera detta mer du får väl tycka vad du vill, kom bara ihåg att det finns annat att fäktas med än väderkvarnar. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rävpojken:

Vet inte, en känsla. Skrev så för att tråden sänder sådana signaler imo.

Jaha, menade inte varför du tänkte så, utan mer vad just du lägger i begreppet konservativ.

Rävpojken:

Ja jag är inte utvecklingsstörd.

Brukar vara övertydlig ibland för jobbigt att jämt bli missförstådd.

Rävpojken:

Och det är något fel enligt dig?

Fel och fel, störande ja.

Rävpojken:

Det stämmer inte överens med dina ideal om den vålmående kärnfamiljen i rätt hus med vita knutar? Så som det är lätt att inbilla sig att det var "förut"

Har inget sådant ideal alls

Rävpojken:

VEM ÄR DU ATT BESTÄMMA VAD SOM ÄR SORGLIGT OCH FALSKT??

Skillnad på att bestämma och tycka, det är la fritt att tycka som man vill och uttrycka det.

Rävpojken:

Alltså av det du skrev där framstår det att du menar 50åringar som säger rocka fett och 13åringar som vill leka gangster, trodde analysen gick djupare än så men isf håller jag med om att det är lite smådrygt.

Ja de är väl två exempel, men inte direkt bara de typerna jag menar. Det är överhuvudtaget när man tycker det är über viktigt att vara som, se ut som och leva som en ungdom. Att det är det enda givande sättet att leva och när man inte klarar att vara som en ungdom mer då är det kört.

Det är för övrigt inte en 'djup analys' bara en irritation uttryckt i text och undran om det är andra just här som tycker det är lika.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Mormor tycker också det. Hon är en gammal människa. :'/

Jarå så klart man kan vara skön att umgås med, men det är ju inte det som jag inte tyckte. Tycker själv att sånna folk kan vara nice att vara med, men det är jobbigt som fenomen och det är på sätt och vis som en norm.

Rävpojken:

Orkar ej diskutera detta mer du får väl tycka vad du vill, kom bara ihåg att det finns annat att fäktas med än väderkvarnar.

Vill ju inte fäktas osv, det är bara nice med lite annat perspektiv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Werjevir:

Vill ju inte fäktas osv, det är bara nice med lite annat perspektiv.

menar inte att vi fäktas, menar att jag anser att du lika gärna hade kunnat gjort en tråd där du argumenterade för hur dryga drakar är.

Jag förstår inte vad du menar, alltså.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gör den tråden då rävpojken


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rävpojken:

menar inte att vi fäktas, menar att jag anser att du lika gärna hade kunnat gjort en tråd där du argumenterade för hur dryga drakar är.Jag förstår inte vad du menar, alltså.

Hahah okej. Det är lugnt.
Bara för säkerhets skull så du inte uppfattar det fel så har jag inget emot ungdomlighet, lekfullhet, äventyrligt liv osv, bara just fixeringen och att det är som ett krav jag stör mig på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

gör den tråden då rävpojken

ingen åsikt om drakar [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rävpojken:

ingen åsikt om drakar

synd.. det hade nog varit en bra tråd[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Werjevir:

Hahah okej. Det är lugnt.
Bara för säkerhets skull så du inte uppfattar det fel så har jag inget emot ungdomlighet, lekfullhet, äventyrligt liv osv, bara just fixeringen och att det är som ett krav jag stör mig på.

jag håller med om att alla försök att pressa in jaget i en ny självbild oavsett om det rör sig om detta som tråden berör eller helt enkelt att lägga sig själv i ett fack är destruktivt för den personliga utvecklingen.

EDIT: och med det räknar jag alla sätt att kategorisera sig annat än på skämt, även om det är officiellt eller inofficiellt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

synd.. det hade nog varit en bra tråd

fick några åsikter nu... tjuvaktiga kräk... förvuxna korpar...


   
SvaraCitera