Aviseringar
Rensa alla

Ungdomskultur


Ämnesstartare

Dennis:

Lär dig googla förihelvete!!!!!

Letade inte efter att sno andras uppsatser, ville ha inspiration.


   
SvaraCitera

HellMillan:

Letade inte efter att sno andras uppsatser, ville ha inspiration.

Det får man genom att läsa andras och sedan skriva om dem med egna ord! Herregud! Det är ju det alla sådana uppgifter går ut på.

Såhär:

Du har en eller fler frågor --> Du söker efter information som besvarar dessa --> Du skriver ner med egna ord utifrån informationen du hittar --> Du skriver längst bak i uppsatsen vilka dina källor var --> Din lärare blir glad och du får MVG.

Det viktiga här är hur du TOLKAR faktan som du hittat. Inte vilken fakta du hittar.

Uppsatsskrivning

Uppsatsskrivning 2

Uppsatsskrivning 3


   
SvaraCitera

HellMillan:

veganer

Va?

HellMillan:

Letade inte efter att sno andras uppsatser, ville ha inspiration.

Ne men du kan ta inspiration och källor. Så länge du anger källor och har egna ord så blir det nog inga problem.


   
SvaraCitera

ta vegetarianer, då kan du intervjua mig.


   
SvaraCitera

gör en kort analys kring dåtiden och nutiden, du får nog pluspoäng för det[y]


   
SvaraCitera

HellMillan:

Hjäälp mig. Och vilka områden är viktigast att täcka? Klädsel, ritualer?

Mot bättre vetande ger jag följande tips:

Skriv om varför ungdomar idag inte vill bli ingenjörer utan mediapersonligheter och annat meningslöst som inte bygger ett land.

Skriv om varför en 18åring för 20år sen var vuxen, medan en 18åring idag fortfarande är ett barn.

Skriv om varför ungdomar idag inte står på barrikaderna för några åsikter eller vill påverka samhället, utan bara facebookar och fikar.


   
SvaraCitera

Definiera "Ungdomskultur".


   
SvaraCitera

Har inte depressionen hos ungdomar gått upp rejält på sistone? Kanske kan skriva lite om det.


   
SvaraCitera

jo skriv om hur dåligt alla ungdomar mår i dagens samhälle


   
SvaraCitera

Fjortisar och emos.


   
SvaraCitera