Aviseringar
Rensa alla

Ungdomsmottagning, är det okej?


Ingemarsdotter:

tyckte säkert att alla tjejer var offer, de blir såklart lurade till att ha sex och utnyttjade av dessa onda män

Förmodligen. Jag blir sur på vårdpersonal som blandar in sina personliga åsikter i patientkontakten.


   
SvaraCitera

Nintendo:

Mm, håller med. Men um här var smidigt, det var bara gå dit, berätta att jag ätit pillren i flera år och ville ha nya, hon frågade lite om blödningar, sen fick jag recept och fick gå
[y] Inget onödigt tjat.

skönt, tycker det var ett jävla tjat om "när förlorade du oskulden?" "hur många har du haft sex med?" "hur länge har du och din pojkvän varit tillsammans" osv, osv

när jag satte in spiral fick jag endast frågor om min fysiska hälsa
"har du haft någon könssjukdom?" och "har du fast partner?" ingenting om hur länge vi varit tillsammans el om när var och hur jag haft sex

kändes som mer relevanta frågor och inte som om någon nyfiken tant suttit och skrivit extrafrågor till jornalen


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

hur länge har du och din pojkvän varit tillsammans

mm och om man svara något som är länge så brukar de fråga "och är ni fortfarande kära?"... .... .... [mad]

Blivande_japan:

när jag satte in spiral fick jag endast frågor om min fysiska hälsa

Braa, känns ju bättre att de frågar viktiga/relevanta saker och inte bara en massa onödigt trams. När jag gjorde gynundersökning så frågade tanten: "vad tänker du på". Alltså, vad tror hon att jag ska ligga och tänka på när en främmande människa gräver i min vagina? [cry]


   
SvaraCitera

Nintendo:

mm och om man svara något som är länge så brukar de fråga "och är ni fortfarande kära?"... .... ....

lol... är ju verkligen inte deras problem...[crazy]

Nintendo:

När jag gjorde gynundersökning så frågade tanten: "vad tänker du på". Alltså, vad tror hon att jag ska ligga och tänka på när en främmande människa gräver i min vagina?

[bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile]


   
SvaraCitera

ogillar um ibland pga:
irrelevanta frågor
tjatar sig till fittgräv
tolkar mina förvirrade ansiktsuttryck som att jag ljuger.

gillar första jag träffade
"har du och din pojkvän haft sex? ungefär hur ofta? När var din samlagsdebut?"

nr 2 sa "det är bra att berätta för ngn att du äter p-piller eftersom blodproppsrisken är förhöjd, och jag ser ju här i din journal att du och din mamma har en riktigt strulig kontakt, men du kanske kan säga till någon annan...?"

blev arg och snäste att jag och mamma minsann har jättebra kontakt, och att jag skulle vara ganska dödsdömd hur eller som om jag fick en allvarlig propp då jag bor ensam.

Då ville hon göra en gyn-undersökning [sad]


   
SvaraCitera

Postorderhoran:

Då ville hon göra en gyn-undersökning [sad]

Deras lösning på allt.

"Hej jag har brutit benet! =("
"LÅT MIG GRÄVA DIN FITTA TACK SÅ SKARU SE ATT DITT BEN ORDNAR SIG SJÄLV! :@"


   
SvaraCitera

aristoteles:

Deras lösning på allt.

"Hej jag har brutit benet! =("
"LÅT MIG GRÄVA DIN FITTA TACK SÅ SKARU SE ATT DITT BEN ORDNAR SIG SJÄLV! :@"

fattar inte


   
SvaraCitera

Postorderhoran:

fattar inte

[cry][cry][cry]


   
SvaraCitera

tycker um är bra och gillar inte avskräckshistorier


   
SvaraCitera

Postorderhoran:

ungefär hur ofta?

[tard] och det är relevant huuuur....? [cry]

Postorderhoran:

Då ville hon göra en gyn-undersökning

[bigsmile]


   
SvaraCitera

när jag hade käkat p-piller och de höll på att ta slut så gick jag dit igen för nya, och då säger, den dessutom s u p e r s m a l a tanten att jag gått upp 6 kg sen jag var där senast (ca 6 mån, hade inte blivit överviktig direkt) och vet ni vad hon gjorde?
hon fnissade och sa: 'har du fått ändrade livsvillkor?' typ som om jag var ett svältande barn som äntligen fått mat, eller något. sen harklade hon sig och sa att det var heeelt normalt.

bara otrevliga människor på um, de verkar helt trevliga först men sen blir det bara awkward. [n]


   
SvaraCitera

Bad du dina föräldrar om tillåtelse för att få ha sex? Låter.. knäppt. Kunde ju lika gärna bett dem att köpa preventivmedel åt dig på samma gång [shake]

Skum tant!


   
SvaraCitera

hallonochblåbär:

bara otrevliga människor på um, de verkar helt trevliga först men sen blir det bara awkward.

Haha, vilken skrattretande elak kärring. Varför behövde du ens väga dig innan?


   
SvaraCitera

Lät oerhört underligt för den delen. Nu rubbades hela min bild av Ungdomsmottagningar.

Dem gånger jag besökt där för att införskaffa preventivmedel så möts jag alltid av samma goa gamla dam i sina fyrtio. Vi brukar komma till att diskutera en aning, oftast om Unreal Tournament då hon är besatt av det. Så det är ett nöje att besöka min lokala mottagning.


   
SvaraCitera

Zeppelin:

Varför behövde du ens väga dig innan?

vet inte, har gjort det varje gång jag varit där för p-piller, har inte riktigt reflekterat över vad det skulle vara bra för [tard]


   
SvaraCitera