Aviseringar
Rensa alla

Ungdomsmottagningen - suger eller duger ?


Ämnesstartare

Vet inte om jag lägger tråden i rätt forumdel nu, annars får väl nån korrigera [party]

Nåväl - är det nån mer än jag som har haft dåliga erfarenheter av ungdomsmottagningen ?
Den erfarenheten jag har är nämligen: de vet inte ett skit. Iallafall inte där jag bor!

Vet inte hur många gånger de fejlat med att ge råd om saker och ting eller inte vetat hur dom ska hjälpa mig [tard] (nej, har inte haft några omöjliga tropiska sjukdomar!)har typ alltid fått "njaaaa"-svar när jag frågat saker.

Har ni blivit hjälpta av ungdomsmottagningen där ni bor, eller har det bara varit negativa upplevelser för er ?


   
Citera

Ungdomsmottagningen i min hemby är usel, aldrig öppen och när man väl är där får man vänta jättelänge även om man är ensam i kö. Dessutom är de rätt dåliga på ungdomar. De satte även in min p-stav fel.
Här jag bor nu är ungdomsmottagningen bra, förutom lång väntetid och man får vänta länge på den öppna mottagningen. Barnmorskan jag träffat några gånger är jätteduktig och trevlig, väldigt ungdomlig av sig.


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Forum PLUS/Hygien och Intimhygien


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

malber:

De satte även in min p-stav fel.

Ouhhh hur fan är detta möjligt ? [cry] Fick du gå dit och få den ditsatt ordentligt sedan ? Måste gjort skitont!

Det jag upplever är sämst med mottagningen där jag bor är att dom hastar igenom allt varje gång. Dom stressar som fan för att få ut en därifrån, och tar sig därför inte tid att ge ordentlig hjälp. Man kommer in, pratar/gör det man ska, de kan inte hjälpa en - man skickas till nån annan jävla doktor [zzz] Så tröttsamt!


   
SvaraCitera

älskar personalen på min ungdomsmottagning, alla är så.. mjuka på något sätt. Man har inga problem med att prata om personliga saker med dem och de är inte kritiska när man gjort "dumma saker". Har aldrig någon skämts när jag befunnit mig där och alltid fått mer än den hjälp jag behövt.


   
SvaraCitera

Det beror på HUR du vill ha hjälp. Psykologer etc brukar sällan ge råd utan det bryr sig mest om VARFÖR problemet uppstår,


   
SvaraCitera

På min hemort var de det delat, det fanns en tant som var jättebra och en som var jättehemsk och näst intill elak [cute]


   
SvaraCitera

har nog mest bra erfarenheter
men hade svamp en gång och då sa barnmorskan att jag skulle köpa pevaryl-tabletter och stoppa upp
då sa jag att jag har hört från en person att det kan förstöra slemhinnorna etc och hon ba "jaha, då var det väl någon som inte var nöjd med dom då :-)" och jag ba oki..


   
SvaraCitera

är där ca 1 gång i veckan och upplever det som ganska bra. kan dock itne göra "full recension" eftersom jag bara träffat barnmorska, sjuksköterska, doktor och kurator. mest kuratorn som jag träffar en gång i veckan


   
SvaraCitera

Postlapsaria:

eftersom jag bara träffat barnmorska, sjuksköterska, doktor och kurator.

Det är väl alla som finns där? Visste ej att de hade doktorer anställda.

Skitbra att det finns. Har nog alltid gått till vc ist men varit med kompisar dit och det har ju verkat bra.
Har dock inte varit där på flera år och skulle ej drömma om att boka dit där nu fastän jag ses som för ung för andra ställen, men jag brukar säga att jag inte är någon unge och då säger de nehe men och då babblar jag lite till tills jag får tid någon annanstans. Fast har inte behövt sådant iof.


   
SvaraCitera

isola:

Det är väl alla som finns där? Visste ej att de hade doktorer anställda.

borde ju finnas gyn och psykater också?

läkaren är bara där onsdagförmiddagar


   
SvaraCitera

Postlapsaria:

borde ju finnas gyn och psykater också?

Gynekologer och psykiatriker är läkare. Trodde att man blev remitterad till sjukhus för sådana ärenden, men ah om de bara är deltidsanställda där så är det väl så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sist jag var där berättade en LÄKARE om hur dåligt det var att jag använde kondom för det är osäkert....Så ja, tycker de är relativt dåliga, men beror väl på till vem man går osv.

Samma person gav mig tabletter mot PMDD med vanligast biverkning att man blir nedstämd...[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nirr:

Samma person gav mig tabletter mot PMDD med vanligast biverkning att man blir nedstämd...

Vad var det för tabletter du fick ? :O Jag har också PMDD, men på UM fick jag SKITHJÄLP ... fick söka mig vidare till karolinska i solna!

domino:

Det beror på HUR du vill ha hjälp. Psykologer etc brukar sällan ge råd utan det bryr sig mest om VARFÖR problemet uppstår,

Det var ett besvärande hälsoproblem det handlade om, och dom visste inte vad det var eller vad som orsakat det. Så jag tyckte hjälpen sög :/

enhimmelskdrog:

då sa jag att jag har hört från en person att det kan förstöra slemhinnorna etc och hon ba "jaha, då var det väl någon som inte var nöjd med dom då :-)" och jag ba oki..

Öhhhhhhhhhhhh okej [shake] det stämmer att det kan förstöra slemhinnorna faktiskt ... jag är rädd för att använda sådant, rädd för att få typ vestibulit. Tycker inte dom borde rekommendera det i första hand ... speciellt inte om du behandlat med det redan innan! Är det konstaterat att man har svamp tycker JAG att man borde få en tablett som bara dödar skiten (det finns, heter typ diflucan eller nåt)


   
SvaraCitera

gillar ej ungdomsmottagningen.
fast gynekologen jag var hos de senaste gångerna var rätt bra.


   
SvaraCitera