Aviseringar
Rensa alla

ungdomssmottagningen


Ämnesstartare

penja:

okej tack! um är så bra, man behöver inte ta reda på saker själv. 

vet du förresten hur det funkar i större städer där det finns flera ungdomsmottagningar. tillhör man en speciell eller kan man besöka vilken som helst? ska flytta från en liten stad till en stor, och i min nuvarande finns det bara en umo.

ingen aning faktiskt, jag tror du kan få gå till vilken som. Jag tror jag gick på halmstads ungdomsmottagning innan jag ens var skriven där Rullar ögonen


   
SvaraCitera
penja

FruLiten:

ingen aning faktiskt, jag tror du kan få gå till vilken som. Jag tror jag gick på halmstads ungdomsmottagning innan jag ens var skriven där Rullar ögonen

men det är väl ändå relativt vanligt att folk flyttar och pluggar men inte ens ändrar sin bokföringsadress så det ska nog inte ha varit någon fara. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har varit där.

VIll minnas att jag brev bra bemött, men det kändes liksom inte som någon personlig kontakt så och dom var ju inte jätteengagerade kändes det som.

Var där för att kolla om jag hade svamp, gjorde klamydia-test i samma veva.

Sen har jag varit där för att få p-piller utskrivna. Tyckte inte dom frågade tillräckligt, utan mer typ "Här ta neovletta dom har alla"


   
SvaraCitera
Draug

aldrig satt min fot på en undomssmottagning, tvivlar starkt på att jag någonsin kommer göra det heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Draug:
aldrig satt min fot på en undomssmottagning, tvivlar starkt på att jag någonsin kommer göra det heller.

varför inte?


   
SvaraCitera
Draug

FruLiten: varför inte?

inte känt något behov av det, Och sen gillar jag inte att någon ska berätta för en att "si och så ska du göra annars blir det si o sådana konsekvenser" Saker som man säkerligen redan vet, gör helst saker på mitt egna sätt och klarar mig själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Draug:

inte känt något behov av det, Och sen gillar jag inte att någon ska berätta för en att "si och så ska du göra annars blir det si o sådana konsekvenser" Saker som man säkerligen redan vet, gör helst saker på mitt egna sätt och klarar mig själv.

Ibland är det ju bra att testa sig för könssjukdomar, om man träffar en ny partner till exempel. Gör du inte det då? Eller du kanske inte har sex?


   
SvaraCitera
Draug

FruLiten: Ibland är det ju bra att testa sig för könssjukdomar, om man träffar en ny partner till exempel. Gör du inte det då? Eller du kanske inte har sex?

aldrig haft någon könssjukdom, kör på säkra kort. Det har funkat bra hittills varför ändra på något som redan funkar bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Draug:

aldrig haft någon könssjukdom, kör på säkra kort. Det har funkat bra hittills varför ändra på något som redan funkar bra.

Ja, om man skyddar sig och är säker så är det ju toppen! Har heller aldrig haft en könssjukdom.


   
SvaraCitera
Draug

primaBlink säkerheten först!


   
SvaraCitera
reben

lönnen e bra. eva Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aldrig vart där... Har ingen anledning till det heller och sen verkar de läskigt! Kommer säkert få åka dit med klassen... Inget jag längtar till 🙁


   
SvaraCitera

jag har varit där. tyckte det var helt okej, lite för lång väntetid bara. 
jag har varit där för preventivmedel, dagen efter-piller, gravtest m.m


   
SvaraCitera

Har iofs aldrig varit på en ren ungdomsmottagning, min ort är så liten att kvinnohälsan och um är samma. Ska besöka en riktig ungdomsmottagning i annan stad imorgon, men bara som besökare. 

Är det vanligt att um bara testar för klamydia och gonorré förresten? Tyckte det var lite klent men var enligt min barnmorska "ingen risk för övriga" men jag ville ju veta ändå 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:. 

Är det vanligt att um bara testar för klamydia och gonorré förresten? Tyckte det var lite klent men var enligt min barnmorska "ingen risk för övriga" men jag ville ju veta ändå 🙁

ja. ville testa för allt, sa att jag hade haft en massa oskyddat sex. jag fick höra att så länge jag inte var bög eller hade haft sex med en invandrare så hade jag förmodligen ingenting annat.


   
SvaraCitera