Aviseringar
Rensa alla

UNICODE STÖD NU !!!!!


OF 5:

varför det då förstår man ju i alla fal vad folk skriver

Utländska språk är inte det enda man använder Unicode till, tard.


   
SvaraCitera

KID_IS_BACK:

Utländska språk är inte det enda man använder Unicode till, tard.

få se nu har inte stött på några anledningar till att det skulle vara bra


   
SvaraCitera

OF 5:

få se nu har inte stött på några anledningar till att det skulle vara bra

Viktiga matematiska symboler som lambda, gamma, delta, pi och oändligheten? Språkdiskussioner?


   
SvaraCitera

Med Unicode så skulle man se vad det här föreställer. Bara det är väl skäl nog?

∵∴∵∴∵∴∵∴∵∴∵∴& #8757;∴∵∴∵∴ヽ
∵∴∵∴∵∴∵∴/ ̄∵&#8756 ; ;∵∴∵∴∴∴∵ヽ
∵∴∵∴∵∴∵∴| ● |W 56;∵∴∵∴∵∵∵∴ヽ
∵∴∵∴∵∴∵∴ _/ ∴∵∴∵∴∵∴∵∴ヽ
∵∴∵/ ̄ ̄ ̄ ̄   ,-‐-、 ∴ / ̄∴∵∵∴∵)
∵∴/  \    &#12288 ; ;/   ヽ∴| ● |∴∵∵ ∴ノ
∵/   \ \    l    |   _/ 756;∵∴ ノ   
/   \ \   z 88; ゝ___,.ノ  |∴∵∴∵∴∵È 31;
      \   z 88; /      |∴∵∴∵∴∵ノ
           /       |∴∵&#8756 ; ;∵∴丿
     \   /     \   |∴∵∴∵∴ノ
      \/  z 88;  \ \ |∴∵∴∵| 94;
     \ \  z 88; \ \  |∴∵∴ノ
     \\ \ z 88;  \  /∴∵ノ
                  //


   
SvaraCitera

Bowser:

Hejsan umare.

Är det du som har koll på det tekniska?


   
SvaraCitera

Jag röstar emot. Finns ingen anledning att införa det.


   
SvaraCitera

Pelle Pelikan:

Jag röstar emot. Finns ingen anledning att införa det.

För att du inte kommer att använda det eller för att du vill missunna oss som, exempelvis, vill använda det i forumet för att skriva med andra alfabet, ett unicodestöd?
Unicode har fördelar på alla vis. Utan Unicode kan man till exempel inte skriva matematiska formler som delta, pi och liknande - vilket säkert har sina fördelar i en mattediskussion.

Vad finns det för anledning att rösta mot? Det är som att rösta mot en förbättring av forumet i sig för att den känns oviktig och verkar egal för den som inte bryr sig.


   
SvaraCitera

Fanns inte det förut?


   
SvaraCitera

Koffeinmissbrukande:

För att du inte kommer att använda det eller för att du vill missunna oss som, exempelvis, vill använda det i forumet för att skriva med andra alfabet, ett unicodestöd?

Ni är inte en så pass stor majoritetet som tycker det är viktigt för att det ska vara lönt att införa. Finns betydligt viktigare saker att fixa.

Koffeinmissbrukande:

Unicode har fördelar på alla vis. Utan Unicode kan man till exempel inte skriva matematiska formler som delta, pi och liknande - vilket säkert har sina fördelar i en mattediskussion.

Vad fruktansvärt då.

Koffeinmissbrukande:

Vad finns det för anledning att rösta mot? Det är som att rösta mot en förbättring av forumet i sig för att den känns oviktig och verkar egal för den som inte bryr sig.

Det är inte en förbättring, det är en bekvämlighet bland unicode-lobbyn för att de föredrar andra alfabet än det latinska. Vill man skriva på japanska kan man åka till Japan.


   
SvaraCitera

Koffeinmissbrukande:

Vad finns det för anledning att rösta mot? Det är som att rösta mot en förbättring av forumet i sig för att den känns oviktig och verkar egal för den som inte bryr sig.

Dessutom har inte alla Unicode installerat i sin dator och jag anser inte arr man ska behöva installera program för att se vad andra skriver på ett publikt forum.


   
SvaraCitera

Pelle Pelikan:

Dessutom har inte alla Unicode installerat

Jo. I alla fall alla som kan se den här sidan.

Pelle Pelikan:

Ni är inte en så pass stor majoritetet som tycker det är viktigt för att det ska vara lönt att införa. Finns betydligt viktigare saker att fixa.

Det här är en fix som fixas på två sekunder, googling på hur man gör är inräknat i den tiden.

Pelle Pelikan:

Det är inte en förbättring, det är en bekvämlighet bland unicode-lobbyn för att de föredrar andra alfabet än det latinska. Vill man skriva på japanska kan man åka till Japan.

Vart ska man åka till om man vill skriva på både latin och japanska? Atlantis?


   
SvaraCitera

NYSON_IS_BACK:

Jo. I alla fall alla som kan se den här sidan.

Jag har inte det och jag kan se den.

NYSON_IS_BACK:

Det här är en fix som fixas på två sekunder, googling på hur man gör är inräknat i den tiden.

I den takt UMIT jobbar? Knappast.

NYSON_IS_BACK:

Vart ska man åka till om man vill skriva på både latin och japanska? Atlantis?

Fan vet jag, det är ert problem, inte mitt.


   
SvaraCitera

Pelle Pelikan:

för att de föredrar andra alfabet än det latinska.

Varför utgår du ifrån det?
Jag kanske behöver hjälp med MaB och behöver använda delta i en uträkning, då är Unicode till stor hjälp.


   
SvaraCitera

Koffeinmissbrukande:

Varför utgår du ifrån det?
Jag kanske behöver hjälp med MaB och behöver använda delta i en uträkning, då är Unicode till stor hjälp.

Det behöver du inte UM till.


   
SvaraCitera

ಠ_ಠ


   
SvaraCitera