Aviseringar
Rensa alla

Universitet


Ämnesstartare

Hej! Jag är en nybliven student på JIBS. Jag såg fram emot att gå den här utbildningen. Men första dagen så blev jag ganska nervös/rädd/jagvetintevad. Jag kände att jag inte klickade med någon och fick panik. Igår var andra dagen, och då hade vi overall ceremoni och sittning. Visst kändes det bättre, men jag är fortfarande inte säker på vad jag tycker om folket. Övrigt så tycker jag att utbildningen verkar bra. Jag skulle vilja ta ett sabbatsår men jag är ju redan inne i utbildningen...

kändes bara lite bra att få skriva av sig, härom dan så ringde jag till min kompis som också går här - men hon är utomlands så det var inte mycket hon kunde göra för att lugna ner mig som brast ut i tårar.


   
Citera

det hör nog till lite att känna sig nervös och osäker. jag gjorde det när jag började men tänkte att jag skulle ge det ett år innan jag bestämde mig för att hoppa av. i början är ju alla lite stela och går mest runt och är småartiga men det släpper som tur är ganska fort, särskilt när den första kursen rullar igång ordentligt. vi delades in i grupper för att göra ett arbete tillsammans nästan direkt och då tyckte jag att det kändes enklare att lära känna de andra


   
SvaraCitera

Att de första dagarna kan kännas nervösa och jobbiga är absolut inget konstigt. Kan vara svårt att klicka med folk direkt och det är garanterat andra i klassen som också är nervösa och inte riktigt avslappnade. Tycker inte du ska oroa dig alltför mycket nu – det blir förmodligen bättre när ni har gått ett tag och lärt känna varandra. Men du ska förstås inte gå och vantrivas, så om det inte blir bättre så småningom kan det vara klokt att hoppa av. Glad


   
SvaraCitera