Aviseringar
Rensa alla

Universums skapelse enligt den Indiska kosmologin...


ClosingTime:

Trodde jag med.

Men vi hade ju tydligen fel eftersom Dödsguden alltid har rätt och är väldigt noga med att vara källkritisk[no-no]


   
SvaraCitera

Jucka:

Men vi hade ju tydligen fel eftersom Dödsguden alltid har rätt och är väldigt noga med att vara källkritisk[no-no]

Vet, det är sant tyvärr. Jag menar, vad man än skriver så har han en vettig källa som svar, det är rätt märkligt att han alltid hittar så bra källor [surprised]

Gud finns, det står i Bibeln. Dah! [cute]


   
SvaraCitera

ClosingTime:

Gud finns, det står i Bibeln. Dah!

ASså shit ja vet [surprised] det är jue helt crazzzyy bah [cute] Man ska oxå slakta alla som inte tillhör kristendomen och se ner på kvinnor, men ofc, va gör man inte för lilla gud =D Det står ju lixom i bibeln =D


   
SvaraCitera

Jucka:

ASså shit ja vet [surprised]

Har en källa jämlik med en random Dödsguenkommentar här!

Bildbevis på att floden för inte alltför länge sedan blev rädd för den store Havskungen och gömde sig i en grotta längre uppemot land. Detta ledde sedan till uttorkning och att många fiskar och vattenvarelser var nära att dö. Men Dr. Snuggles ordnade sedan detta, och de stora fyrkantiga hålen i havet som floden lämnat efter sig, fylldes sedan i igen av floden.

Jag menar, bildbevis till och med. Det överbevisar ju alla formler som finns angående alla olika teorier framställda av utbildade vetenskapsmän. [confused]


   
SvaraCitera

ClosingTime:

Har en källa jämlik med en random Dödsguenkommentar här!

Men shit! [surprised] Det är ju helt revolutionerande! Vi borde öpphöja Dr. Snuggles till gud! [bigcheers]


   
SvaraCitera

Jucka:

Det är ju helt revolutionerande! Vi borde öpphöja Dr. Snuggles till gud! [bigcheers]

Dr. Snuggles ÄR Gud. Jo, det stämmer! Hör och häpna, hittade dessa två bevis som bevisar att faktan stämmer!

Fotobevis, taget redan sent 1800-tal. Att fotot är svartvitt förklarar att det är ett äldre foto. För visst är det väl vår Snuggles som tittar fram bakom gudamolnet?

Textbevis, ett utdrag från en bok med en text där man dyrkar Snuggles, något som Bamse verkar vara ansvarig för, som verkar vara en föregångare innan Snuggles kom. Texten visar även att man visste att Snuggles skulle finnas, redan innan det hände. Texten i högra nedre hörnet bevisar detta.

Häpnadsväckande, eller hur [surprised]


   
SvaraCitera

ClosingTime:

Häpnadsväckande, eller hur

Det är helt chockerande! Otroligt oxå att Dödsguden inte fallit in i vår religösa disskussion :O Vi har jue helt klart bevisat vem gud är :O


   
SvaraCitera

Jucka:

Det är helt chockerande! Otroligt oxå att Dödsguden inte fallit in i vår religösa disskussion :O Vi har jue helt klart bevisat vem gud är :O

Ja! [surprised] Vi har precis ägt Dödsguden [chocked]


   
SvaraCitera

ClosingTime:

Ja! Vi har precis ägt Dödsguden

Totalt! [censur] vi välkommnar nu heligt Dr.Snuggles! All världs skapare o herre! Auh Snuggles Dokto Kah!


   
SvaraCitera

Jucka:

Totalt! [censur] vi välkommnar nu heligt Dr.Snuggles! All världs skapare o herre! Auh Snuggles Dokto Kah!

Nu börjar de gå för långt, inget religiöst trams i Vetenskaps-forumet! [wink]


   
SvaraCitera

ClosingTime:

Nu börjar de gå för långt, inget religiöst trams i Vetenskaps-forumet!

Meh, ta mej inte seriös nu! Jag gör ju bara narr av han 🙁 [bigsmile]

Auh Snuggles Dokto Kah!


   
SvaraCitera

Jucka:

Meh, ta mej inte seriös nu!

Det gör jag inte. [rolleyes]


   
SvaraCitera

ClosingTime:

Det gör jag inte.

Va bra! =D


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Dightkuz: Skulle hellre vilja säga att det var grekerna och araberna...
Indierna var långt före... [y]

Marvin: Ja och sumererna och egyptierna.
Indierna var lång före... [y]

Ja långt före var dom men det var knappast vetenskap dom sysslade med utan snarare flummiga teorier, precis som babylonierna och hebréerna och natulkigtvis ävan andra naturfolk som tex nordborna. Skapelsemyter finns det gott om i historien.

Vetenskapen började med geometri och matematik för det var det man behövde för att organisera sina jordbruk och årstidsväxlingarna i allt mer organiserade samhällen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jucka:

Ge mej källa tack.

http://hinduism.about.com/library/weekly/extra/bl-gitacomments.htm

[y]

Jucka:

För övrigt, låg inte Aztekerna,Maya och Inka indianerna före resten av världen inom astronomi?

Inte före de gamla indierna... [no-no]


   
SvaraCitera