Aviseringar
Rensa alla

Uppblåst


Ämnesstartare

Hejhejhejhejhejhej! xD

Vill gärna få tips och råd vad man kan göra om man känner sig uppblåst och gasig i magen. Det låter och bildas konstiga ljud inne i min mage, ibland kan det göra riktigt ont och krampa bak mot ryggen.

Eftersom jag får det här några gånger i månaden vill jag helst ha några tips på sånt man kan göra hemma utan medicin eller liknande från apotek.

Är det möjligt att man kan göra något på egen hand?
tacksam för svar!


   
Citera

du kanske är känslig mot laktos/mjölkprodukter


   
SvaraCitera
Åtta

Tråden flyttad från Ungdomar.se/Önskemål och synpunkter på Ungdomar.se


   
SvaraCitera

IBS?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du har ballongbelly. Det betyder att du är känslig mot mjölk och det som hjälper bäst imot det är att trappa ner på mjölkprodukter. Om du är duktig så kan du bli av med det efter några mån/år (beroende på hur allvarligt det är)[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jaha, okej det var inte bra å höra i och med att jag har ätstörningar och MÅSTE dricka mjölk, 1 glas till varje mål för att få i mig rätt näring. Vet ni om det finns något annat man kan ersätta med mjölk? [smile]


   
SvaraCitera

Har du ätstörningar och just har ökat matintaget väldigt mycket kan det ju bero på det.


   
SvaraCitera

malinn:

jaha, okej det var inte bra å höra i och med att jag har ätstörningar och MÅSTE dricka mjölk, 1 glas till varje mål för att få i mig rätt näring. Vet ni om det finns något annat man kan ersätta med mjölk? [smile]

Laktosfri mjölk?
Btw, kan du trappa ner på grönsaker, dom är också relativt gasbildande.
Något som funkar när man är gasig i magen är att trycka lite och massera magen, så att man får ut skiten[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag pratade nyss med pappa om det här, och vi ska gå och ta prover bestämde vi så vi vet om jag är laktosintolerant! Någon som vet om det är farligt att ta såna tester? 🙂


   
SvaraCitera

malinn:

Det låter och bildas konstiga ljud inne i min mage,

Kraftig matspjälkning kanske?


   
SvaraCitera

elephunk:

ballongbelly

vad är det för jävla svengelska...............


   
SvaraCitera

malinn:

Någon som vet om det är farligt att ta såna tester? 🙂

Är själv laktosintolerant och är nästan hundra på att det inte går att göra några prover för det. Man ändrar helt enkelt sin kost och märker sen om det blir bättre. [cheers]

Men det finns ju hur mycket som helst som kan ge en det du beskriver. Vitlök, chili, mjölk, stress, att du inte tuggar maten ordentlgit, att du äter för mycket mat, att du äter för mycket kött, etc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sarkofag:

vad är det för jävla svengelska...............

http://vet.hut.nu/?id=2


   
SvaraCitera

malinn:

Är det möjligt att man kan göra något på egen hand?

Ja. Släpp väder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Ja. Släpp väder.

men det går ju inte.. [surprised]


   
SvaraCitera