Aviseringar
Rensa alla

Uppdrag granskning: IS - krigaren Adam


Ämnesstartare

Har ni sett avsnittet? Vad anser ni om det som visas?

Det sägs bl a att Sverige är bland de tre länder i Europa med flest människor som ansluter sig till IS.
Experten på IS som intervjuas i videon är förvånad över att Sverige inte har bättre lagar som stoppar människor från att ansluta sig till IS och han tycker att det är helt tokigt att återvändande IS-krigare får vård, och annan hjälp i Sverige bara för att senare kunna dra till kriget igen.

Uppdrag granskning: IS - krigaren Adam


   
Citera
Ämnesstartare

Såg det. Vilken jävla pajas. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Såg också det. Herregud. Hoppas att han inte får komma in igen eller att vi inte tillåter resor till sådana länder. Men ändå tycker man så synd om honom pga han verkade så vilsen och gullig på ngt sätt den lille stackaren.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Graavgardspsalm: Såg det. Vilken jävla pajas.

Jag förstår hur han tänker och känner. IS är ett kall för de, det är en krigsromantik skapad runt hela verksamheten. Deras största önskan är att bli martyrer och komma till paradiset. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Såg också det. Herregud. Hoppas att han inte får komma in igen eller att vi inte tillåter resor till sådana länder. Men ändå tycker man så synd om honom pga han verkade så vilsen och gullig på ngt sätt den lille stackaren.

Jag tycker inte synd om honom, varför? Han har gjort ett medvetet beslut och har valt en riktning i sitt liv, han har gjort sitt liv meningsfullt utifrån hans perspektiv. Det är mer än man kan säga om många andra i det här landet.


   
SvaraCitera
Kudhos

isola:
Såg också det. Herregud. Hoppas att han inte får komma in igen eller att vi inte tillåter resor till sådana länder. Men ändå tycker man så synd om honom pga han verkade så vilsen och gullig på ngt sätt den lille stackaren.

Isola attraheras till Bad Boys - Confirmed. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

uppdrag granskning, inget man ska ta på något större allvar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nightcrawler: uppdrag granskning, inget man ska ta på något större allvar

Varför? Jag tyckte att reportaget var seriöst.


   
SvaraCitera
Kudhos

För att besvara Razorbror, såg sista halvan och tycker fortfarande att Sverige är rent patetiska när det kommer till den här frågan. Svansen mellan benen.

Gillar däremot hyckleriet som syns ang. IS. Folk tittar på Breivik och säger att han borde aldrig få se dagsljuset igen. Folk tittar på IS och säger att de måste rehabiliteras.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Just det jag tycker utmärker honom till...pajas. 

Nåja, vad fan ska man göra, inte lätt att få ned denne kille "på jorden" när det är himlen han strävar efter så övertygande..

Tycker inte synd om honom, nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Jag förstår hur han tänker och känner. IS är ett kall för de, det är en krigsromantik skapad runt hela verksamheten. Deras största önskan är att bli martyrer och komma till paradiset. 

Fast det är ju ändå en väldigt (VÄLDIGT) extrem grej så det är mer än våldsromantisk dimma för dessa knasbollar, som oftast inte har så mycket till hjärna och är allmänt svaga och suggestiva, så det känns rätt knas att säga att man förstår det. De har ju som mål att dö och tror att de kommer till något paradis där de får leva och ha det göttigt resten av sitt odödliga liv om de bara dödar och är tillräckligt lydiga. Dock gäller ju det sistnämnda de flesta religiösa med undantaget för dödandet. Det är jättetragiskt att det har blivit såhär och det beror på en massa grejer men en av dem är ju att det finns ett visst stöd för något sådant i koranen, som är skriven för x antal år sedan och är helt vansinnig att följa nu, och det gör ju det hela rätt problematiskt då det är den religion som inte sekulariserats ordentligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:

Isola attraheras till Bad Boys - Confirmed. 

LedsenLedsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos: Gillar däremot hyckleriet som syns ang. IS. Folk tittar på Breivik och säger att han borde aldrig få se dagsljuset igen. Folk tittar på IS och säger att de måste rehabiliteras.

mm men det är ju lättare att fängsla en person än 746363 stycken


   
SvaraCitera
Kudhos

isola:

LedsenLedsen

Inte för att skryta men jag brukar inte seeda mina torrents. CoolBlink


   
SvaraCitera
Kudhos

isola:

mm men det är ju lättare att fängsla en person än 746363 stycken

Handlar inte om praktiska saker här hörru. Bara mentaliteten kring ämnet. IS människor är >= (Mer eller lika) illa som breivik. Ingen av vardera  kategori förtjänar en andra chans.


   
SvaraCitera