Aviseringar
Rensa alla

Uppdrag Granskning - om den våldsamma antidemokratiska vänstern


Ämnesstartare

presidente:
Dom attackerade ju två gästarbetare för att dom trodde dom var fascister pga deras fotbolls tröjor. Även om dom hade varit fascister så förstår jag inte hur det skulle kunna klassas som självförsvar.

Lite det som är problemet med privata medborgargarden. Enskilda individer har inte förmågan att kunna avgöra vem som förtjänar stryk, eller ja, vem som förtjänar att få smaka på lite sant "självförsvar" som avskummen så fint kallar det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:

Lite det som är problemet med privata medborgargarden. Enskilda individer har inte förmågan att kunna avgöra vem som förtjänar stryk, eller ja, vem som förtjänar att få smaka på lite sant "självförsvar" som avskummen så fint kallar det.

men de har säkert tagit rätt 1miljon gånger och sen 2 fel personer så visar dem upp det dåliga och ska klaga på de


   
SvaraCitera

Jävla vänstersvin först ger han en liten flicka trauma för livet sedan så hotar äcklena familjen så att dom inte vågar vittna. Skicka packet till Nordkorea. Polisen borde slagit ner dom på en gång utanför domstolen.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

kommer alltid se ned på fundamentalister och önska dom allt jag inte ens önskar mina fiender.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

presidente:
Jävla vänstersvin först ger han en liten flicka trauma för livet sedan så hotar äcklena familjen så att dom inte vågar vittna. Skicka packet till Nordkorea. Polisen borde slagit ner dom på en gång utanför domstolen.

tyckte de va roligt att läsa deras msn text,  de verkade så korkade, tyckte synd om de


   
SvaraCitera

xxxx:

tyckte de va roligt att läsa deras msn text,  de verkade så korkade, tyckte synd om de

Precis. Fast jag tycker bara nästan synd om dom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kaja: polisen tolererar nazister om de samtidigt inte kan skydda demonstrationer från dem.

Det kan dom. De har kapaciteten, det som hände var fortfarande en missbedömning. 

Kaja: Då krävs det en antifascistisk rörelse.

Nej, men för all del, de som håller på med dessa aktioner får gärna fortsätta men då vara medvetna om att de också kommer att bli straffade av rättssystemet och fördömda av samhället. Alla människor som inte tillhör den autonoma vänstern eller (V) hatar AFA/RF.

Kaja: Det var inte det vi debatterade nu och jag har än så länge inte försvarat den typen av våld.

Stödjer man ens existensen av RF/AFA för att de 1 % av gångerna de använder våld använder detta i nödvärn så stödjer man indirekt det andra våldet de använder sig av, vilket är bra mycket vanligare, vilket vi såg idag på UG.

Kaja: Det betyder att våldet Joel brukade inte betäcknas som nödvärn. Det var många fler antifascister som var inblandade och som inte kommer att bli åtalade just för att i det stora hela så var det nödvärn.

Det behöver det inte betyda, det kan även bero på att åklagaren anser att det inte finns tillräckligt stark bevisning för att kunna koppla individer till specifika händelser - även fast man kanske anser att flera stycken begått våldsbrott som inte går att förklara med nödvärn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är i alla fall bra att dessa äckel hängs ut. Som "vanlig svensson" som röstat blått så är det inte nazisterna man är rädd för ute på stan så att säga, skulle jag bli attackerad så är det ifrån vänsterextrema.


   
SvaraCitera

Ironiska är att nazister vanligtvis brukar tillhöra arbetarklassen och vänsterextremisterna brukar vara medelklass. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greken:
Det är i alla fall bra att dessa äckel hängs ut. Som "vanlig svensson" som röstat blått så är det inte nazisterna man är rädd för ute på stan så att säga, skulle jag bli attackerad så är det ifrån vänsterextrema.

Precis. Nazister utgör inget som helst hot mot vanligt folk, det är vänsterextremisterna som är de verkliga hotet.

Som jag varit inne på så många gånger tidigare, nazisterna är vidriga kräk, men inte ens i närheten av att vara lika farliga som vänsterextremisterna. Vänsterextremisterna är våldsammare, är fler, är mer organiserade och har dessutom stöd bland media och etablissemanget. 

Man förföljer inte bara direkt antidemokratiska fascister och högerextremister, utan hoppar på alla som inte delar deras åsikter. Sverigedemokrater, moderater, liberaler - alla förföljs och misshandlas av vänsterextremisterna, enbart på grund av att de tycker olika. Det mest vidriga är nog ändå att de har visst stöd bland politiker, media och vanligt folk, som exempelvis här på UM. 

Skulle jag bli attackerad så är definitivt från vänsterextremister.

AFA, RF och alla ni andra som stödjer dessa antidemokratiska våldsamma vänsterextremister, vilka avskum. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greken: skulle jag bli attackerad så är det ifrån vänsterextrema.

tillhör du den gruppen som nazister går på eller vad?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

presidente:

Precis. Fast jag tycker bara nästan synd om dom.

okej de behöver man inte göra, men ja tyckte bara de verkade så hemskt att göra dom sakerna som dom skrev så sorgligt att dom lever så, men sen tycker ja alla andra är idioter också så kan inte välja någon sida eller så:S är inte rädd för någon heller. 🙁 och inte hatar 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura: tillhör du den gruppen som nazister går på eller vad?

Nej, det är min poäng. Nazister har en mycket snävare grupp människor de attackerar. Vänsterextremister utgör ett hot mot fler kategorier av människor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW: Nazister utgör inget som helst hot mot vanligt folk,

Du är rasist om den där meningen överhuvudtaget ska bli sammanhängande...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greken:

Nej, det är min poäng. Nazister har en mycket snävare grupp människor de attackerar. Vänsterextremister utgör ett hot mot fler kategorier av människor.

ja, men så du tycker inte det är ett problem att nazister går på människor som är mörkhyade, handikappade eller judar? Tänk om de som ingår i den gruppen då. Tänk även på att nazister har begått mord mot dessa grupper. Hur många har vänsterextremister mördat?


   
SvaraCitera