Aviseringar
Rensa alla

Uppdrag Granskning - om den våldsamma antidemokratiska vänstern


Ämnesstartare

NiklasW: Nazister utgör inget som helst hot mot vanligt folk

Nä visst, nazister är oskyldiga små nallebjörnar.


   
SvaraCitera
mynona

Greken: Nej, det är min poäng. Nazister har en mycket snävare grupp människor de attackerar. Vänsterextremister utgör ett hot mot fler kategorier av människor.

Detta stämmer knappast. Nazister är ett hot mot alla "icke svenskar/icke arier", och även mot dem om de är feminister, gay etc. Nazister är ett hot mot alla icke nazister. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Detta stämmer knappast. Nazister är ett hot mot alla "icke svenskar/icke arier", och även mot dem om de är feminister, gay etc. Nazister är ett hot mot alla icke nazister. 

Jag tror han mena direkt som att de inte skulle attackera vem som helst på samma sätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zodd:

Nä visst, nazister är oskyldiga små nallebjörnar.

Verkligen inte. Nazister är avskum och har vidriga åsikter. Men går i princip aldrig till handling, är oerhört få, väldigt dåligt organiserade och misslyckas ofta de få gånger de gått till attack. Se bara exemplet i Kärrtorp. Nazister är avskum, men oftast ofarliga sådana. 


   
SvaraCitera
mynona

xxxx:

Jag tror han mena direkt som att de inte skulle attackera vem som helst på samma sätt.

Kanske, men då får han säga det själv i så fall. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW: Men går i princip aldrig till handling, är oerhört få, väldigt dåligt organiserade och misslyckas ofta de få gånger de gått till attack.

över 23 mord säger ändå nånting. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

32g94FPaqw9WKHL0KH2L5dLMIW3Osx: Du är rasist om den där meningen överhuvudtaget ska bli sammanhängande...

NiklasW:

Verkligen inte. Nazister är avskum och har vidriga åsikter. Men går i princip aldrig till handling, är oerhört få, väldigt dåligt organiserade och misslyckas ofta de få gånger de gått till attack. Se bara exemplet i Kärrtorp. Nazister är avskum, men oftast ofarliga sådana. 

NiklasW: Som jag varit inne på så många gånger tidigare, nazisterna är vidriga kräk, men inte ens i närheten av att vara lika farliga som vänsterextremisterna. Vänsterextremisterna är våldsammare, är fler, är mer organiserade och har dessutom stöd bland media och etablissemanget.

Vad pratar du om? Jag är anti-rasist och avskyr nazism. Det enda jag säger är att nazister inte är lika farliga som vänsterextremister. Precis som experten i programmet sa, 95% av attackerna i det området kom från vänstern. Nazister är vidriga, men är i det stora hela ofarliga.


   
SvaraCitera

mynona:

Detta stämmer knappast. Nazister är ett hot mot alla "icke svenskar/icke arier", och även mot dem om de är feminister, gay etc. Nazister är ett hot mot alla icke nazister. 

Afa är ett hot mott alla ått höger. Inte bara det du såg ju var som hände med gästarbetarna. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura: ja, men så du tycker inte det är ett problem att nazister går på människor som är mörkhyade, handikappade eller judar? Tänk om de som ingår i den gruppen då. Tänk även på att nazister har begått mord mot dessa grupper. Hur många har vänsterextremister mördat?

Klart att jag tycker att det är ett problem. Jag avskyr nazister precis som vänsterextrema. Men vänsterextrema daltas det mycket mer med, många inom media sympatiserar med AFA/RF. Hur skulle det se ut om folk på Expressen sympatiserade med SMR?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag ser det som såhär: Nazister och rasister är våldsamma. Våld föder bara mer våld vilket innebär att dessa slödder är det som dragit igång vänsterextremistiskt våld. Och då våld bara föder mer våld innebär det nu att det hela är en enda ond cirkel - nästan. Om nazister och rasister skulle upphöra med sitt våld hade vänsterextremister gjort det också - men - om vänsterextremister och organisationer som NiklasW nämnt upphör med sitt våld så kan nazister och rasister fortsätta med sitt våld i fred.

Jag stöjder inte någon typ av våld i något sammanhang, men jag har förståelse för existensen för det vänsterextremistiska våldet - det är mer eller mindre tyvärr ett måste.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Detta stämmer knappast. Nazister är ett hot mot alla "icke svenskar/icke arier", och även mot dem om de är feminister, gay etc. Nazister är ett hot mot alla icke nazister. 

Nazister är få, dålig organiserade, och går nästan aldrig till attack. Vänsterextremisterna är organiserade, många och stöds dessutom delvis av media och politiker. När de hoppar på folk hoppar de precis på alla. Invandringskritiker, liberaler, moderater, anhöriga och inte ens politiskt aktiva. 

Att du inte ser den här skillnaden är skrämmande. 


   
SvaraCitera

Storchen84:
Jag ser det som såhär: Nazister och rasister är våldsamma. Våld föder bara mer våld vilket innebär att dessa slödder är det som dragit igång vänsterextremistiskt våld. Och då våld bara föder mer våld innebär det nu att det hela är en enda ond cirkel - nästan. Om nazister och rasister skulle upphöra med sitt våld hade vänsterextremister gjort det också - men - om vänsterextremister och organisationer som NiklasW nämnt upphör med sitt våld så kan nazister och rasister fortsätta med sitt våld i fred.

Jag stöjder inte någon typ av våld i något sammanhang, men jag har förståelse för existensen för det vänsterextremistiska våldet - det är mer eller mindre tyvärr ett måste.

Hjärta

Fast varken liberalapartiet eller moderaterna använder sig av våld.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

presidente:

Fast varken liberalapartiet eller moderaterna använder sig av våld.

Eller invandringskritiker för den delen, dessutom inte ens de flesta av nazisterna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW: Nazister är få, dålig organiserade, och går nästan aldrig till attack. Vänsterextremisterna är organiserade, många och stöds dessutom delvis av media och politiker. När de hoppar på folk hoppar de precis på alla. Invandringskritiker, liberaler, moderater, anhöriga och inte ens politiskt aktiva.

I uppdrag granskning nämndes det att nazisterna är mer mobiliserade än nånsin.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greken:

Klart att jag tycker att det är ett problem. Jag avskyr nazister precis som vänsterextrema. Men vänsterextrema daltas det mycket mer med, många inom media sympatiserar med AFA/RF. Hur skulle det se ut om folk på Expressen sympatiserade med SMR?

de är ju bara för vänsterextrema är mer snälla och därför tycker de om varandra mer, och högerextrema tycker de är bättre att vara elak och hata varandra


   
SvaraCitera