Aviseringar
Rensa alla

Uppdrag Granskning - om den våldsamma antidemokratiska vänstern


Ämnesstartare

Zodd:
Skolelever som demonsterar mot SD = vänsterextremister.

Nazister som hugger ihjäl folk på stan = buspojkar.

Någon eller några här verkar resonera så.

Vem resonerade så? Har inte sett någon här i tråden varken stödja nazister eller kalla nazisterna för "buspojkar".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

presidente:

Dom blockerade SD det är det som var odemokratiskt hur många gånger måste man förklara det tills du fattar?

Någon borde förklara för dig vad demokrati är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zodd: Skolelever som demonsterar mot SD = vänsterextremister.

Nazister som hugger ihjäl folk på stan = buspojkar.

Någon eller några här verkar resonera så.

Mjo... Ett exempel på en sådan buspojke har vi här:

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.1026991-atal-for-drapforsok

Visserligen snart två år gammalt, men jag vet ärligt talat inte om jag vill veta hur många fler sådana exempel det finns... Detta är också ett av oändligt många anledningar till varför det vänsterextremistiska våldet existerar.

presidente: Kollade du ens på uppdrag granskning?

Nej, och jag har inte ens läst alla inlägg i den här tråden (än), jag ser bara att det diskuteras friskt om det vänsterextrema våldet.

Hjärta


   
SvaraCitera

NiklasW:
Vem resonerade så? Har inte sett någon här i tråden varken stödja nazister eller kalla nazisterna för "buspojkar".

Han anklagar sina motståndare för att använda andra argument en vad dom använder. Tyvärr minns jag inte vad den typen av argumentation heter. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zodd: Skolelever som demonsterar mot SD = vänsterextremister.

Nazister som hugger ihjäl folk på stan = buspojkar.

Någon eller några här verkar resonera så.

Vem här har påstått sådana dumheter? Visa inläggen.


   
SvaraCitera

Zodd:

Någon borde förklara för dig vad demokrati är.

Blockad= odemokratiskt.
demostration= demokratiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

presidente:

Han anklagar sina motståndare för att använda andra argument en vad dom använder. Tyvärr minns jag inte vad den typen av argumentation heter. 

Halmgubbar. 


   
SvaraCitera

NiklasW:

Halmgubbar. 

Tack.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha, muppgänget anfaller...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zodd:
Haha, muppgänget anfaller...

Och där tog argumenten slut, inga svar på frågan om bevis, inga fler förklaringar. Bra jobbat ändå. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zodd: Haha, muppgänget anfaller...

Mm bäst att passa sig och dra sig tillbaka... eller inte.

När det gäller SD i skolor då detta togs upp igen har jag bara en sak att säga om det:

http://www.gp.se/nyheter/debatt/1.2361422-darfor-ska-sd-inte-fa-komma-in-i-skolorna

"Ska barn som själva eller vars föräldrar kommer ifrån länder söder om Alperna, barn som har en religiös tro som inte SD ser som ”svensk” eller barn som inte tillhör kärnfamiljer behöva bli kränkta i sitt eget klassrum?"

Hjärta


   
SvaraCitera

presidente: Att använda våld i politisk syfte är terrorism.

Nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW: Och där tog argumenten slut, inga svar på frågan om bevis, inga fler förklaringar. Bra jobbat ändå.

Om ni hade grundläggande läsförståelse i svenska hade ni kanske lagt märke till ordet verkar och förstått vad det innebär.

presidente:

Blockad= odemokratiskt.
demostration= demokratiskt.

Sanslöst simpla definitioner minsann.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

player one: jag anser absolut att våld är försvarbart i vissa sammanhang. jag anser inte att det är försvarbart i alla sammanhang. på denna punkt har jag ungefär samma åsikter som typ 99% av befolkningen.

Det har väl jag med. Frågan är bara om du tycker att andra utöver vänstern får tänka i sådana banor utan att deras handlingar blir illegitima.


   
SvaraCitera

tevepro:

Nej.

 Ifrån wikipedia:Terrorism (från latin terror 'rädsla, fruktan')[1] avser det systematiska användandet av våld eller förstörelse, särskilt mot civila mål, för att med hjälp av rädsla tvinga fram politiska eller andra typer av förändringar.


   
SvaraCitera