Aviseringar
Rensa alla

Uppdrag Granskning - om den våldsamma antidemokratiska vänstern


Ämnesstartare

Greken: . Det var syrlig sarkasm med ett tydligt värdebudskap (obs; sluta misshandla folk, ta debatten istället) och inte allmänt innehållslöst trams.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: Hur kan du säga att hon inte har något med ditt trams att göra - när hon är grunden för ditt trams?

Men du måste vara ett;

troll-3.jpg
Att jag använder hennes bild som ett exempel på hur politiskt våld är fel lyckas du på något sätt få till att jag är respektlös mot kvinnan? Verkligen? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greken: Att jag använder hennes bild som ett exempel på hur politiskt våld är fel lyckas du på något sätt få till att jag är respektlös mot kvinnan? Verkligen

Ja, verkligen. Sättet du, presidente och NiklasW uttrycker er på. Fast å andra sidan borde jag inte vara speciellt förvånad över att ni inte ser något fel i det... och ärligt talat är jag inte det hellerSover

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: Ja, verkligen. Sättet du, presidente och NiklasW uttrycker er på. Fast å andra sidan borde jag inte vara speciellt förvånad över att ni inte ser något fel i det... och ärligt talat är jag inte det heller

Den här debatten är som om Löfvén skulle anmärka på att Reinfeldt har ful färg på sina strumpor. Så töntig. Fördöm det politiska våldet ifrån vänsterkanten istället, vilket verkar vara väldigt svårt för dig jämfört med när det kommer ifrån högerkanten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greken: Den här debatten är som om Löfvén skulle anmärka på att Reinfeldt har ful färg på sina strumpor. Så töntig.

Väldigt bra beskrivning av ditt, NiklasWs och presidentes tramsandeTumme uppBra att vi är överensGlad

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: äldigt bra beskrivning av ditt, NiklasWs och presidentes tramsandeBra att vi är överens

Fördömer du våldet ifrån den extrema vänstern? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greken: Fördömer du våldet ifrån den extrema vänstern?

Bara en ytterst begränsad del av det.

Hjärta


   
SvaraCitera

Greken:

Fast det gör polisen i Sverige, därför behövs inte antifascister. De är precis samma kräk och patrask som nazisterna.

Vill även tillägga att dessa vänsterextrema inte enbart ger sig på högerextrema, utan de ger sig även på liberaler och borgare. Personer som helt enkelt inte har samma politiska åsikter som dom.

Håller jag inte med om. Polisens agerande mot nazism tycker jag verkar ligga på samma nivå oavsett nazistiska gruppers storlek och aktivism.

Att de ger på sig andra än nazister är oförsvarbart. Särskilt i tillexempel fallet med den unga flickan och moderaten som man fick se i uppdrag granskning. Detta är ju dock inte antifascism.


   
SvaraCitera

Tennsoldat:

Håller jag inte med om. Polisens agerande mot nazism tycker jag verkar ligga på samma nivå oavsett nazistiska gruppers storlek och aktivism.

Att de ger på sig andra än nazister är oförsvarbart. Särskilt i tillexempel fallet med den unga flickan och moderaten som man fick se i uppdrag granskning. Detta är ju dock inte antifascism.

Så du är för medborgargarden? 
tycker du att det är bra när dom går på medlemmar i svp? 


   
SvaraCitera

Skulle inte ha något större problem med afa om dom bara slogs mot våldsamma nazister såsom smr.


   
SvaraCitera

presidente:

Så du är för medborgargarden? 
tycker du att det är bra när dom går på medlemmar i svp? 

Nej tycker inte man kan motivera det RF gör idag. Däremot anser jag att antifascism är nödvändigt för att grupperna inte ska växa sig för stora. Förstår inte de som av princip är emot all typ av våld. Om man lyckades organisera antifascism i Ryssland så skulle väl ni vara emot det också? Om inte, vad är det som skiljer sig åt? (OBS se mitt tidigare inlägg på första sidan).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skrämmande ja. Visst våld är ju nödvändigt men verkligen inte på detta sätt. Och de har helt missuppfattat begreppet nödvärn, men jag förstår ju vad de menar. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kxhwohkDet finns dock ingen ursäkt i världen för att uppmana till våldtäkt av barn. Någonsin.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
kxhwohkDet finns dock ingen ursäkt i världen för att uppmana till våldtäkt av barn. Någonsin.

kolla källor innan du uttalar dig

källa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Våldshandlingar som de som togs upp i UG är verkligen vidriga. Men tänk er för innan ni vräker ur er hotelser och våldsuppmaningar, det är INTE tillåtet här och kan resultera i en låsning!


   
SvaraCitera