Aviseringar
Rensa alla

Uppdrag Granskning - om den våldsamma antidemokratiska vänstern


Ämnesstartare

NEMI:

Det hade varit väldigt fint med en verklighet där det fanns en direkt korrelation mellan ord och handling. Mellan hävdad åsikt och faktisk åsikt. Men verkligheten kommer aldrig att se ut så. Dessutom är hyckleri en central del i allt som har med politik att göra.

Tyvärr har du nog rätt i det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Weeaboo:

Så nu passar det att öppna upp sig för pressen. Är inte deras policy annars att inte ha med tidningar att göra? Kan vi få höra ett par offentliga ursäkter till alla de personer som olovligen attackerats och hotats i sina hem och fått egendom vandaliserat när de ändå håller på?

Nej jag tror inte de har någon sån policy. Snarare att de pratar med pressen när de vill och inte pratar när de inte vill.

NiklasW:

Jag tycker att um bör ta
större ställning mot våld. Det är inte samma sak som att vilja censurera. 

Genom att censurera folks inlägg och åsikter du ogillar? Riktade sig ditt inlägg till bl.a. mig, ja eller nej? Det är inte en svår fråga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajäveln: Genom att censurera folks inlägg och åsikter du ogillar? Riktade sig ditt inlägg till bl.a. mig, ja eller nej? Det är inte en svår fråga.

Nej, inte genom att censurera åsikter jag inte gillar. Genom att ta avstånd till människor som hyllar våld. Personer som du. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:

Nej, inte genom att censurera åsikter jag inte gillar. Genom att ta avstånd till människor som hyllar våld. Personer som du. 

Menar du att Ungdomar.se ska ta officiellt avstånd från mig? Mycket glad Ska de skicka ut ett pressmeddelande eller hur tänker du att det ska gå till rent konkret?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajäveln:

Menar du att Ungdomar.se ska ta officiellt avstånd från mig? Mycket glad Ska de skicka ut ett pressmeddelande eller hur tänker du att det ska gå till rent konkret?

På samma sätt som man tar avstånd från nazisterna på forumet bör man även ta avstånd från dig. UMs moderatorer och admins kan till en början sluta behandla dig som en vanlig medlem. Du är en antidemokratisk våldsbejakande vänsterextremist och bör behandlas därefter, precis som de antidemokratiska högerextremisterna på forumet behandlades annorlunda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Visst våld är ju nödvändigt

Är det? Vem är det som bestämmer vilket våld som är nödvändigt i sådana fall?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:

På samma sätt som man tar avstånd från nazisterna på forumet bör man även ta avstånd från dig. UMs moderatorer och admins kan till en början sluta behandla dig som en vanlig medlem. Du är en antidemokratisk våldsbejakande vänsterextremist och bör behandlas därefter, precis som de antidemokratiska högerextremisterna på forumet behandlades annorlunda.

Okej, så återigen kommer vi alltså ner till att du vill censurera åsikter du inte gillar och särbehandla de som har dem. Värst vad demokratiskt av dig. Bra att du står upp mot yttrandefriheten! Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greken:

Är det? Vem är det som bestämmer vilket våld som är nödvändigt i sådana fall?

Ett visst våld från poliser är ju exempelvis nödvändigt för att upprätthålla trygghet och lagar för medborgarna i ett samhälle. Nödvärn är ju dessutom också nödvändigt, vilket ju också är reglerat i svensk lag. Lagar som i sin tur kommit till genom demokratiska beslut där hela Sverige fått rösta och bestämma, vilket är skillnaden mot alla dessa rabiata vänsterextremistiska medborgargarden som vissa på forumet verkar försvara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW: Ett visst våld från poliser är ju exempelvis nödvändigt för att upprätthålla trygghet och lagar för medborgarna i ett samhälle.

Jag talar självklart inte om polisen nu, jag tolkade det som om att Isola ansåg att det var befogat för privatpersoner att använda våld i vissa situationer (exkl. nödvärnssituationer).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajäveln:

Okej, så återigen kommer vi alltså ner till att du vill censurera åsikter du inte gillar och särbehandla de som har dem. Värst vad demokratiskt av dig. Bra att du står upp mot yttrandefriheten! Tumme upp

Det sa jag inte. Jag tror inte på censur överhuvudtaget. Jag är till och med emot att nazisterna stängs. Uttrycker du antidemokratiska åsikter som är en fara för samhällets trygghet ska du inte bli varken censurerad eller nedspöad tills du ändrar åsikt. Jag tror att all idioti bemöts med vettiga argument. Däremot vill jag se ett konsekvent avståndstagande från andra medlemmar och från sajten mot sådana antidemokrater som du. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greken:

Jag talar självklart inte om polisen nu, jag tolkade det som om att Isola ansåg att det var befogat för privatpersoner att använda våld i vissa situationer (exkl. nödvärnssituationer).

Förhoppningsvis var det vad hon menade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:
Det sa jag inte. Jag tror inte på censur överhuvudtaget. Jag är till och med emot att nazisterna stängs. Uttrycker du antidemokratiska åsikter som är en fara för samhällets trygghet ska du inte bli varken censurerad eller nedspöad tills du ändrar åsikt. Jag tror att all idioti bemöts med vettiga argument. Däremot vill jag se ett konsekvent avståndstagande från andra medlemmar och från sajten mot sådana antidemokrater som du. 

Återigen; hur ska det gå till? De ska inte censurera mina inlägg och Ungdomar.se ska inte ta officiellt avstånd från mig, hur vill du då att de ska göra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajäveln: Återigen; hur ska det gå till? De ska inte censurera mina inlägg och Ungdomar.se ska inte ta officiellt avstånd från mig, hur vill du då att de ska göra?

De bör ta bort "we change"-bannern och lägga upp en som proklamerar att "Rödingajäveln är en jävla sopa, bara så ni vet". Det hade räckt gott och väl. Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ditt stora problem är ju att hela premissen är fel. Vänster och höger är inte samma sak. Politik är inte något neutralt där likvärdiga åsikter möts och den som har bäst argument vinner. Politik är ingen hobby. Det är på riktigt. Det är människors liv och intressen. Fler sympatiserar med vänstern än högern för att vi står för bättre saker, bedriver en kamp för något bra och har en politik människor sympatiserar med. Att bedriva rasistisk politik och att bedriva antirasistisk politik är inte två sidor av samma mynt. Det ena är bättre än det andra. Rasistiska åsikter är inte lika mycket värda som antirasistiska. Att kämpa för jämlikhet, frihet och vanligt folks makt över samhället är mer värt än att kämpa för ett ojämlikt och auktoritärt samhälle. Att kämpa mot förtryck är mer värt än att kämpa för förtryck.

Greken:

De bör ta bort "we change"-bannern och lägga upp en som proklamerar att "Rödingajäveln är en jävla sopa, bara så ni vet". Det hade räckt gott och väl. Mycket glad

Haha okej. Ja det kan de ju gärna få göra för min del om det gör Niklas glad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajäveln: . Det är på riktigt.

real-life1.jpg


   
SvaraCitera