Aviseringar
Rensa alla

Uppehåll i ett förhållande...


Ämnesstartare

Som rubriken saäger, uppehåll i ett förhållande, är detta normalt?

Lägget är så vi har varit ihopp i 2 månader... 2 månader som har varit underbara och det tycker vi båda, hon säger att det är hennes bästa förhållande, själv har jag inte mycketa att jämnföra med jag älskar henne verkligen och har aldrig varit gladare med mitt liv 😛

Dock så har jag tyvärr betett mig en aning dumt, eller snarare jag har varit på lite dåligt humör 2-3 helger förmodligen på grund av allt jävla skolarbete som gjort saker och ting riktigt stressigt på sistone... detta har gjort att hon nu inte är riktigt säker på mig, hon kan inte säga att hon älskar mig men säger att hon har känslor kvar för mig och vill at vi ska ta ett uppehåll i minst 2 veckor... detta uppehåll innebär att inte träfas och att hålla kontakten genom chatt och då bara som om vi vore vänner, och inga sms :/

Känns lite lustigt... Är uppehåll med förhållande normalt?
Förhoppningsvis får jag väll iallafall klart mitt skolarbete och hon får sin tid för sig själv som hon säger att hon vill ha... hoppas bara allt kan bli bra sen :S


   
Citera

Leonick:

hon kan inte säga att hon älskar mig men säger att hon har känslor kvar för mig och vill at vi ska ta ett uppehåll i minst 2 veckor.

Ni har varit tillsammans i två månader, man älskar inte någon efter två månader.

Det kommer inte att komma någonting vettigt ur det om hon vill ta ett uppehåll. Dumpa och gå vidare är mitt råd!


   
SvaraCitera

hon vill göra slut men vågar inte säga det


   
SvaraCitera

Leonick:

Känns lite lustigt... Är uppehåll med förhållande normalt?

För tidigt om du frågar mig, håller själv på att balansera på knivens egg man här äre ett föhållande som varat i 9 månader det handlar om och tro mig, det är inte första gången[n]


   
SvaraCitera

Leonick:

Som rubriken saäger, uppehåll i ett förhållande, är detta normalt?

Jag trodde du skrev att ni hade varit ihop i 2 år. Då hade det varit lite mer normalt. Nu känns det lite mer "dagis" om du förstår vad jag menar. Bli osäker på någon för att den personen just då har mycket skolarbete och stressad. Jag vet inte[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leonick:

Som rubriken saäger, uppehåll i ett förhållande, är detta normalt?

japp:), tror jag?[confused]


   
SvaraCitera

massgrav:

Ni har varit tillsammans i två månader, man älskar inte någon efter två månader.

källhänvisning?


   
SvaraCitera

massgrav:

Ni har varit tillsammans i två månader, man älskar inte någon efter två månader.

Kan man göra, men låter väl lite otroligt.


   
SvaraCitera

massgrav:

Ni har varit tillsammans i två månader, man älskar inte någon efter två månader.

Kan man göra, men låter väl lite otroligt.


   
SvaraCitera

mörknäs:

källhänvisning?

mörknäs:

idk, my bff, jill?


   
SvaraCitera

massgrav:

idk, my bff, jill?

du ser. det är helt idiotiskt att ens uttala sig om när det är möjligt att älska någon och när det är omöjligt. inte för att jag personligen skulle kalla ett förhållande för ett sådant efter två månader, men det hör liksom inte till. för det första så finns det ingen tydlig definition av ordet, vilket innebär att olika personer läser in olika saker i det, för det andra så går det överhuvudtaget inte att jämföra känslor på det sätt som skulle krävas för att man skulle kunna sätta en strikt definition.

tl;dr det du säger är i princip "jag är av en annan åsikt än vad du är", och det är ju kanske inte så givande.


   
SvaraCitera

mörknäs:

tl;dr det du säger är i princip "jag är av en annan åsikt än vad du är", och det är ju kanske inte så givande.

Mer eller mindre.

Men det säger väl i princip sig själv att man inte rusar in och älskar någon, på fullaste allvar efter två månader?


   
SvaraCitera

massgrav:

Men det säger väl i princip sig själv att man inte rusar in och älskar någon, på fullaste allvar efter två månader?

varför inte?


   
SvaraCitera

Fattar inte hur ni gör det.


   
SvaraCitera

jag har en paus med min pojkvän, typ,


   
SvaraCitera