Aviseringar
Rensa alla

Uppfatta nåns namn


Ämnesstartare

Tänkte på en grej förut när jag hälsade på min brors kvinnliga sällskap, hon skapade min hand och presenterade sig men jag minns inte hennes namn 😮 och då tänkte jag på att jag sällan minns vad folk heter när de presenterar sig 😮 det är jobbigt 🙁

Nån annan som också sällan uppfattar folks namn? 


   
Citera
Ämnesstartare

Namn över telefon glömmer jag lika fort som jag hör dem, är nog lite bättre på att minnas när någon presenterar sig i person


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rulltorta : hon skapade min hand

nice


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är likadan! Strax efter att någon presenterat sig kan jag glömma direkt igen 🙁 Försöker bli bättre på att vara uppmärksam 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kronotomi:
Namn över telefon glömmer jag lika fort som jag hör dem, är nog lite bättre på att minnas när någon presenterar sig i person

Namn i telefon är ren omöjlighet för mig :/

Attitydinkontinent:

nice

HAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!! 

FruLiten:
Är likadan! Strax efter att någon presenterat sig kan jag glömma direkt igen 🙁 Försöker bli bättre på att vara uppmärksam 

Sjukt irriterande 🙁 Ja jag med, tänker nu liksom att nästa gång ska jag banne mig minnas men kommer förmodligen faila då med :/


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Namn går in genom ena örat och ut genom andra snabbare än ljudet.
typ omöjligt att komma ihåg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rulltorta : Sjukt irriterande 🙁 Ja jag med, tänker nu liksom att nästa gång ska jag banne mig minnas men kommer förmodligen faila då med :/

Ja. Fast när jag glömt någons namn brukar jag bara säga typ "Du... förlåt, men jag är så himla dålig på att minnas namn på folk så jag undrar bara vad du heter" De flesta brukar bara " JAAA men jag är likadan!!!!" och presentera sig igen 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ps. gillar din profilbild Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMI:
Namn går in genom ena örat och ut genom andra snabbare än ljudet.
typ omöjligt att komma ihåg.

Det är så konstigt 😮

FruLiten:

Ja. Fast när jag glömt någons namn brukar jag bara säga typ "Du... förlåt, men jag är så himla dålig på att minnas namn på folk så jag undrar bara vad du heter" De flesta brukar bara " JAAA men jag är likadan!!!!" och presentera sig igen 

Haha modigt att du vågar det! Jag skäms alltid och vågar inte fråga igen 🙁 Men det känns som en bra grej för att slippa det jobbiga 😀 Ska försöka smala mod!

FruLiten:
ps. gillar din profilbild Rodnar

Hahaha! Tack 😀 Hitta den på en sida där nån lagt upp de "150 viktigaste katt bilderna" xD 


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

rulltorta : Det är så konstigt 😮

ja jag fattar inte.. särskilt inte om jag jämför med hur mycket annat som fastnat bara sådär ... som typ mest är bara onödigt också


   
SvaraCitera

om det är många jag ska skaka hand med samtidigt lägger jag inte namnen på minnet.
är det typ 1-2pers kommer jag ihåg dom. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMI:

ja jag fattar inte.. särskilt inte om jag jämför med hur mycket annat som fastnat bara sådär ... som typ mest är bara onödigt också

Ja precis! Massa random skit som inte behövs som liksom fastnar hur lätt som helst, sjukt konstigt 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ur informativt hänseende är ju ett presentationsvarv helt värdelöst. Jag tar dock inte illa upp om någon glömmer mitt namn, är ganska opersonligt, och människor tar som regel inte illa upp när jag frågar dem en andra gång.


   
SvaraCitera
mynona

Jag tar inte illa upp om någon glömmer mitt namn men det sker sällan: glömmer jag någon annans namn väntar jag ofta på att någon annan ska tilltala personen med sitt namn, så får jag reda på det. Man behöver egentligen inte veta personens namn för att umgås och tala med den, beroende på hur man formulerar sig kan man dölja att man glömt bort det. 


   
SvaraCitera

Kan minnas de mest obskyra detaljer men namn... holy fuck vad svårt jag har att komma ihåg vad folk heter haha


   
SvaraCitera