Aviseringar
Rensa alla

Uppgift


Ämnesstartare

Hej! 

Jag har en uppgift i skolan. Vi ska skriva om en helvetesskildring. Några förslag? Finns det några mer texter än Dantes som har en helvetesskildring?


   
Citera
Ämnesetiketter

Har inte bibeln/andra heliga skrifter olika skildringar av helvettet? Har ingen direkt källa på detta, men det kanske kan vara ett tips. 


   
SvaraCitera

När änglar dör av Andreas Roman, heheh tro de va skämt på Bibeln om Lucifer, men där jag fick inspiration till min bild på profilen! Hjärta


   
SvaraCitera

Varför inte ta Roman Polanskis skräckfilm "Rosemarys Baby" som förebild... kvinnan blir våldtagen av djävulen och senare föder om djävulens barn. Filmen blev en tittarsuccé.


   
SvaraCitera

politisk realist:
Varför inte ta Roman Polanskis skräckfilm "Rosemarys Baby" som förebild... kvinnan blir våldtagen av djävulen och senare föder om djävulens barn. Filmen blev en tittarsuccé.

Skiiitläskig, tack för påminnelsen.  Gråter
Filmen blev en tittar succe för skräckfobier. Handen som vaggar gungan och Secret garden är i alla fall mildare och går att se ooom! Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OnkelHubert:
Har inte bibeln/andra heliga skrifter olika skildringar av helvettet? Har ingen direkt källa på detta, men det kanske kan vara ett tips. 

Några mer förslag?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SkeletonGirl:

Skiiitläskig, tack för påminnelsen.  Gråter
Filmen blev en tittar succe för skräckfobier. Handen som vaggar gungan och Secret garden är i alla fall mildare och går att se ooom! Rodnar

Har du några mer tips? :))


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

politisk realist:
Varför inte ta Roman Polanskis skräckfilm "Rosemarys Baby" som förebild... kvinnan blir våldtagen av djävulen och senare föder om djävulens barn. Filmen blev en tittarsuccé.

Tack! Har du några mer tips


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SkeletonGirl:
När änglar dör av Andreas Roman, heheh tro de va skämt på Bibeln om Lucifer, men där jag fick inspiration till min bild på profilen! Hjärta

Tack för ditt förslag. Jag kommer ha användning till det. Har du några mer förslag?


   
SvaraCitera

SkeletonGirl: Skiiitläskig, tack för påminnelsen. Gråter

Rosemarys Baby är ju en psykologisk skräckfilm utan ett enda slagsmål och en enda blodsdroppe. Men den är jävligt mörk och dyster.


   
SvaraCitera

En rödgrön regering. Ryser av bara tanken.


   
SvaraCitera

Malonexd: Tack! Har du några mer tips

En av mina favoritskräckisar - OMEN, ellet The Omen som originaltiteln var.

Enl Wikipedia: Omen handlar om makarna Thorn och deras son Damien. Katherine Thorn födde en dödfödd son, som på lasarettet ersattes med ett gossebarn vars mor dog i samband med förlossningen. Endast hennes man, Robert Thorn, och sjukhuspersonalen har vetskap om detta. Paret är till en början ovetande om att Damien är Satans son. Alla, som försöker avslöja denna otäcka hemlighet och varsko Damiens föräldrar, dör en ond bråd död. Med tiden går det dock upp för Damiens far att sonen verkligen är djävulens avkomma...

SWE_056023R1.jpg

Omen blev sådan tittarsuccé så det kom även upp Omen 2, Omen 3 och Omen 4. En av mina favvorullar  Tumme upp


   
SvaraCitera