Aviseringar
Rensa alla

Uppgradering av citeringsfunktionen


Ämnesstartare

Halli Hallå!

André Vifot Haas:

Tänkte bara meddela att jag och Åtta har fipplat fram en liten uppgraderingen av citeringsfunktionen.När ni klickar på "Citera"-knappen citeras numera inlägget. Du behöver alltså inte längre markera något i ett inlägg för att citera, vilket gör att det äntligen funkar galant även i telefonen! Är citeringen längre än 500 pixlar så komprimeras allt till en liten rad som går att visa och dölja. Givetvis går det fortfarande att citera på det gamla hederliga viset också.

Det här är typ ett första utkast av funktionen, och vi tar gärna tar emot förslag på hur den kan bli ännu bättre (om ni nu upplever något problem). Åtta bad mig också uppmana er om att "Javascript-filen som har hand om citeringen kan ligga kvar i webläsarcachen", så om något beter sig konstig kan det hjälpa att rensa cachen.

Och när vi ändå var inne och rotade i databasen passade vi även på att fixa så att inloggade medlemmar slipper se den där fula klumpen längst ner som visar senaste texter, bloggar, fotoalbum och annat tjafs.

Glad helg! [party]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Fan vad bra!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas:

vilket gör att det äntligen funkar galant även i telefonen!

happ, då har jag inget liv längre då.

Dold text: Nej men braa! äntligen [cheers]


   
SvaraCitera
Åtta

André Vifot Haas:

Tänkte bara meddela att jag och Åtta har fipplat fram en liten uppgraderingen av citeringsfunktionen.När ni klickar på "Citera"-knappen citeras numera inlägget. Du behöver alltså inte längre markera något i ett inlägg för att citera, vilket gör att det äntligen funkar galant även i telefonen! Är citeringen längre än 300 tecken så komprimeras allt till en liten rad som går att visa och dölja. Givetvis går det fortfarande att citera på det gamla hederliga viset också.

Det här är typ ett första utkast av funktionen, och vi tar gärna tar emot förslag på hur den kan bli ännu bättre (om ni nu upplever något problem). Åtta bad mig också uppmana er om att "Javascript-filen som har hand om citeringen kan ligga kvar i webläsarcachen", så om något beter sig konstig kan det hjälpa att rensa cachen.

Och när vi ändå var inne och rotade i databasen passade vi även på att fixa så att inloggade medlemmar slipper se den där fula klumpen längst ner som visar senaste texter, bloggar, fotoalbum och annat tjafs.

Glad helg!

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nam eleifend sodales ipsum sed placerat. Fusce vel luctus ligula. Suspendisse potenti. Proin convallis justo sed tortor faucibus imperdiet at nec purus. Phasellus id mattis risus. Proin neque tellus, venenatis at sagittis in, placerat tempus nunc. Aliquam erat volutpat. Donec ac erat sapien. Suspendisse potenti. Integer velit tellus, molestie sed gravida sit amet, viverra ac elit. Fusce aliquet justo nec nisl dictum sed mollis arcu pellentesque. Proin at erat ac nulla vestibulum varius nec quis mauris. Cras dui enim, scelerisque vitae consequat ut, lobortis non mi.

Nullam id ligula tellus, varius vestibulum nulla. In hac habitasse platea dictumst. Fusce imperdiet metus sit amet odio tempor placerat. Sed in nunc a velit tempor semper ut in nulla. Aenean urna ipsum, facilisis eget egestas et, varius et mauris. Cras scelerisque ante ac purus dapibus sit amet gravida metus euismod. Aliquam erat volutpat. Donec vel accumsan mauris.

Mauris molestie metus ac felis tincidunt fringilla hendrerit purus commodo. Vestibulum ut tempor nisl. Ut malesuada enim in massa porttitor tristique vestibulum nunc dapibus. Suspendisse quis pretium magna. Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada fames ac turpis egestas. Pellentesque lacinia turpis risus, non commodo ipsum. Proin quis rutrum massa. Fusce quis fringilla erat. Pellentesque mattis orci et nisi consequat ornare. Aenean elit tellus, viverra ac pellentesque vitae, auctor sit amet ligula. Donec iaculis tortor vel est interdum tristique.

Vestibulum in pharetra lacus. Nunc gravida vehicula metus, eu placerat nulla ornare lacinia. In in facilisis tellus. Class aptent taciti sociosqu ad litora torquent per conubia nostra, per inceptos himenaeos. Suspendisse et sollicitudin magna. Aenean aliquam metus quis sapien consectetur molestie. Suspendisse commodo, est vitae pulvinar eleifend, ligula massa rutrum enim, sit amet fermentum tellus mi sed ante. Pellentesque dignissim nisi eget tortor consectetur varius blandit neque faucibus. Sed facilisis malesuada justo, et egestas erat convallis vel. Suspendisse luctus vulputate sollicitudin. Nunc venenatis massa in purus dapibus non vestibulum enim cursus. Integer ornare gravida arcu, ut tempor mi luctus in. Vestibulum tempor, justo non pellentesque dictum, quam urna venenatis lacus, suscipit suscipit lectus


   
SvaraCitera
time
 time

BÄSTA EVER!

Förlåt. Ja, jag blev verkligen så exalterad att caps lock var nödvändigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fast nä. Det gjorde den ju inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Fast nä. Det gjorde den ju inte.

Om du tänker på klumpen längst ner så lät Åtta den vara kvar för alla moderatorer. Han sa att det var för att ni fortfarande skulle kunna radera saker där, men personligen tror jag att han mest gjorde det för att jävlas.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

världens starkaste man:

Fan vad bra!

Fingerprints:

Nej men braa! äntligen

timeisrunningout:

BÄSTA EVER!

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas:

Om du tänker på klumpen längst ner så lät Åtta den vara kvar för alla moderatorer. Han sa att det var för att ni fortfarande skulle kunna radera saker där, men personligen tror jag att han mest gjorde det för att jävlas.

Va, vilken klump? Vad trycker ni på när ni citerar egentligen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Va, vilken klump? Vad trycker ni på när ni citerar egentligen?

Han menar den enorma footern som brukar finnas på sidan. Men själva citat-funktionen är som den brukar för mig med.


   
SvaraCitera
Åtta

Budolicious:

Vad trycker ni på när ni citerar egentligen?

Citera-knappen. Om det inte funkar för dig så är det troligtvis för att den gamla Javascript-filen ligger kvar i cachen.

André Vifot Haas:

personligen tror jag att han mest gjorde det för att jävlas.

Korrekt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Citera-knappen. Om det inte funkar för dig så är det troligtvis för att den gamla Javascript-filen ligger kvar i cachen.

Aah. Uppdaterade några gånger, funkar nu. [party] Kalas.
Enda negativa blir väl att inlägg som svarar på flera citat (som ditt ovan) förlorar den uppdelning som de bortplockade citaten innebär. Men man får väl se till att markera rätt text själv om så är fallet antar jag.


   
SvaraCitera
Åtta

Rymdpirat:

Enda negativa blir väl att inlägg som svarar på flera citat (som ditt ovan) förlorar den uppdeling som de bortplockade citaten innebär.

Hur menar du? Menar du att om du t.ex. skulle trycka på citera-knappen på mitt inlägg ovan så skulle all text citeras? I sådana fall får man markera texten själv, ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Menar du att om du t.ex. skulle trycka på citera-knappen på mitt inlägg ovan så skulle all text citeras?

Ja, precis. I de lite längre diskussionerna så är det ju ofta 5-10+ olika separata stycken man vill svara på. Ser ingen egentlig lösning på det, det var ingen kritik. [party]


   
SvaraCitera
Åtta

Rymdpirat:

Ser ingen egentlig lösning på det, det var ingen kritik.

Kritik är välkommen, men som sagt, jag vet inte riktigt hur man skulle kunna lösa det. Det är ju egentligen rätt smidigt att kunna markera endast de delar man vill citera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fint. Duktig norrlänning, förtjänar en klapp på huvudet.


   
SvaraCitera