Aviseringar
Rensa alla

Uppkörning imon


Ämnesstartare

Har uppkörning vid 12:30 imorgon Riktigt nervös redan... en sak som är säkert lär inte sova ikv:S Hur gick eran uppkörning till?


   
Citera

min syrra behövde köra om det tre ggr och min kompis fick det på första försöket, mer än så vet jag ej Galen


   
SvaraCitera

Ironiskt att jag pratade med min kollega om det hör idag...

Dumt att köra upp mitt på dan kan jag säga. Jag gjorde det första gången och kuggade, man blir avslappnad, kör fort och är inte tillräckligt uppmärksam.

När jag däremot körde 7.30 på morgonen i rusningstrafik och snöstorm var jag inte lika kaxig men just därför var jag mer fokuserad och klarade det. Fick tillochmed beröm under själva uppkörningen, toppbetyg och plus i kanten!


   
SvaraCitera

tare lugnt och förklara dina handlingar i trafiken bara.

jag fick köra i liten stad, på landsväg samt motorväg. hade turen att få en snäll och avslappnad kontrollant.


   
SvaraCitera

det är vanligt att behöva köra upp fler gånger än en, så oroa dig intw för den saken.


   
SvaraCitera
reben

min första sög pga han jag körde med va jättestel o typ sa en sak var femte minut typ

blev kuggad för: kollade på fel håll när jag svängde samt trodde 1 rondell va 1filig så va den 2filig Gråter

min andra gick superbra, va skön stämning i bilen pga va nån fr kontoret med på uppkörningen pga hon tkte de va intressant o veta va dom faktsikt jobbade med o så. körde fel 2 ggr men han bara: bättre de än att du skulle svängt helt hastigt. samt typ att jag kunde ägna mer tid åt att läsa på skyltar när jag väl hade kortet. färdplanering va de ja sög på men det kan man ju inte direkt öva upp på körskolan. elr ah. w/e.

tips: andas, va nykter, kolla på rätt håll


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min körning är inget fel på alls. det är bara att jag är så himla rädd att jag kommer vara för nervös och kör som jag i vanliga fall gör undrar hur många gånger jag har tänkt så idag 


   
SvaraCitera

Det var nervöst.. Hade ej sovit på 2 nätter (hade teoriprovet dagen innan) hehe.. 

Det gick fint iaf, klockan var 14:50 och satt i bilen och väntade på tanten haha fick typ peka ut grejer under motorhuven under säkerhetskontrollen (hade fel på typ bromsolja och nånting annat).. Sedan vart det körning i ca: 20min, tanten bredvid var väldigt tydlig i vart jag skulle svänga och sådär.. Men hon testade mig ett par gånger, typ: "Aah, då tar du vänster nästa och kör ut på E4:an åt söder mot sthlm.. sthlm ligger norr här om så då fortsatte jag rakt fram och tog höger i norra riktningen sen osv.. Hmm vad var det mer.. Jo just det, hon sade typ "Sväng höger i nästa korsning" Och då vart det enkelriktat i fel riktning så att säga, så jag körde till nästa korsning och tog höger där istället..

Typ sådana små tester de gör för att klargöra att man har koll på läget.    


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kuggar man om man så här placerar sig fel på en enkelriktat ?Är riktigt kass på läsa skyltar så såna saker kan hända. Och igår åkte jag nästa in i en enkelriktat gata (från fel håll då)har lite dåligt självförtroende pga av de men annars går körningen bra kanske hade dålig uppmärksamhet den sekunden


   
SvaraCitera

Hade jäkligt lätt uppkörning!

Gick väl till som följande typ;
Stod ivrig som fan och väntade på att handeledaren (kallar man denne så? jaja) skulle komma. Han dök upp och vi skakade hand och han sade tomt "sätt dig i bilen".
Gjorde detta och då förklarade han papperet han skulle skriva på osv sedan så sa han "jaa, då vill jag att du kör utvändig kontroll och kontrollerar motorhuven" (något åt det hållet) så gick ut och öppnade huven och började peka var man fyllde på div. grejor och han sa "aeh, vafan XXX ser att du kan detta, så vi hoppar över det, sätt dig i bilen du"

Sedan så började vi köra. Körde mestadels landsväg och vi snackade NHL hela tiden. Gjorde mig avslappnad som fan.
Det "svåraste" jag fick göra var att backa in i någon parkeringsruta på enkelriktad väg eller så.
Körde tillbaka och klarade skiten. 

Gjorde teorin på morgonen, fick 63 tror jag, körde upp vid 11-12 ungefär.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

åfan 63 är inte illa:D


   
SvaraCitera

vet en till som ska ha det imorgon 🙂

Var inte nervös eller orolig, öva så mkt du kan (på det du inte kan) innan dess, lycka till


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack, ska försöka:P


   
SvaraCitera

 Uppkörningen var den lätta biten. Jag klarade min fläckfritt på första. Det svåra var teorin.


   
SvaraCitera