Aviseringar
Rensa alla

Upplägg för effektivast träning ?


Ämnesstartare

Tjo! Det jag undrar är hur ska man lägga upp sitt tränigspass när man kör 2st muskel grupper på samma pass? Klassisk ex: Bröst, triceps.

Just nu kör jag: Warmup , 4-5 set bröst , 4-5 set triceps, 6-7 set bröst , 6-7 set triceps. dvs "4 delar"

Det jag undrar är om det är effektivare att köra bara "2 delar" (köra första halvtimmen bröst och sista halvan triceps) eller om det är bra att köra som jag gör ?[confused] tacksam för svar! [bigsmile]

ÄNDRAT 2009-06-24 16:08
Tjo! Det jag undrar är hur ska man lägga upp sitt tränigspass på gymmet när man kör 2st muskel grupper på samma pass? Klassisk ex: Bröst, triceps.

Just nu kör jag först 4-5 set bröst sedan 4-5 set triceps sen ökar jag till 6-7 set bröst & 6-7 set triceps.

Målet är att öka i volym och såklart styrka, borde jag köra som jag gör eller är det effektivare att träna endast bröst första halvan av gymtiden och triceps sista halvan?
Tacksam för svar!


   
Citera

Vad är ditt mål ens.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Weapons Dude:

Vad är ditt mål ens.

Öka volym/styrka. [crazy]


   
SvaraCitera

friggebo:

Öka volym/styrka. [crazy]

Hur många reps kör du? Det där ser mer ut som uthållighetsträning i och med att det blir så mycket för två muskelgrupper.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Weapons Dude:

Hur många reps kör du? Det där ser mer ut som uthållighetsträning i och med att det blir så mycket för två muskelgrupper.

Försöker hålla mig mellan 8-12 reps. Har du några andra förslag på hur jag ska lägga upp det för att öka i volym och styrka så får du gärna dela med dig[smile]


   
SvaraCitera

friggebo:

Bröst, triceps

armhävningar [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Argh:

armhävningar

Gym ? 🙂


   
SvaraCitera

friggebo:

Gym ? 🙂

armhävningar kan man väl göra på gym? bänkpress är väl samma rörelse vad jag vet men där kontrollerar du skivstången och inte din egen kropp. du kan ju alltid lägga upp benen på en bänk eller ribbstol, då blir det ju tyngre.
dips är väl på ett ungefär samma muskler?
chins är ju bröst och biceps..

annars, här har du en ren bröstmaskin, inte för att jag fattar vad den ska vara bra för eftersom att den inte är verklighetstrogen på något sätt menmen

för triceps kan du ju lyfta en hantel bakom nacken eftersom att du absolut vill använda redskapen på gymmet. annars är stjärnarmhävningar med fötterna på en ribbstol. du kan också göra arhävningar uppochner mot en vägg, det ger lika mycket axlar, men det är väl bara en bonus?:)


   
SvaraCitera

Kör klart bröst och gå sedan på triceps...du kopplar in triceps när du kör bröst och triceps är mindre muskelgrupp än bröst så varvar du får du garanterat inte ut lika mkt av just andra varvet för bröst då du borde vara slut i triceps.

Vad kör du för övning där du orkar 6-7 set me 8-12 reps? Låter som du kör på tok för lätt,för att öka i styrka får du lassa på lite och kanske köra 6- så många reps som möjligt ,men utförandet får inte bli sämre,då är de lika bra att stanna på dom "lättare" vikterna.

Håll isär bröst och axelpassen så lång tid som möjligt tex:Tränar du mån-torsdag kör du bröst måndag och axlar torsdag,sen vila tre kommande dagar.För att undvika slitage på just axlar och få ut så mkt av båda passen som möjligt


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera