Aviseringar
Rensa alla

Upplever du skolan som stressande?


Gymnasiet - Inte ett dugg.

Högskolan hade ju tentaperioderna. Annars var det fan bara å tat lugnt.


   
SvaraCitera

passaro:

Jag vet - men de är inte att jämföra med människan gällande intellekt, så ser inte hur det är relevant.

Tycker att du då ist borde ha skrivit flugor.


   
SvaraCitera

isola:

Tycker att du då ist borde ha skrivit flugor.

"OK".


   
SvaraCitera

passaro:

"OK".

pms?


   
SvaraCitera

Redaktionen:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Vet inte hur det är nu, men på min tid var den anpassad efter robotar.


   
SvaraCitera

Redaktionen:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Mådde dåligt ett tag i gymnasiet pga sociala problem jag då hade som tog så mycket energi att minsta skolarbete blev jättestressande. Har inte det problemet nu och hade det inte innan den perioden. Känns bra.


   
SvaraCitera

passaro:

En schimpans kan ta sig genom den svenska skolan.

Men jag kan tänka mig att väldigt få elever känner press för att "ta sig igenom".
Tror den ena gruppen är de som är rädda för att inte få vänner, mobbning och allt det sociala.
Sedan är det ju en grupp som måste få högsta betyg i allt.

Schimpanserna känner nog inte så mycket ångest. [smile]


   
SvaraCitera

Myksa:

Schimpanserna känner nog inte så mycket ångest.

Haha.
Skrev även att jag inte kollat på vad de utgår från och hur undersökningen är upplagd. Klart att allt det där spelar in, men tycker dock att den svenska skolan sänkt sina krav alltför mycket.


   
SvaraCitera

mår fysiskt dåligt av stressen, buhuhuh.


   
SvaraCitera
Åtta

Redaktionen:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Inser dock att jag röstat fel. Skolan i sig är inte stressande, däremot CSN kan ge vem som helst hjärtfel när de bestämmer sig för att glömma bort att skicka ut studiemedel, eller på annat sätt försöker göra en hemlös.


   
SvaraCitera

Åtta:

däremot CSN kan ge vem som helst hjärtfel när de bestämmer sig för att glömma bort att skicka ut studiemedel, eller på annat sätt försöker göra en hemlös.

CSN måste vara det mest byråkratiska, statliga rövknullar-organisationen någonsin.


   
SvaraCitera

Redaktionen:

Ja (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

Redaktionen:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Var där idag, första skoldagen, drog till subway med en kompis istället efter en timma ca


   
SvaraCitera

[rolleyes]


   
SvaraCitera

Redaktionen:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Åtta:

Inser dock att jag röstat fel. Skolan i sig är inte stressande, däremot CSN

Fick tre varningar och två uteblivna studiemedel, när jag hade mellan 89%-97% närvaro under tre månader. NÄRVARO. Korrespondensen var lönlös, allt var tydligen mitt fel.

Det ironiska var att jag blev rejält sjuk ett tag efter det då jag fick svälta i en månad. Vet inte hur andra klarar sig på skollunchen.


   
SvaraCitera