Aviseringar
Rensa alla

Upplever människor er som potentiella hot när ni vistas utomhus på sena kvällar och nätter?


Ämnesstartare

Blivande_japan:

Nej, men det är inte synd om den personen, utan om personen som är rädd

varför inte? är väl synd om båda? Personen efter drabbas sannolikt också av rädsla. 


   
SvaraCitera

man kan få lite småblickar på dagstid också, jag brukar gå rätt fort så kommer ikapp folk rätt ofta o då har en nervös stämning kommit fram, men såklart värre i mörker då får ja en hel del blickar typ som "snälla säg inte att du är en våldtäktsman" hänt några gånger att ja stannat o plockat upp mobilen o låtsas få ett samtal eller nåt o saktar ner liksom o låter den andra framför gå em bit före,
märker särskilt när man möter yngre typ 14-18 åringar o speciellt när ja hade skägg, ser väl lite skrämmande ut plus att mitt avslappnande ansiktet ser lite arg ut då mina öppnbryn sitter långt ner mot ögar hehe men ja är ju snäll som ja vet inte vad, skulle aldrig få för mig att göra nåt mot någon.. kanske om nån gjorde nåt mot mig så de blir självförsvar 


   
SvaraCitera

S3ON:

varför inte? är väl synd om båda? Personen efter drabbas sannolikt också av rädsla. 

Rädsla över vad? "Åh nej vi lever i ett samhälle där kvinnor får lära sig att varje främmande man är en potentiell våldtäktsmän och nu är hon livrädd över att jag kan vara en"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan: Rädsla över vad?

Skamkänslor etc, och rädsla över att ofrivilligt skrämma livet ur andra människor, rädsla över att åka illa ut. "Den utsatta" kanske springer iväg snabbt ouppmärksammad på andra faror och blir påkörd.


   
SvaraCitera

Vad jag vet så har folk inte verkat särkilt oroliga med att ha mig gåendes bakom dom, medan jag alltid ökar takten när speciellt män går bakom mig om kvällarna FörvirradGråter


   
SvaraCitera
Smilen

Lär er kampsport och överlista otäckt folk.


   
SvaraCitera

Smilen:
Lär er kampsport och överlista otäckt folk.

Hur har detta med topic att göra?


   
SvaraCitera

S3ON:

Det ät inte riktigt det jag beskriver här, riktigt så enkelt är det inte. Jag har mött både män och kvinnor som visar samma tecken på rädsla. Det har med kroppsspråk att göra, och hur jag går klädd. Det finns fler hot än  våldtäkt där ute.. Personrån och random misshandel sker också, i högre grad...

Ja alltså, 
Det klart att vissa dömer en för hur man ser ut ja, jag vet detta då jag färgat håret i onaturliga färger å piercat mig här å var
men när det handlar om någon som går ensam mitt i natten tror jag att de är rädda för de flesta människor, särskilt ifall de har en hotande kroppsbyggnad (större än den andre)


   
SvaraCitera

S3ON:

Skamkänslor etc, och rädsla över att ofrivilligt skrämma livet ur andra människor, rädsla över att åka illa ut. "Den utsatta" kanske springer iväg snabbt ouppmärksammad på andra faror och blir påkörd.

petitess i jämförelse med andra parten.
Känner du personligen någon som blivit påkörd eller gått efter ngn som blivit stressad och därefter påkörd i just denna situation?

Smilen:
Lär er kampsport och överlista otäckt folk.

inte säkert att det hjälper.......


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan: Nej, men det är inte synd om den personen, utan om personen som är rädd

S3ON: varför inte? är väl synd om båda? Personen efter drabbas sannolikt också av rädsla.

Nej, S3ON. Sympati är ett nollsummespel, vet du inte det? Det kan aldrig vara synd om någon om det finns någon det är mer synd om. Det vet alla. Könskrig ftw!!


   
SvaraCitera

Japp. Jag är oftast ute i stora grupper med mina kompisar så vi blir ju ganska högljudda vilket brukar göra personer runt omkring oss lite oroliga. Sen ser jag ganska hotfull ut när jag är ute ensam också då jag oftast går runt med knutna nävar och går väldigt snabbt. Så det händer väl att folk byter till andra sidan gatan för att undvika mig 


   
SvaraCitera

Niklas:

Nej, S3ON. Sympati är ett nollsummespel, vet du inte det? Det kan aldrig vara synd om någon om det finns någon det är mer synd om. Det vet alla. Könskrig ftw!!

Sover


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ta me en butterfly eller annat vapen när ni går ut så behöver ni inte va rädda 


   
SvaraCitera
Draug

Nja vissa har kanske framstått som extra skitnödiga vissa sena kvällar efter mörkrets inbrott. Men sen är folk duktiga på att döma efter utseendet och alltid utgå från det värsta, visst det kan jag väl förstå till viss grad, men jag går verkligen inte runt och har dåligt samvete för att någon harig jävel får för sig ett och annat.


   
SvaraCitera

Draug: men jag går verkligen inte runt och har dåligt samvete för att någon harig jävel får för sig ett och annat.

gissar att du är man


   
SvaraCitera