Aviseringar
Rensa alla

Upplopp i Rosengård!


UnclePadda:

Sannolikt, men för en gångs skull vore det ju spännande att se att polisen svarade med samma mantra istället för att bara stå där med sköldar och säga "Nämen hörni...".

så det blir som i grekland, eller vad menar du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

så det blir som i grekland, eller vad menar du?

Precis. Lite drama, lite action från båda parter!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är så jävla trött på det här. Vad ska behöva hända för att våra politiker ska öppna ögonen och så problemet? Så här kan det inte bara få se ut. Förstår inte ungdomarna att brandkåren är till för att hjälpa dem eller vad är det frågan om, jag blir förvirrad och irriterad. Allt handlar om att en källarmoské stängdes ner, men det finns ju fan en till bara nån km därifrån (läste jag någonstans), dem kan ju gå dit.

I Skillingaryd i jönköpings län skulle man inte få fira skolavslutningen i kyrkan längre, för det var kränkande mot muslimerna i samhället. Hur mycket ska de få kräva av oss? Att fira skolavslutningen i kyrkan har väl varit tradition i årtionden.

Nej, jag vill inte skicka ut alla invandrare, min bästa vän kommer från bosnien och jag vill inte att han försvinner.


   
SvaraCitera

UnclePadda:

Precis. Lite drama, lite action från båda parter!

då håller jag de hellre till dagens läge.

Lightsbane:

Hur mycket ska de få kräva av oss?

nu bor du förvisso i jönköping, men är det verkligen så viktigt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

nu bor du förvisso i jönköping, men är det verkligen så viktigt?

Nepp, jag bor i Växjö. Men vi har problem med mångkulturen här med. När jag gick första året på gymnasiet hade jag 3 invandrarkillar i min klass som inte lät svenskar gå ut ur klassrummet om dom inte sa att Svennar suger, om man inte sa det kunde man ge sig fan på att man fick stryk eller blev hotad. McDonalds vågar man inte gå till på kvällarna längre, för där sitter gängen och skriker saker till folk och beter sig hotfullt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

då håller jag de hellre till dagens läge.

Nej. Får de aldrig några repressalier för det de håller på med, då fortsätter de ju. Det är inte okej att kasta sten på polisen och det är inte okej att kasta molotov cocktails på brandkåren när de dessutom kommer för att hjälpa och inte stjälpa. Vad som behövs är något slags styrkedemonstration, det behöver inte vara med våld, men t ex att man ser till att utvisa en 20-tal från i området från landet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

UnclePadda:

utvisa en 20-tal från i området från landet.

Det hade vi fått sota för.


   
SvaraCitera

UnclePadda:

Det är inte okej att kasta sten på polisen och det är inte okej att kasta molotov cocktails på brandkåren när de dessutom kommer för att hjälpa och inte stjälpa.

samma sak händer i trollhättan med jämna mellanrum.

Lightsbane:

När jag gick första året på gymnasiet hade jag 3 invandrarkillar i min klass som inte lät svenskar gå ut ur klassrummet om dom inte sa att Svennar suger, om man inte sa det kunde man ge sig fan på att man fick stryk eller blev hotad.

lol


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

lol

Det var inte så kul för oss som blev utsatta ;P


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lightsbane:

Det hade vi fått sota för.

Ja, vilket är underligt, då det ju är de som är här på nåder och inte tvärtom [smile]

internet:

samma sak händer i trollhättan med jämna mellanrum.

Där ser man. Och du påpekar det för att...?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

UnclePadda:

Ja, vilket är underligt, då det ju är de som är här på nåder och inte tvärtom [smile]

Precis. Jag tycker inte om att man ska behöva känna sig otrygg när man diskuterar sånt här [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lightsbane:

Jag tycker inte om att man ska behöva känna sig otrygg när man diskuterar sånt här [n]

Nej, det är inte bra. Det har inget med hets mot folkgrupp eller rasisttankar att göra. Personligen skiter jag i och de är svarta, bruna, vita eller blåa. Men de är för jävla bråkiga och oregerliga och enbart därför är jag trött på dem, och att de blir kränkta för minsta lilla och ska ut och ta vedergällning. Men det blundar man för i det här landet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

UnclePadda:

Verkar vara en riktig räserby, det där. Rinkeby, Akalla och Skarpnäck och Bergsjön kanske, de verkar vara rena lyxorterna jämfört med detta. Det bästa vore nog om Rosengård faktiskt tilläts brinna ner till grunden, så får vi se hur kaxiga de är sen. Skit ska skit ha.

Vill du att min syster ska dö? 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Vill du att min syster ska dö? 🙁

Nej, jag vill att de delar av Rosengård de fjuttar eld på ska få brinna, då det ju tydligen är det de vill.

Varför bor hon i Rosengård? [chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lightsbane:

I Skillingaryd i jönköpings län skulle man inte få fira skolavslutningen i kyrkan längre, för det var kränkande mot muslimerna i samhället. Hur mycket ska de få kräva av oss? Att fira skolavslutningen i kyrkan har väl varit tradition i årtionden.

Gör det ändå! Det är er plikt att stå för er sak, det är ni skyldiga alla andra svenskar. Får ni inte sjunga? Sjung högre! Får ni inte ha en tröja? Ha två tröjor! osv osv..

UnclePadda:

men t ex att man ser till att utvisa en 20-tal från i området från landet.

Det är på gång. 2009 ska tydligen bli det stora "återvandringsåret". Då lär många därifrån ryka all världens väg [y]


   
SvaraCitera