Aviseringar
Rensa alla

Uppsats - tips på hur jag kan göra det intressant?


Ämnesstartare

Hej,

Jag tänkte skriva avvecklandet av olja i NkA, men vet inte hur jag ska göra det mer intressant. Tips på hur jag kan göra hela uppsatsen så intressant som möjligt.

Jag hade även tänkt diskutera vad olja egentligen orsakar och så vidare.

Ska jag ha bilder för att göra det mer intressant? Skriva om något mer intressant när det gäller olja? Skriva lösningar på problemet kanske?

Det är bara att ge en massa tips.

Tack på förhand![smile]


   
Citera
Ämnesetiketter

Dream:

Tips på hur jag kan göra hela uppsatsen så intressant som möjligt.

Oljan orsakar flera krig och miljöförstöringar och dessutom en girighet hos människan som bryter alla moraliska värderingar. Det finns massvis att skriva om ämnet.


   
SvaraCitera

Jag fick så hårt IG i NkA.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Malachi:

Oljan orsakar flera krig och miljöförstöringar och dessutom en girighet hos människan som bryter alla moraliska värderingar

Jo, det hade jag tänkt ta med från början. Fler tips?[smile]

Nabla:

Jag fick så hårt IG i NkA.

Varför?[sad]


   
SvaraCitera

Dream:

Jo, det hade jag tänkt ta med från början. Fler tips?

Nya oljefyndigheter har upptäckts i norra ishavet i och med att glaciärerna smälter. Flera olika länder har redan börjat bråka om vem som har rätt till vilka områden och så vidare.

Irakkriget är intressant i detta avseende. Det första amerikanerna tog i besittning när de invaderade landet, var oljeraffinaderierna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Malachi:

Nya oljefyndigheter har upptäckts i norra ishavet i och med att glaciärerna smälter. Flera olika länder har redan börjat bråka om vem som har rätt till vilka områden och så vidare.

Vad du kan mycket om detta! Vad har du fått allt det här ifrån?[bigsmile]


   
SvaraCitera

Dream:

Vad du kan mycket om detta! Vad har du fått allt det här ifrån?

Jag är ganska lyhörd av mig och memorerar det jag tycker är intressant. Jag tycker att oljan dessutom är något som borde ha stannat under markytan. Den var inte menad att tas upp till ytan från första början. [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Malachi:

Den var inte menad att tas upp till ytan från första början.

Jo, det är sant. Den har orsakat så mycket skada för jorden och för människorna.[sad]


   
SvaraCitera

Dream:

Jo, det är sant. Den har orsakat så mycket skada för jorden och för människorna.

Till och med greenpeace anser att oljan inte helt ska sluta användas. Jag gissar på att deras åsikt vad gäller olja dock har mer av strategiska skäl att göra. Dem vill inte gå för fort fram och skrämma bort folk från deras organisation.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Malachi:

Jag gissar på att deras åsikt vad gäller olja dock har mer av strategiska skäl att göra. Dem vill inte gå för fort fram och skrämma bort folk från deras organisation.

Jo, det måste vara så. De tar steg för steg. Och sedan vi får vi väl hoppas att oljan försvinner inom en snar framtid. Det är vad obama strävar efter och vi får hoppas att detta har ett stort inflytande på andra länder.


   
SvaraCitera

Dream:

Jo, det måste vara så. De tar steg för steg. Och sedan vi får vi väl hoppas att oljan försvinner inom en snar framtid.

Vi får hoppas det.

Dream:

Det är vad obama strävar efter och vi får hoppas att detta har ett stort inflytande på andra länder.

Nu har ju ekonomikrisen gjort att alla andra problem hamnat i skymmundan. Ekonomin prioriteras i första hand har både Obama och McCain sagt. Vi får väl hoppas på att Obama är den han utger sig för att vara.


   
SvaraCitera

Dream:

Ska jag ha bilder för att göra det mer intressant?

Ja, lägg in en bild lite här och där på en fitta. That ought to spice things up.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Malachi:

.

Du? Jag hade tänkt intervjua någon speciell person, helst någon politiker eller någon som är insatt i oljan och sådant. Vem skulle jag kunna intervjua? Tror du jag kan få tag på någon politiker?[smile]

Jag vill göra min uppsats så intressant som möjligt.[wink]

Tack på förhand


   
SvaraCitera

Dream:

Vem skulle jag kunna intervjua?

Politiker vet jag inte många som kan tänkas vara värda att fråga, men du kanske finner hjälp från någon av nedanstående.

Greenpeace är ju mycket väl insatta i miljöbrott i stort och kan kanske hjälpa dig om du vill ha information.
info@nordic.greenpeace.org

Mona Sahlin har till exempel sagt att Sverige ska bli först med att bryta oljeberoendet. Hur vet jag inte att hon har tänkt sig att detta kan gå till, men det kan ju vara intressant att fråga.
E-post: mona.sahlin@riksdagen.se
Telefon: 08-7865083

Preems presschef Thomas Ögren kan du kanske också ta kontakt med. Det är ju bra att få information från flera olika håll så att den inte blir ensidig. Preem äger till exempel Sveriges största oljeraffinaderi, Preemraff.
E-post: thomas.ogren@preem.se
Telefon: 070-4501001

Lycka till. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Malachi:

Lycka till.

Tack så hemskt mycket, du är bäst![love]


   
SvaraCitera