Aviseringar
Rensa alla

Uppskattar du svartvita filmer?


Smilen
Ämnesstartare

Jag kollar ibland på svartvita filmer, senast såg jag en. Lolita den var ganska dålig. Casablanca är bra. 


   
Citera
Ämnesetiketter

Nej, det gör jag inte


   
SvaraCitera

kan inte säga mig ha sett särskilt många, men det finns väl både bra och dåliga som med alla andra filmer. uppskattar dem nog varken mer eller mindre än resten heller. underlig gruppering. 


   
SvaraCitera

Just bristen på färg tror jag har lite att göra med huruvida jag finner en film bra eller dålig. Däremot kan jag inte påstå att jag sett så många bra svartvita filmer eller ens svartvita filmer överhuvudtaget.


   
SvaraCitera

Det finns dåliga och bra filmer bland både färg och ickefärg. Det görs sällan svartvita filmer idag, så de flesta jag sett är äldre filmer. Vilket också spelar in, att det är en äldre film alltså. 40 talet tills nu är ganska så stor skillnad, inte enbart i färg.
      Hursomhelst så spelar nog inte färgen jättemycket roll för mig. Kanske om det är en äventyrsfilm med vackra eller häftiga landskap, det vore rätt morsomt om det var färg till sådana scener.


   
SvaraCitera

Färg är överskattat .


   
SvaraCitera

Frankenstein från 1931 är svartvita favoriten!Tumme upp


   
SvaraCitera

Smilen: Casablanca är bra.

Tankade också ner Casablanca med Ingrid Bergman och Humphrey Bogart häromdagen. Klart bra!


   
SvaraCitera

Dom svartvita är dom bästa filmerna... t.ex. Rashomon eller M eller Nattvardsgästerna...  massa filmer med Orson Welles och aa, massa bra svartvita...


   
SvaraCitera

tumblr_n7fy4beJQz1tsuuvno1_500.gif


   
SvaraCitera

tumblr_mo27ojf7UC1sp3k3ho1_500.gif


   
SvaraCitera

tumblr_mnkseeTwIx1rimui1o1_500.gif


   
SvaraCitera

Smilen: Nej6


   
SvaraCitera

tumblr_mj5st17ltH1qg39ewo1_500.gif

tumblr_n3zla6qLdj1qa70eyo1_500.gif


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Sista såg lite ut som Harry Potter fast "emo" 


   
SvaraCitera